Laptop batterij laadt niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:49
De laptop betreft een Acer Aspire V3-571G, van 2012. Ik draai er Debian Linux met enkel i3(wm) op. Gisteren heb ik Metro: Last Light gespeeld op de accu om die sneller leeg te trekken om mijn auto-sleep scriptje te activeren op 4%. Echter klapte de laptop er in het midden van het spelen uit. Na het opstarten lag het percentage op 0%, daarna ben ik gaan slapen. In die tijd hing de laptop weer aan het stroom. In de ochtend zat de laptop nog steeds op 0% en na een dagje op mijn opleiding is er bar weinig veranderd. De laptop werkt prima zolang die aan een stopcontact hangt, maar daar blijft het ook bij.

Dit zeggen diverse tools over mijn batterij:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aG0tlLGl.png

Er is simpelweg 0.0 over in de batterij. Heeft Metro:LL op Linux de accu zodanig leeggetrokken dat deze gewoon is gestorven? Ik heb al vaker gehad (binnen Windows 8.1 en 10) dat de accu al op 15% het begeeft, maar altijd heeft wordt de batterij opgeladen zodra de laptop weer aan een voeding hangt.

De voeding is prima, dat is een originele voeding die bij de laptop zat.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ikt schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:56:
Dit zeggen diverse tools over mijn batterij:
[afbeelding]
Vermoedelijk is de batterij zover leeggetrokken dat hij is overleden, dit kan je eventueel ook concluderen als er naar je screenshots gekeken wordt.

Linkerscreenshot:
  • Schijnbaar duurt het nog zo'n 82 uur en 5 1minuten om je accu vol te laden (veel en veels te lang). Kan een indicatie zijn dat de accu defect is.
Het rechterscreenshot:
  • Er zit momenteel 0Wh in, dit is echt helemaal leeg. Bij de meeste accu's blijft er altijd een restvermogen achter om degradatie te voorkomen. Kan dus ook wijzen op een defecte accu.
  • Er is nog maar 17 van de 42 Wh over, een capaciteit van 37%, zou niet zo'n ramp moeten zijn maar wel een teken dat je accu aardig op begint te raken.
Gelukkig zijn accu's voor jou type laptop maar ongeveer 30 euro. Je kan er eentje online bestellen en mocht die ook niks doen, kan deze nog altijd terug gestuurd worden onder Wet van Koop op Afstand.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 10-09-2015 12:45 ]

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:49
Tsja, ik vrees het ook. Weer een hele avond aan het netstroom gehangen maar er is weinig gebeurd. Dan maar een nieuwe accu. Bedankt voor de reactie!