Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:27
Dag Tweakers,

Ik heb in een Excel-file 3 tabbladen voor een financieel overzicht.
Tabblad 1: Dashboard
Tabblad 2: 'Huishoudboekje'
Tabblad 3: Categorie-indelingen

Als ik een uitgave invoer, selecteer ik onder welke hoofd en sub-categorie deze uitgave valt en een grafiek in Tabblad 1: Dashboard, geeft aan welke uitgave ik per maand heb.

Mijn vraag:
Stel ik heb 12 maanden lang 2 uitgaven per maand: Hypotheek en Verzekering. De grafiek ziet er op de horizontale as als volgt uit: januari februari maart etc..en horizontaal staan ook alle hoofdcategorieën: Huisvesting en Verkzekering..

Je kunt je voorstellen, dat als je alle data over een jaar hebt ingevoerd, je heel veel hoofdcategorien hebt staan in je overzicht...

Om het overzichtelijk te maken, selecteer je gewoon alleen de maand Januari en dan zie je in 1 overzicht als je uitgaven per hoofdcategorie..

Maar wat ik wil:

Als ik in mijn filter geen data heb geselecteerd, wil ik niet voor alle maanden alle afzonderlijke hoofdcategorieën zien, maar alleen totalen...

Hoop dat mijn verhaal duidelijk is, anders probeer ik het bestand te uploaden :)

bedankt

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Denk dat een draaitabel over de data, met daarvan een grafiek gemaakt gaat helpen.

👑