Ongewenste upgrade naar win10 en onzichtbare updates win8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synthiman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09-2018
Na windows 10 getest te hebben, heb ik besloten dat dit niets voor mij is. Ik heb gebruik gemaakt van de mogelijkheid om terug te gaan naar windows 8.1 home.
Daarna heb ik update KB3035583 verwijderd en als verborgen update gemarkeerd.
Bron: http://www.howtogeek.com/...in-the-notification-tray/
Dit werkte prima.

Zojuist kreeg ik de melding dat er updates beschikbaar zijn. Bij het controleren, staat er tot mijn grote verbazing ineens weer een melding die mij wil laten upgraden naar windows 10?????

Vervolgens check ik welke updates er zijn en zie ik dat er 13 belangrijke updates zijn en 1 optioneel.
Ik ben gewend dat er een beschrijving van de updates is, zodat ik kan kiezen welke ik wens en welke niet.
Deze keer zie ik echter geen enkele informatie, geheel niets????
Ik kan dus ook geen keuze maken, behalve alles of niets (geen enkele update) uit te voeren.

Hebben meer gebruikers dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synthiman
Net probleemoplosser voor Windows Update uitgevoerd.
http://windows.microsoft....ing-updates#1TC=windows-8

Hiermee zijn 2 fouten gevonden en verholpen.
Na herstart is nu wel een overzicht te zien en kan ik kiezen.
De optionele update is de upgrade naar win10. Deze kan ik nu netjes overslaan.

Probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synthiman
Vandaag weer KB3035583 als aanbevolen update ontvangen. Deze had ik toch verborgen?????

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3035583

Maar weer opnieuw verborgen...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 23:33

Wildfire

Joy to the world!

Soms wordt een update opnieuw uitgebracht en komt 'ie dus toch weer tevoorschijn. Rottig, maar ja.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synthiman
Rottig? Eerder opdringerig........ Het betreft altijd updates die je laten upgraden naar windows 10............
Wat voor nut heeft de verberg functie dan nog???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synthiman
Inmiddels 5 updates verborgen die Upgrade naar windows 10 pushen.....

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/726/21815126579_1383c83bb7_b.jpgVerborgen_updates by synthserver, on Flickr

[ Voor 185% gewijzigd door Synthiman op 06-10-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Synthiman schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:03:
Na windows 10 getest te hebben, heb ik besloten dat dit niets voor mij is.
Zoveel verschil is er niet tussen WIndows 8.1 en 10. Wat vind je dan niks aan Windows 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synthiman
Zoveel verschil is er niet tussen WIndows 8.1 en 10. Wat vind je dan niks aan Windows 10?
Ik heb mijn bevindingen in een review geplaatst: productreview: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM review door Synthiman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12

MsG

Forumzwerver

Als je Windows 10 even wil blokkeren kan je beter dit doen:

http://serverfault.com/qu...-block-windows-10-upgrade

Heb ik ook gedaan, geen last meer van de updates en het ongevraagd downloaden van Windows 10.

Ga binnenkort testen en dan even netjes over met een clean install.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synthiman
@MsG

Ik heb alles dat gerelateerd is aan de win 10 upgrade verwijderd. Het probleem is dat Microsoft updates blijft aanbieden, ondanks dat ik ze als verborgen heb gemarkeerd.

Desalniettemin: bedankt voor je reactie. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Synthiman op 07-10-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Synthiman schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:55:
@MsG

Ik heb alles dat gerelateerd is aan de win 10 upgrade verwijderd. Het probleem is dat Microsoft updates blijft aanbieden, ondanks dat ik ze als verborgen heb gemarkeerd.

Desalniettemin: bedankt voor je reactie. :)
De link van MsG gaat erover dat je via een GPO de upgrade niet kan uitvoeren, ongeacht of je nou de updates hebt of niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Precies, dat is een veel betere methode dan lukraak updates verbergen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synthiman
MsG schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:57:
Precies, dat is een veel betere methode dan lukraak updates verbergen.
Lukraak????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De link die ik aandraag doet het in ieder geval op zo'n manier dat ik er geen last meer van heb en ook op de manier zoals veelal aangeraden.

Ik zou zeggen, probeer het eens op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synthiman
@MsG

Je begrijpt mijn punt niet.... Het punt is dat Microsoft updates pushed en verbergen negeert.
Voorkomen dat ik win 10 installeer is voor mij geen probleem.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je de update naar 10 blokkeert hoef je je überhaupt niet echt druk te maken om de updates?

je lijkt een beetje paranoia als ik je posts zo lees. Microsoft heeft er voor gekozen niet altijd meer beschrijvingen te geven over hun updates. Zie ook hier: http://www.extremetech.co...n-most-windows-10-updates

Misschien is Linux een betere optie voor je? Daar heb je wat meer controle over je systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synthiman
Heeft niks met paranoia te maken. Het heeft met een onfatsoenlijke mentaliteit van Microsoft te maken.
Ik ben niet de enige die hierover valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Synthiman: vul ajb je vorige bericht aan als je binnen 24 iets wilt toevoegen en er nog niemand anders na jou heeft gepost.

Naar het schijnt gaat er helaas minder info over updates komen van MS, althans voor home-users. Helaas.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthiman
F_J_K schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:50:
Synthiman: vul ajb je vorige bericht aan als je binnen 24 iets wilt toevoegen en er nog niemand anders na jou heeft gepost.
Sorry, maar ik begrijp even niet wat je bedoelt....
Naar het schijnt gaat er helaas minder info over updates komen van MS, althans voor home-users. Helaas.
Dit is mij bekend. Was artikel over hier op Tweakers. Kwalijke zaak vind ik trouwens...
Echter, ik heb het over het niet functioneren van de verberg functie van updates.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Als je graag wilt weten wat updates doen. Ga je op de 2de woensdag van de maand naar https://technet.microsoft.com/en-us/library/security/
En wat is het probleem met een update die optioneel is? Deze installeert pas na een handmatige keuze

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthiman
brid schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:10:
Als je graag wilt weten wat updates doen. Ga je op de 2de woensdag van de maand naar https://technet.microsoft.com/en-us/library/security/
Bedankt voor de tip. Tot nu toe vond ik voldoende info door te zoeken op KBnummer.
En wat is het probleem met een update die optioneel is? Deze installeert pas na een handmatige keuze
Je hebt gelijk, maar ik vind het opdringerig..... Noemen wij dit niet "naggen"?

Toevoeging:
"Windows nagware patches KB 2952664 and KB 2976978 install repeatedly"
Bron: http://www.infoworld.com/...8-install-repeatedly.html
"Windows 10 nagware patch KB 3035583 now marked 'important' on some PCs"
Bron: http://www.infoworld.com/...ant-on-some-win7-pcs.html

[ Voor 29% gewijzigd door Synthiman op 07-10-2015 17:31 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Synthiman schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:42:
Heeft niks met paranoia te maken. Het heeft met een onfatsoenlijke mentaliteit van Microsoft te maken.
Ik ben niet de enige die hierover valt.
Maar wat is je punt? Je post in Windows Clients dus dat lijkt op een probleemstelling met bijbehorende oplossingen. Maar het lijkt nu vooral alsof je hier je onvrede richting Microsoft wil spuwen. Ik zou zeggen, mail ze of bel ze. Contact Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 02:24

macnerd

No Apples please :-)

@brid:
De update voor Windows 10 staat bij optionele updates en het vinkje wordt automatisch gezet... het is hier een handmatige keuze om het uit te zetten. Verbergen heeft ook geen zin, dan komt ie gewoon weer terug. En het mooie is dat Windows Update zelfs na het uitvinken van de update naar Windows 10 aangeeft dat Windows 10 wordt gedownload :P (terwijl dat dan niet zo is).

Op m'n werk werd ik gek van die 'gratis tip van Microsoft' die 5-6 keer per dag voorbij kwam. Ik heb GWX uitgeschakeld via Taakbeheer, en vervolgens de map GWX hernoemd (C:\Windows\System32\GWX). Hierdoor wordt de upgrade-applicatie niet gestart (die zorgt voor het opnieuw tonen en selecteren van de de update). Ergens op internet gevonden maar het werkt perfect.

MacNerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

macnerd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:28:
@brid:

[...]

De update voor Windows 10 staat bij optionele updates en het vinkje wordt automatisch gezet... het is hier een handmatige keuze om het uit te zetten. Verbergen heeft ook geen zin, dan komt ie gewoon weer terug. En het mooie is dat Windows Update zelfs na het uitvinken van de update naar Windows 10 aangeeft dat Windows 10 wordt gedownload :P (terwijl dat dan niet zo is).
Bij essentiële updates bedoel je ;) , die heb ik daar al meerdere keren op verborgen gezet, blijft maar terugkomen :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
macnerd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:28:
@brid:

[...]

Op m'n werk werd ik gek van die 'gratis tip van Microsoft' die 5-6 keer per dag voorbij kwam. Ik heb GWX uitgeschakeld via Taakbeheer, en vervolgens de map GWX hernoemd (C:\Windows\System32\GWX). Hierdoor wordt de upgrade-applicatie niet gestart (die zorgt voor het opnieuw tonen en selecteren van de de update). Ergens op internet gevonden maar het werkt perfect.
Volgens een internetpost kun je..

1.Navigate to: HKEY_LOCAL_MACHINE \SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Gwx

2.Create a new REG_DWORD registry value called: DisableGwx

3.Give it a value of: 1

http://winsupersite.com/w...s-10-upgrade-notification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 14:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik heb Windows 8.1 en kom net een apart stukje tegen in de registry die me niet eerder was opgevallen. Ik heb al een wijziging doorgevoerd. Daarnaast de registry value aangemaakt zoals in eerdere link aangegeven is.

Stukje wat niet eerder opviel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/duybJWt.jpg

Value in registry die ik heb toegevoegd:
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate DWORD value: DisableOSUpgrade = 1

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trisje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-08 08:48
hier kan je meer lezen of het disable van upgrade naar windows 10.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3080351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 17:09
Bij mij gebeurt hetzelfde. Ik heb ook Windows 8.1 en de upgrade naar Win 10 staat bij optionele updates. Ondanks dat ik deze elke keer verberg, wordt deze update af en toe weer zichtbaar en staat dan automatisch aangevinkt. Dat zie ik dan alleen maar omdat er ineens een aantal gigabytes aan updates klaar staan. Want wie verwacht nou dat optionele updates automatisch aangevinkt worden. De andere kb nummers die ik heb verborgen worden ook af en toe opnieuw aangeboden. Ik ben de nummers vergeten, maar het zijn de updates met betrekking tot het nagging scherm en de bekende nieuwsgierige snuffel kb nummers.

En ook ik heb die visuele bug in het update scherm die nog steeds niet is opgelost, waarbij het lijkt alsof je windows 10 aan het downloaden bent, terwijl je alleen security updates aan het downloaden bent.

Ik vind het ronduit irritant dat ik mijn gekozen opties niet kan vertrouwen en dat ik telkens weer moet controleren of bepaalde optionele updates nog staan verborgen en niet aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nieuws: Microsoft: gedwongen update naar Windows 10 was 'een fout'
Verklaart een hoop. Uiteraard is het een 'fout', maar eigenlijk wilden ze gewoon iedereen naar 10 brengen zodat ze 7, 8 en 8.1 sneller uit support kunnen gooien en voor bedrijven tegen betaling onderhouden. Slim.

Neem een korreltje zout bij deze post. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8mile13
Het gaat ze niet snel genoeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft no longer letting users opt-out of Windows 10 upgrade
- http://www.techworm.net/2...f-windows-10-upgrade.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Betwijfel wat voor waarheid daar achter zit, want net m'n W8.1 VM aangeslingert, laten controleren op updates en geen melding over W10. Alleen die $*&#*( irritante update om W10 te 'reserveren', KB3035583, die ik voor de 6e keer ofzo heb laten verbergen. Zoals het Tweakers artikel al zegt, het was een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthiman
Vandaag alweer de zoveelste poging van Microsoft om mij win10 op te dringen.
KB3035583. Maar weer verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthiman
14-01-2016
kb2976978 Diagtrackrunner.exe aktie: verborgen
11-02-2016
kb2976978 Diagtrackrunner.exe aktie: verborgen
kb3123862 Win10 info/updater aktie: verborgen
27-02-2016
KB3035583 Get Win 10 aktie: verborgen

Toevoeging: Al deze updates staan aangemerkt als "aanbevolen", dus NIET als "optioneel".

[ Voor 17% gewijzigd door Synthiman op 27-02-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:41

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat klopt dat is gewijzigd sinds deze maand.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1