Computer valt uit en gaat piepen

Pagina: 1
Acties:

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:33
Hallo,

Ik heb een PC gekocht en in het begin ging alles goed totdat ik GTA V heb gedownload..... Alle temperaturen heb ik gekeken en alles blijft koel. Alleen de computer valt soms uit en gaat piepen.... Ik kan niet normaal gamen want na een tijdje valt ie weer uit. ik heb de pc eerst op een niet geaard stopcontact aangesloten (ik weet niet of dat zon slim idee was) maar hij loopt nu (2 dagen later) op een geaard stopcontact en krijg ik geen schokjes meer als ik de case aanraak. Weet iemand wat het probleem kan zijn? Hij is laatst met de post verzonden. Alle kabels zij nagedrukt en het RAM is er opnieuw ingeplaatst (2x2GB). Hierbij de specs van het systeem:

Intel xeon x3330
Nvidia Asus GeForce GTX 750 1GB ddr5
4GB ram 2x2 GB
120GB SSD
160GB HDD

Kan iemand mij helpen?!?!?

Echt heel erg bedankt voor het helpen _/-\o_

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Krijgt geen schokjes meer.....

Goed verhaal

Deze toevallig ? V&A aangeboden: Game PC (GTX 750, SSD, XEON, HDD, 4GB RAM)

[ Voor 64% gewijzigd door Breezers op 09-09-2015 20:00 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Loop eerst eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter van voor naar achter door, want deze openingspost is karigheid troef. Krijg je van mij in de tussentijd een minder schreeuwerige titel.

Je hebt het over piepjes, wat voor piepjes, hoeveel, en wat zegt je manual daarover? Enne, voeding?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Breezers schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:54:
Krijgt geen schokjes meer.....

Goed verhaal
Dat klinkt goed, maar toch ook weer niet...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Ugraded
De piepjes zij een blieeeeep van 2 seconden de manual heb ik niet meer, ik heb al gevonden dat er iets mis moet zijn met RAM, CPU of moederbord

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Piepjes zijn temperatuur of RAM probleem bij Xeon-based systemen. Schokjes zijn van alles, maar eigenlijk altijd slecht.

• Ugraded
johnkeates schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:59:
Piepjes zijn temperatuur of RAM probleem bij Xeon-based systemen. Schokjes zijn van alles, maar eigenlijk altijd slecht.
De temperaturen blijven zeer laag, schokjes nu geen last meer van op internet stond dat het te maken had met dat de pc niet op een geaard stopcontact is aangesloten nadat ik het daarop heb aangesloten geen problemen meer met schokjes, usage van de cpu blijft ook laag

• Ugraded
Jup gekocht voor de verkoop maar na de problemen weer verwijderd

• Breezers
PC4Ukopen schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:01:
[...]

De temperaturen blijven zeer laag, schokjes nu geen last meer van op internet stond dat het te maken had met dat de pc niet op een geaard stopcontact is aangesloten nadat ik het daarop heb aangesloten geen problemen meer met schokjes, usage van de cpu blijft ook laag
Schokjes is niet goed en dat je deze kennelijk nu afvoert via de aarding is geen oplossing van het probleem maar symptoom bestrijding tot het fout gaat

Ik neig toch te denken dat je voeding wellicht brak is of een kabelbreuk/blanke draad op case

[ Voor 8% gewijzigd door Breezers op 09-09-2015 20:06 ]

• Ugraded
Breezers schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:04:
[...]

Schokjes is niet goed en dat je deze kennelijk nu afvoert via de aarding is geen oplossing van het probleem maar symptoom bestrijding tot het fout gaat
http://nl.hardware.info/f...en-pc-geeft-schok.116212/ Ik heb dit gevonden

• johnkeates
Dat de temps op een bepaald punt zijn volgens software is leuk, maar piepjes zijn er niet voor niks. Misschien is er wel gewoon een sensor stuk...

• Ugraded
johnkeates schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:12:
Dat de temps op een bepaald punt zijn volgens software is leuk, maar piepjes zijn er niet voor niks. Misschien is er wel gewoon een sensor stuk...
En hoe kan ik dat ontdekken?

• johnkeates
Leg een vinger op een van de koelelementen. Post ook even het typenummer van je moederbord. Als je die zo niet kan vinden kan Speccy van Priform die wel voor je opzoeken.

• Ugraded
johnkeates schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:14:
[...]

Leg een vinger op een van de koelelementen. Post ook even het typenummer van je moederbord. Als je die zo niet kan vinden kan Speccy van Priform die wel voor je opzoeken.
Op een van de koelelementen bedoelt u de processor koeler of iets anders? Het is een geüpgraded Dell optiplex 330 met een nieuwe CPU, 4GB RAM, GTX 750

Edit: wat gebeurt er als ik mijn vinger op een van de koelelementen leg dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Ugraded op 09-09-2015 20:17 ]

• johnkeates
Ik bedoel daar mee: als je voelt dat het ding warm is maar de sensor zegt dat ie maar 10 graden is, dan weet je dat de sensor onzin lult.

Verder lijkt het er op dat je een Dell OEM systeem hebt zitten upgraden, dat is vragen om problemen. Bovendien gelden 90% van de normale debugging methodes niet meer om dat Dell z'n eigen errors en piepjes en powermanagement bedacht heeft.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Breezers schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:04:
[...]

Dit hoeft ook niet altijd het geval te zijn, de PC kan prima een statische lading opbouwen als deze niet aangesloten is op een geaard stopcontact. De HTPC hier in huis doet het zelfde, altijd een goede indicatie geweest dat het weer eens tijd was om hem uit te blazen. :+

Dat neemt trouwens niet weg dat het alsnog een probleem kan zijn en dat het alsnog aan de voeding kan liggen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Ugraded
johnkeates schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:10:
Ik bedoel daar mee: als je voelt dat het ding warm is maar de sensor zegt dat ie maar 10 graden is, dan weet je dat de sensor onzin lult.

Verder lijkt het er op dat je een Dell OEM systeem hebt zitten upgraden, dat is vragen om problemen. Bovendien gelden 90% van de normale debugging methodes niet meer om dat Dell z'n eigen errors en piepjes en powermanagement bedacht heeft.
Op internet staat dat het allemaal goed moet werken, ik heb er verder niet zo veel problemen mee :? De eerste paar dagen werkte hij gewoon perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Ugraded op 10-09-2015 08:46 ]

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Dat neemt trouwens niet weg dat het alsnog een probleem kan zijn en dat het alsnog aan de voeding kan liggen.
Als deze niet geupgrade is kan dat zeker zijn.
Zie pagina 16 ben 17 :o

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Ugraded
evilweed schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:52:
[...]

Als deze niet geupgrade is kan dat zeker zijn.
Zie pagina 16 ben 17 :o
Is 305 watt niet genoeg voor een zuinige videokaart en xeon?

[ Voor 18% gewijzigd door Ugraded op 10-09-2015 18:25 ]

Verwijderd

PC4Ukopen schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:18:
[...]
Is 305 watt niet genoeg voor een zuinige videokaart en xeon?
Dat ligt er ook maar aan welke leeftijd de voeding inmiddels heeft bereikt.
Zo met de jaartjes neemt het maximale vermogen geleidelijk af.

• Ugraded
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:42:
[...]

Dat ligt er ook maar aan welke leeftijd de voeding inmiddels heeft bereikt.
Zo met de jaartjes neemt het maximale vermogen geleidelijk af.
Een paar dagen geleden speelde ik nog heroes And generaals op max gwn paar dagen heeft ie een paar dagen een paar uur aangestaan en ineens pats boem hij valt uit

• Breezers
PC4Ukopen schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:25:
[...]

Een paar dagen geleden speelde ik nog heroes And generaals op max gwn paar dagen heeft ie een paar dagen een paar uur aangestaan en ineens pats boem hij valt uit
Vandaag reed ik in mijn auto en toen kreeg ik een lekke band, toen ik gisteren en eergisteren over dezelfde weg reed gebeurde er niets...

Verwijderd

Welk model voeding heb je? Maak desnoods een foto van de sticker op de voeding.

• Ugraded
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:31:
Welk model voeding heb je? Maak desnoods een foto van de sticker op de voeding.
Zal ik vandaag/morgen doen, hoe kan ik een foto plaatsen in dit topic?

• Ugraded
Breezers schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:30:
[...]

Vandaag reed ik in mijn auto en toen kreeg ik een lekke band, toen ik gisteren en eergisteren over dezelfde weg reed gebeurde er niets...
Kan een voeding dus zomaar in een keer pats boem kapot zijn :(

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:37

TommieW

Numa numa.

PC4Ukopen schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:32:
[...]

Zal ik vandaag/morgen doen, hoe kan ik een foto plaatsen in dit topic?
PC4Ukopen schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:33:
[...]

Klein dingetje: probeer in dit soort gevallen alles in één post te houden. Dat maakt het wel zo overzichtelijk. ;)

Een foto plaatsen kan door je foto te uploaden naar een willekeurige host. Of dit Dropbox is of imgur, maakt niet uit.

Het zou wel handig zijn als hardware vantevoren even liet weten als het kapot gaat, helaas gebeurt dat niet altijd. :+

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Breezers
PC4Ukopen schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:33:
[...]

Ja, maar ook gewoon slecht worden en minder watt leveren (=inefficiënt) Het is en blijft electronica en alles kan kapot

Pagina: 1