Toon posts:

2/3D workstation met game mogelijkheden 12-1400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar! ^_^ Ik zou het heel fijn vinden als mensen me op weg konden helpen.

Huidige lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 368,90€ 368,90
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95
1Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro€ 232,95€ 232,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,95€ 69,95
1NZXT S340 Wit€ 64,95€ 64,95
1Scythe Mugen 4€ 34,-€ 34,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 111,74€ 111,74
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 77,95€ 77,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 179,50€ 179,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.272,89

Ik zoek een?
work station (prioriteit) met eventueel goede mogelijkheid tot gamen

Wat is je budget?
1200-1300 met misschien nog een beetje stretch tot 1400+ hangt ook af van wat de suggesties zijn. Ik vind het niet erg wat langer door te sparen voor een systeem waar ik echt tevreden mee ben als mensen me vertellen dat het krap is. Ik ben nu aan het sparen (1200 is al mogelijk) en wil me graag vast oriënteren zodat ik rustig een keuze kan maken.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor:
Visual Arts. Verschillende 2d software zoals photoshop (grote formaten en hoge resoluties) maar ook zeker ZBrush en Unity en eventueel 3dsmax/maya en After Effects etc voor modelling/animatie/videobewerking Ik gebruik een (wat ouder model) wacom cintiq 21ux. Compatibileit met wacom/cintiqs mag geen probleem zijn (is het waarschijnlijk ook niet, of moeilijk te voorspellen, maar meldt het toch even)

Het liefst zou ik er ook goed mee kunnen gamen gezien dat naast mooie dingen maken m'n grootste hobby is, en ik zou er super blij mee zijn, maar bovenstaande is uiteindelijk belangrijker.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik moet bekennen een leek te zijn. Ik weet wel iets af van computers en hardware maar vergeleken met de mensen hier is het gewoonweg nihil. Het is weliswaar belangrijk voor mijn werk/hobby gezien dit alles digitaal is maar heeft gewoonweg niet m'n interesse. Meestal doe ik zelf eerst wat onderzoek maar ik voel me snel overweldigt als ik hier rondkijk omdat zoveel onbekent voor me is en de helft van de afkortingen/merken/handelingen me weinig zeggen. Mijn excuses daarvoor. Ik zal m'n best doen aan de hand van jullie antwoorden bij te leren :)

Wat neem je mee?:
Waarschijnlijk niets. M'n huidige desktop is zo'n 6 jaar oud en praktisch op. Het was in theorie een heel aardig systeem maar heb er veel problemen mee gehad. Ik leen binnenkort nog even een sterkere voeding om te kijken of me dat helpt nog even wat tijd te overbruggen, maar ik zou het fijn vinden als de nieuwe zeker 4 jaar of langer mee kan.

Welke vragen heb je hier nog over?

- Een andere hele grote wens is een stil systeem. Ik heb ook ADD en m'n huidige pc trekt erg de aandacht door de contante humm. Meestal heb ik dan muziek op staan om dat te overstemmen, maar dat leidt natuurlijk ook weer af. Ik wil echt geen nodeloze felle lichtjes en ander afleidend spul. Hoe minder ik merk dat die kast er staat hoe beter.

- Stabiliteit, compatibiliteit en betrouwbaarheid vind ik heel belangrijk. Zoals gemeld is mijn kennis gering en ik heb uren en uren gestoken in m'n huidige computer om dingen op te lossen/uit te zoeken en het is teleurstellend en draining wanneer dit dan uiteindelijk toch niet lukt. Gezien ik problemen niet goed kan inschatten of snel kan oplossen het liefst een zo betrouwbaar mogelijk werkpaardje. Liever wat duurder maar degelijk voor de gemoedsrust :)

- Liefst zou ik de desktop kopen/laten assembleren in de nabijheid van Utrecht omdat ik zelf geen auto heb. Als er dan toch wat mis is hoef ik ook niet gelijk vrienden van me te vragen half Nederland door te karren voor garantie.

Heel erg bedankt, alvast.

Laat vooral weten als ik informatie vergeten ben op te schrijven.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 10:50 ]

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Pff je zou mijn tweelingbroer kunnen zijn. Add hier en grafisch vormgever 3D van beroep. Verschil is dat ik mijn desktop 3 mnd terug al heb aangeschaft. En ja gamen gaat prima op een systeem speciaal voor grafische doeleinden. Waarschijnlijk is het systeem net zoals hier zelfs overkill voor gamen.

Affijn. Leuk mezelf te herkennen maar nu ter zake. Je zult wel eerst zelf moeten proberen een systeem samen te stellen alvorens wij feedback kunnen geven. Dat lukt nu niet echt.
Om passend feedback te schrijven hebben we ook meer informatie nodig. Neem je echt helemaal niks mee? Ook niet je randapparatuur? (muis keyboard monitor etc)

De handleiding pricewatch even doornemen. Ik zie dat je de DAA al kent.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• triplecore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-12 16:29
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 362,50€ 362,50
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95
1Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro€ 234,50€ 234,50
1NZXT S340 Zwart€ 63,95€ 63,95
1Scythe Mugen 4€ 34,-€ 34,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 111,74€ 111,74
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 77,95€ 77,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 180,50€ 180,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.198,09

Verwijderd

Topicstarter
@ Leijenaar

Ha, tweelingzus dan, in mijn geval ;)

M'n monitor, toetsenbord en muis + de cintiq neem ik idd mee.

Ik wil verder op dit moment niets van de hardware meenemen omdat ik van mn huidige systeem niet weet waar het probleem exact ligt.
Vroeger wel geprobeerd te gamen maar dat betekende meestal BSODs tussen de 5-15 minuten met soms een uitschieter waar het 'pas' na een half uur ofzo was, met veel verschillende errorcodes, dus na veel forumpluizen en eindeloze tests uiteindelijk maar opgegeven. Ook bleek het elektriciteitsnetwerk van mijn vorige huurhuis brak, waardoor m'n grafische kaart gefrituurd werd, dus die is wel gewisseld, maar er is mogelijk schade aan andere onderdelen ontstaan) Ik heb inmiddels zo'n 'stormstekker' voor de zekerheid.
Daarnaast is de rest behalve wat geheugen (nodeloos gewisseld door hobbyist die blij verkondigde dat mijn probleem was opgelost (niet dus) want ik had daarvoor een paar dagen memtest gedraaid en die had niets gevonden) na 6 jaar ook gewoon verouderd.

Als workstation was ie tot nu toe nog prima omdat ik voornamelijk 2d werk maar dat gaat veranderen, en daar had ik em uiteindelijk ook voor, maar ik begin te merken dat ook bij relatief eenvoudige berekeningen voor bv Photoshop het soms gaat haperen en dat zou toch echt niet mogen.

Ik zou nog 1 keer een rescue topic op tweakers kunnen openen voor mn huidige beestje om te kijken of er nog wat aan te doen valt. Ik ga het ntrlk niet verkopen maar zou er nog graag een kennnis blij mee willen maken, maar dan moet 'ie t nog wel aardig doen anders heeft ze er niks aan.

Ik heb de pw handleiding even doorgelezen, maar laten we als startpunt uitgaan van die van Triplecore (Dankjewel, ik ben me even aan het inlezen over de producten)

(ik heb de huidige lijst in m'n openingspost gezet)

Ik zou nog wel een goede (reguliere) schijf erbij willen want 500 totaal is te weinig dus daar ga ik even naar kijken (maar suggesties uiteraard welkom) Heb wel veel extern geheugen maar dat vind ik vaak gedoe en is meer in gebruik als backup.

Behuizing even omgezet naar wit. Past beter in mn interieur ;) *dramatic hair flip*

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2015 21:06 ]

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12 16:51
Voor 50 Euro prik je er 1tb hdd bij, en dit in echt niet moeilijk

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt die heb ik er even bij gezet :)

(Ik heb in principe alles wel een keer opnieuw erin gezet behalve de processor maar t blijft een noodzaak ding voor me, graag doe ik het niet, ben gewoon zenuwachtig dat ik het verkeerd doe haha)

Voeding wisselen was geen succes (computer startte niet meer op heh) dus weer teruggezet.

Qua huidige lijst:

Nog andere suggesties of alternatieven? Opmerkingen? goedkeurende mee-eens-zijn-knikjes?

Iedereen nogmaals/alvast bedankt voor de hulp :) scheelt me veel kopzorgen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 12:42 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou zelf nog even checken of er nog issues of andere dingen zijn qua gpu met de apps die je wilt gebruiken. Als je bijv. een cuda renderer wilt gebruiken zit je aan nvidia vast.

specs

Pagina: 1