Domeinnaam + e-mail (verhuizen, goede prijs)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Er zijn nog wel wat andere topics over dit onderwerp, maar ik heb nog geen goed antwoord kunnen vinden dus hopelijk mag ik dit bericht plaatsen.

Op dit moment bezit ik een aantal domeinnamen bij mijndomein.nl. Ik gebruik deze als volgt: mijn websites bestaan uit Tumblr-pagina's (die worden dus extern gehost), via DNS-instellingen gaat de domeinnaam direct naar de Tumblr-website. Verder gebruik ik e-mail: stel dat ik de domeinnaam www.pietjepuk.nl heb, dan heb ik het e-mailadres info@pietjepuk.nl aangemaakt. Ik gebruik Gmail als centraal punt en daar komt de mail voor info@pietjepuk.nl dan ook binnen. Ik heb het zo ingesteld dat ik vanuit Gmail ook kan versturen en beantwoorden als info@pietjepuk.nl. De persoon met wie ik mail, ziet dus altijd info@pietjepuk.nl in beeld staan, ook al beantwoord of verzend ik mail vanuit mijn (persoonlijke) Gmail. Zo heb ik dat ingesteld voor meerdere adressen, dus ik kan in mijn Gmail-account mailen als verschillende aliassen.

Nu vind ik de prijzen bij mijndomein eigenlijk te hoog. Om mail te kunnen gebruiken, moet ik per domeinnaam een pakket van 29 euro per jaar aanschaffen waar ook functionaliteiten in zitten die ik niet nodig heb. Je hebt namelijk een mailbox nodig om met mail te kunnen werken in een extern programma (ophalen via POP3/IMAP). Als ik het alleen laat doorsturen dan denk ik niet dat ik ook kan beantwoorden en verzenden als info@pietjepuk.nl, maar ik heb hier niet genoeg kennis van.

Nu denk ik er dus over om over te stappen als er een goedkopere mogelijkheid is. Alleen kan ik hier wel wat advies bij gebruiken.

Op tv zie ik vaak reclame voor Strato. Als ik het goed heb, bieden ze een domeinnaam inclusief mail aan voor 5 euro per jaar. Echter ik weet niet zeker of je dan ook kunt verzenden met die mail, of alleen doorsturen/ontvangen. Volgens mij kan het wel hoor, en ook DNS aanpassen etc. zit er bij. Alleen lees ik veel negatieve reviews, zo zou de helpdesk slecht zijn en kun je moeilijk opzeggen/verhuizen, etc. Ik heb ook naar andere providers gekeken, maar die bieden vaak hostingpakketten aan (wat ik dus niet nodig heb) of je hebt bij een domeinnaam alleen de mogelijkheid om e-mail door te sturen (en niet te beantwoorden). Ik zag bijv. ook starthosting.nl waar je voor 1 euro per maand e-mail hebt (met DNS-beheer), dus dat is al meer dan de helft goedkoper dan wat ik nu heb. Maar zo zijn er natuurlijk nog veel meer.. Daarbij vind ik een overzichtelijke website en service/bereikbaarheid etc. ook belangrijk.

Wat ik zoek, is de mogelijkheid om mijn domeinnamen (plus mail) over te zetten naar een provider die goedkoper is maar wel netjes/betrouwbaar. Zo vind ik Strato wel goedkoop, maar de website komt schreeuwerig over en lijkt wel vertaald vanuit het Duits. Het enige dat ik nodig heb, is dat ik mijn domeinnamen kan beheren qua doorsturen/DNS etc., en dat ik per domein een e-mailadres kan gebruiken waarmee ik kan verzenden, ontvangen en beantwoorden in mijn eigen e-mailprogramma. Webhosting voor een site zelf is dus niet nodig. Verder vind ik het wel handig als de site een beetje overzichtelijk is waarbij ik makkelijk kan inloggen om dingen aan te passen aan mijn domeinen.

Zijn er mensen die hier advies over kunnen geven? Wat is bijvoorbeeld een goede provider hiervoor die goedkoper is dan wat ik nu betaal maar wel dezelfde functies biedt? Misschien heb ik het wel mis en is die 29 euro per jaar per domein helemaal niet duur hoor, kan ook. Maar mijndomein heeft zelf al aangegeven dat ze weten dat ze duur(der) zijn, maar dat dat komt doordat ze extra service bieden t.o.v. de goedkopere providers. Of iets dergelijks.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan natuurlijk bij diverse aanbieders.

Misschien is Neostrada iets voor jou? Neem een Webhosting Starter pakketje (€ 0,85 p/m) waar je max. 100 e-mailadressen op mag hosten en verhuis evt. je domeinen en gebruik DNS beheer om middels een A-record je domeinen naar Tumblr te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Bij mijndomein krijg je support (voor zover ik weet). Als je goedkoop gaat zitten dan krijg je dat niet. Ik weet niet hoe groot je technische kennis is, maar als je nooit support nodig hebt kun je natuurlijk goedkoper.

Maar hoeveel domeinnamen heb je? Als het er echt veel zijn, is het misschien interessant om een eigen server te nemen (simpele VPS met DirectAdmin ofzo). Dat kan vanaf ongeveer 10 euro excl. per maand (https://www.fxw.nl/vps/basic-vps/basic-vps1.html of http://www.cloudvps.nl/virtual-private-server). Daarbij krijg je echt 0,0 support, en moet je ook zelf beveiliging etc. in de gaten houden. Als je dat kan is dat uiteindelijk goedkoper.

Of je daar 50, 100 of 250 domeinnamen op gooit maakt niet uit. Je houdt enkel je kosten per domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Mijndomein werkt met een ticketsysteem dus daar moet je vaak ook een dag wachten op een reactie, maar je wordt op zich wel goed geholpen.

Ik heb niet superveel domeinnamen hoor, maar wel een aantal waar ik mee wil kunnen mailen. Een eigen server is nog niet aan de orde. Ik zal die Neostrada eens bekijken. Ik heb geen 100 e-mailadressen nodig, maar gewoon 1 per domeinnaam waar ik alles mee kan. Je zult dus altijd voor elke domeinnaam een e-mailpakket moeten nemen denk ik, tenzij je zoiets hebt als bij Strato waar het er bij schijnt te zitten. Maar dat heb ik nog nagevraagd bij ze. Ben alleen geschrokken van de superslechte reviews :)

• Syntagma
Die Neostrada lijkt een goede kanshebber, bedankt voor de tip! Ik kreeg dit als antwoord op mijn vraag:

Bedankt voor je interesse in Neostrada. Alles wat je wil is mogelijk bij ons, je hebt echter dan voor de e-mail wel 1 hostingpakket nodig. Het Starter pakket van 12 euro per jaar zou voldoen, hierop kan je tot 100 domeinnamen hosten en dus de mail gebruiken. Het redirecten kan je dan via cPanel of in ons klanten panel regelen naar Tumblr. Je kan gewoon de mail aan Gmail toevoegen. Verder heb je dus naast dit pakket alleen de kosten voor de domeinnamen.

Als ik het goed begrijp heb ik dus maar 1 startpakket nodig en kan ik daarmee met alle domeinen mailen, plus nog kosten voor de domeinnamen zelf. Dat is een stuk beter dan 29 euro per domeinnaam :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan!
Pagina: 1