Toon posts:

Hulp met tweede scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Misschien een erg simpele vraag, maar ik wil een tweede scherm toevoegen aan mijn computer om zo sneller te kunnen werken. Nu is mijn eerste scherm via VGA aangesloten en is het tweede scherm dat we hier nog in huis hebben om aan te sluiten ook VGA, en heeft mijn computer maar 1 VGA aansluiting.

Ik heb de Alternate Apollo 320 (https://twizzo.nl/shop/al...an-geen-os/832176?st=2564), en nu vroeg ik me af wat dan de goedkoopste manier zou zijn om een tweede scherm aan te sluiten. Ik game niet veel, niets waarvoor echt vermogen nodig is in ieder geval, het zou vooral gebruikt worden om spreadsheets en documenten op twee schermen tegelijk te kunnen hebben.

Wat zou slim zijn? Het scherm dat ik heb staan is een Acer x243hq (23.6 inch) (met VGA aansluiting dus), deze is niet in hoogte verstelbaar of iets dergelijks. Ik heb nog nooit een tweede scherm gekocht of aangesloten, en weet dus ook niet of het belangrijk is dat ze precies dezelfde afmetingen hebben etc omdat het anders erg stoort. Mijn idee was gewoon een goedkoop 24 inch scherm met HDMI aansluiting te kopen (http://www.monitorstore.n...56/philips-246v5lhab.html) en dit aan te sluiten, is dit slim of zit ik er nu helemaal naast?

Hulp zou welkom zijn in ieder geval!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
er zit toch ook een hdmi op je pc als ik zo de specs lees.?

dan een hdmi naar vga converter die kosten een paar euro.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, die zit erop. Zou dat gewoon werken ja? Ik las dat HDMI naar VGA vaak niet goed werkt.

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-01 17:28
Misschien gek, maar op mijn pc op het werk staat nog Windows XP, al meerdere keren aangegeven dat me pc geupdated moet worden maarja je weet soms hoe dat gaat.. (gierig)

Nu heb ik onlangs een tweede scherm toegevoegd, Wat na wat klooien is gelukt om die werkend te krijgen
Maar nu heb ik nog 1 probleem.. als ik me browser,map of wat dan ook maximaliseert dan maximaliseert die hem op beide schermen en niet op 1 scherm! wat moet ik hiervoor in de instellingen veranderen?