Windows 10: WiFi werkt op alle apparatuur, behalve op laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-08 16:48
Goeddemiddag Tweakers en Tweakerinnen,

Ik heb sinds deze week een (tweedehands) laptop van mijn vader overgenomen, met een verse Windows 10 er op. Ik heb thuis zo'n grote Ziggo box staan voor WiFi, die overigens prima werkt op al mijn apparaten (telefoon, tablet, PS4) behalve op mijn laptop. Ik kan wel verbinding maken en de beveiligingsleutel invoeren, hij geeft aan dat de laptop verbonden is met het netwerk maar ik kan niet naar websites surfen of in de store komen.

Ik heb zelf uiteraard al een aantal dingen geprobeerd, maar mijn verstand met dit soort zaken is erg summier.
Ik heb de FireWall uitgeschakeld en gekeken of dat het probleem was, maar dit gaf geen resultaat.
Verder heb ik de DNS aangepast van automatisch naar de Google DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4) waarna ik de laptop een restart gegeven heb, ook dit gaf niet het resultaat dat ik wilde. Nadat ik de DNS settings veranderd had, deed de WiFi het eventjes maar overigens wel super traag. Na ongeveer 10 minuten hield hij er weer mee op.

Op deze dingen na, houdt mijn kennis met dit soort dingen op. Ik heb dus geen idee wat het nog meer kunnen zijn, ik heb al verschillende fora afgelezen maar ik kan nergens het probleem of de oplossing vinden. Allicht kan iemand hier mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 16:47
doet ie het wel als je hem bekabeld aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymen
jackaubrey schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:52:
doet ie het wel als je hem bekabeld aansluit?
Heb ik nog niet geprobeerd, ik ga dat morgen even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymen
Met kabel doet hij het gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12
Welke foutmelding krijg je als je op Wifi bent en je surft op het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymen
Hij geeft gewoon de standaard foutmelding die je zou krijgen als je geen internettoegang hebt.
Pagina: 1