Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Beste mede forum leden,

Recent voor mijn opleiding kreeg ik de opdracht een iMac te kopen, na lang kijken kwam ik op Marktplaats uit.

Ik heb hier een iMac 27'' Late 2013 gevonden, en uiteraard meteen om de vraagprijs gevraagd.

Die luidde 700 euro, waarop ik een tegenbod van 670 deed.

We hebben in principe een deal, maar ik ben eens gaan rondkijken, en die machines hebben toch een aanzienlijk hogere verkoopwaarde dan dat de verkoper in eerste instantie aangeeft.

Ik heb de volgende informatie voor jullie:

Serienummer: C02N8FC2F8J4

Plaats waar de iMac staat: Diemen.

Is er iets bij jullie bekend, of is er een plek waar je door middel van een serienummer kan checken of iets gestolen is of niet? Ik vertrouw het niet helemaal, al was het vragen om een serienummer bij de verkoper geen probleem.

Gideon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:52

paQ

Ding is een jaar oud. 700 (of minder) zou wel een superdeal zijn :)
Is mijns inziens eerder richting het dubbele waard.

[ Voor 28% gewijzigd door paQ op 09-09-2015 16:52 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Er is helaas geen algemene database voor gestolen Mac producten. Vraag of hij de factuur nog heeft. Probeer ook direct uit of je met de mac kan starten in de recovery partitie (door middel van de ALT toets aan het begin) krijg je dan een slotje is de firmware geblokkeerd en kan je niks met het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Overdreven goedkope prijs, het serialnummer is in elk geval wel een geldige: https://selfsolve.apple.c...arrantyDynamic.do?newid=y

Imho te goedkoop dat er alarmbellen gaan rinkelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 09-09-2015 16:52 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Hoe lang is de adverteerder lid van Marktplaats? 1 maand of korter?

"Laat uw gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo."

Gelden bovenstaande; niet aan beginnen.

Helaas zelf slechte ervaring gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Precies, natuurlijk is het een perfecte deal, een iMac van een jaar oud voor maar 670 euro, ik heb alleen wel een beetje aan apart gevoel er bij, straks staat de politie voor de deur, ik ga in ieder geval alle gegevens uitdraaien om zo zeker te zijn dat wanneer er politie komt, ik alle bewijzen bij de hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
@Lekkerbek312, 1 maand actief op Marktplaats.

Wat was uw / jouw ervaring met Marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Laatste bericht dat ik ontvangen heb:

Ik heb hem cadeau gehad maar wil een macbook dus de aankoopbon heb ik niet de doos heb ik vanaf dag 1 weggegooid ik heb voor u computer en toetsenbord alleen de muis ontbreek die is een paar dagen geleden kapot gegaan voorderest is alles prima ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ja Barry ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Barry kan hem bij een hoop mensen zowat 1 op 1 inruilen voor een macbook denk ik. Die computer is echt VEEL meer waard. (mits legit)

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 09-09-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op de foto's is het stroomsnoer ook niet het originele snoer. Er zijn teveel toevalligheden dat het flink stinkt. Die computer kun je met gemak inruilen voor een macbook.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij de factuur niet heeft zou ik het niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Speakerfreak95 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:53:
Precies, natuurlijk is het een perfecte deal, een iMac van een jaar oud voor maar 670 euro, ik heb alleen wel een beetje aan apart gevoel er bij, straks staat de politie voor de deur, ik ga in ieder geval alle gegevens uitdraaien om zo zeker te zijn dat wanneer er politie komt, ik alle bewijzen bij de hand heb.
mja, let nou wel op, want als jij zometeen zoveel informatie (van dit forum onder andere) hebt verzameld, zodat je gerede twijfel hebt of de imac wellicht gestolen is, je hem niet meer ter goeder trouw koopt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ik vertrouw het niet, ik moet er alleen naartoe en na een bericht van een mede tweaker heb ik ook mijn twijfels over Barry.

Wellicht is het een goede verkoper, maar ik vind het allemaal een beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Desnoods meld je de advertentie bij mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Vraag om meer foto's van het apparaat. Ik heb ook een dergelijk iets, kreeg een foto, en na Google Reverse Image Search gedaan te hebben, bleek het een screenshot van Youtube te zijn :')

Wees op je hoede!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Bericht van mijn kant:

Ik denk toch dat ik er van af moet zien,

Na het serienummer gecontroleerd te hebben is de iMac te goed voor de gevraagde prijs.

Dit ding is veel meer geld waard, en Marktplaats zegt het zelf ook, als iets te goed is om waar te zijn, is dat het meestal ook.

Zeker ook omdat de originele power kabel en muis ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zeer verstandige keuze speakerfreak95!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Dat dacht ik ook, ik heb al ergens anders een nette iMac geregeld, zonder toetsenbord en muis, maar met kabel en doos en aankoopbon, op te halen in hartje Amsterdam bij een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

Of iemand nu 1 maand of 10 jaar actief is op MP zegt niet zo veel.
Idd dingen die te mooi lijken goed oppassen wat je in huis haalt.

Snap nooit dat mensen zomaar iets krijgen wat ze niet willen. Ik bedoel wie geeft nu zoiets zomaar cadeau?
Is mij nog nooit overkomen. Dan vraagt die persoon op zijn minst even of hij een imac of een macbook wil.

Verder als ie hem cadeau had gekregen zou hij hem zelf ook gewoon kunnen omruilen met bon en ongeopenden doos etc.

Het riekt aan alle kanten. Dus lekker laten gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Zoals ik al schreef, ik heb er ook vanaf gezien.

Ik heb nog geen reactie terug gehad, maar ik denk ook niet dat er nog een reactie zal volgen, en inderdaad, na wat gezond verstand gebruikt te hebben heb ik ook besloten voor meer een minder goede iMac te kopen, en daar de zekerheid hebben dat ik iets eerlijks in handen krijg, welk bedrijf gaat gestolen spullen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Reactie terug gehad op mijn mailtje:

Mijn vraag prijs moet toch niet jou probleem zijn ik zou eerder blij zijn maja kijk maar verder bedankt voor je intresse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Speakerfreak95 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:17:
Reactie terug gehad op mijn mailtje:

Mijn vraag prijs moet toch niet jou probleem zijn ik zou eerder blij zijn maja kijk maar verder bedankt voor je intresse
Barry begrijpt blijkbaar niet dat de vraagprijs niet het probleem is, maar de oorsprong.

Alles duid op een gestolen imac. Geen muis, geen orginele stroomkabel. Precies de dingen die er bij mij nog lagen nadat er Imacs gestolen waren (geen late 2013 :) ). Verder geen bon, extreem lage prijs die je alleen kunt opvragen en een vaag verhaal over een cadeau.
Ik zou het zeker melden aan marktplaats om andere kopers te beschermen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Kun je niet naar politie bureau bellen en vragen of hij gestolen staat genoteerd? Of dat ze nog tips hebben. ben je in ieder geval ter goeder trouw.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Het is een grijs handeltje of je wordt ter plekke beroofd. Niet aan beginnen :) Sowieso koop ik echt niks meer van waarde van Marktplaats af. Ik koop nieuw of via Tweakers V&A bij mensen waar in ieder geval een historie bij staat die gewoon klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Heren, dat klopt.

Ik heb zojuist net de iMac op gehaald, met een 3,4 i7, 6970M, 16Gb DDR3 en 2Tb voor 1000 euro.

Prima en zuiver allemaal, aankoopbon en doos kreeg ik ook mee, alsmede het afschrift van de aankoop van de PC, kreeg uitgebreid de tijd om hem helemaal alleen uit te testen, onder genot van een drankje.

En de reden dat ik ook dit topic aanmaakte was ook mede omdat de politie dus geen antwoorden gaf.

''We hebben geen tijd om te onderzoeken hoe het met computers zit, daar hebben we het te druk mee, bij aankoop van een brommer, auto of een fiets kunt u via RDW kijken hoe de momentele status is van het voertuig''

Ik weer: Maar jullie kunnen toch wel even kijken of er in de omgeving Diemen een iMac gestolen is, ik heb hier alle gegevens.

''Meneer, we doen niets met computers, alleen voertuigen, kan ik u nog met wat anders helpen?''

Ik: NEE! De groeten.

• OgWok
  • Laatst online: 14:21

OgWok

U.N.C.L.E.

Geen lekker werk van de politie. "Berry" heeft de iMac van MP afgehaald. Er waren overigens 2 dezelfde advertenties.
@Speakerfreak95: heb je bij MP nog gemeld dat het om een verdachte transaktie gaat/ging?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16
Speakerfreak95 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:06:

Ik heb zojuist net de iMac op gehaald, met een 3,4 i7, 6970M, 16Gb DDR3 en 2Tb voor 1000 euro.
6970M in de gaten houden.
Pagina: 1