De laptop betreft een Acer Aspire V3-571G, van 2012. Ik draai er Debian Linux met enkel i3(wm) op. Gisteren heb ik Metro: Last Light gespeeld op de accu om die sneller leeg te trekken om mijn auto-sleep scriptje te activeren op 4%. Echter klapte de laptop er in het midden van het spelen uit. Na het opstarten lag het percentage op 0%, daarna ben ik gaan slapen. In die tijd hing de laptop weer aan het stroom. In de ochtend zat de laptop nog steeds op 0% en na een dagje op mijn opleiding is er bar weinig veranderd. De laptop werkt prima zolang die aan een stopcontact hangt, maar daar blijft het ook bij.
Dit zeggen diverse tools over mijn batterij:

Er is simpelweg 0.0 over in de batterij. Heeft Metro:LL op Linux de accu zodanig leeggetrokken dat deze gewoon is gestorven? Ik heb al vaker gehad (binnen Windows 8.1 en 10) dat de accu al op 15% het begeeft, maar altijd heeft wordt de batterij opgeladen zodra de laptop weer aan een voeding hangt.
De voeding is prima, dat is een originele voeding die bij de laptop zat.
Dit zeggen diverse tools over mijn batterij:

Er is simpelweg 0.0 over in de batterij. Heeft Metro:LL op Linux de accu zodanig leeggetrokken dat deze gewoon is gestorven? Ik heb al vaker gehad (binnen Windows 8.1 en 10) dat de accu al op 15% het begeeft, maar altijd heeft wordt de batterij opgeladen zodra de laptop weer aan een voeding hangt.
De voeding is prima, dat is een originele voeding die bij de laptop zat.