Xbox one Stream naar windows 10 (Help!)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-08 19:39

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem, Mijn computer is op onze modem aangesloten en mijn xbox one is op een router aangesloten. Via onze modem loopt er een kabel naar de router. Mijn probleem is nu dat mijn computer niet met mijn Xbox kan communiceren waardoor ik dus niet kan Xbox streamen naar mijn pc wat ik wel graag wil. Iemand een idee?

Mvg,
YarnevdLoo

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
Werkt het wel als je je PC ook op de router aansluit ?

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboke
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 19:37
de computer ook aansluiten op de router of een switch steken tussen router en modem en daar uw kabel van de computer insteken.

hopelijk heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik had eerst mijn computer en Xbone op het modem aangesloten, toen werkte het wel, alleen het nadeel daarvan was dat er een kabel helemaal naar de achterkant van het huis moest lopen (daar staat de xbone) en dat vond ik nogal ongemakkelijk aangezien ik hem (de kabel) alleen even tijdelijk had neergelegd om even uit te proberen. Zoals ik nu zie is er geen oplossing anders dan allebij op dezelfde modem of router pluggen?

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betekent 'kan niet communiceren met' precies? Kun je de Xbox wel zien in de Win10 Xbox app? Kun je handmatig connecten via de app met het interne ip adres van de Xbox?

Heeft je modem een andere netwerk nummer (weet niet hoe je dat in het echt noemt) dan je router? Bij mij thuis 2 netwerken. Eentje is xxx.xxx.0.x. De andere xxx.xxx.1.x

Staat upnp aan in je router of heb je porten geforward?

Wat simpeler zonder gedoe in netwerken: tweede kabel van router terug naar PC? Beetje raar misschien maar dan ben je wss direct klaar. :)

Ik weet iig dat je met deze route PC -> een router -> homeplug -> switch -> One aan de praat kan krijgen. Zo is het bij mij namelijk. Heb mijn One eenmaal via IP adres in de app moeten aanwijzen. Vanaf toen werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Toen ik mijn xbox op de modem had aangesloten zag hij hem wel in de xbox app en nu hij is aangesloten op de router ziet hij hem niet. dan moet ik hem handmatig laten connecten. Ik had geprobeerd het ip adres van mijn router in te voeren in de xbox app bij het handmatig zoeken in de hoop dat hij dan zelf door zou zoek in dat netwerk zelf, maar te vergeefs.

Ik denk dat je bedoelt met kabel van router naar pc dat ik elke keer als ik wil xbox streamen dat ik dan van internet kabel moet wisselen of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet als je manual wil connecten juist het ip adres van de One opgeven. Zet je One op een statisch IP en kijk of hij dan wil connecten zou ik zeggen.

Ik bedoelde een tweede inet kabel van PC naar router. En je PC los halen van modem. Gok dat je PC en One elkaar dan direct zien. Net zoals ze elkaar zoen als ze beiden op je modem aangesloten zijn.

Of wat eerder werd gezegd: PC op modem laten en een switch tussen je router en modem hangen. Dan je One aan de switch hangen. Zou moeten werken maar dat levert een extra apparaat op. Is ook een wat inefficiente oplossing.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je zegt dat je 2 kabels vanaf je modem hebt lopen, PC en dus router, dat geval heb je dus al een modemrouter, heb je die 2de router ook nog dhcp laten doen?

Dat geval router als AP/switch laten werken dat alles IP krijgt van je modem, dan vinden ze elkaar gewoon ongeachte waar je ze in hebt zitten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik heb mijn Router op AP gezet, nu ziet hij hem en werkt het! Maar nu heb ik nog 1 vraag. nu ik hem op AP heb gezet heeft dit bijwerkingen qua performance van dingen (van de router zelf of modem) of zou het gewoon precies hetzelfde werken als dat het voorheen deed? (dus geen lagere snelheid ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In de basis niet, portforwarding op je router had weinig nut (dat liep toch vast bij je modem), enige verschil is dat je apparaten op je router nu IP ophalen bij je modem ipv je router.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
en dat zorgt niet voor problemen bij de modem?

[ Voor 10% gewijzigd door Broodje_Aap op 09-09-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, in doorsnee setup is dat juist de enige die zulke dingen regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Oke bedankt voor de snelle reacties allemaal!

Pagina: 1