Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Jullie ervaring met Comodo Internet Security?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.072 views

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben als bedrijf Comodo Internet Security aangeschaft vanwege de mooie verhalen. Hiervoor hadden we Bitdefender Endpoint Cloudsecurity.

Als bedrijf zijn we zeer teleurgesteld in deze pleurisscanner van Comodo. Hij houdt letterlijk alles tegen zoals Windows bestanden en bestanden zoals Outlook.exe, Excel.exe, Lansweeper.exe, logon.bat, Setpoint.exe, VMWare, alle bestanden van Exact Globe en Solid Edge. Hij knalt deze in een sandbox en verplaats de bestanden in een verborgen folder VTroot gelijk onder C:\. Hij maakt daar zijn eigen mappenstructuur weer aan zoals Program Files met de bestanden erin verplaatst.

Probleem is als je deze bestanden als Trusted bestempelt dat ze nog steeds in de sandbox draaien. Ik heb al 560 bestanden als trusted gedaan en nog steeds ziet hij ze als vreemd. Als je de sandbox uitzet staat gelijk ook de virusscanner uit. Ik heb nog nooit in die 15 jaar als systeembeheerder zo een verschrikkelijke slechte virusscanner meegemaakt. Ik heb een netwerkinstallatie van Exact opnieuw moeten doen en bij alle clients omdat Prolog.exe was verwijderd inclusief de registersleutels. Zelfde geld voor Solid Edge samen met een Management tool die samenwerken. Het liefst gaan we weer terug naar Bitdefender.

Meer mensen nare ervaringen met Comodo?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
"Pleurisscanner" :D _/-\o_ :9~

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-11 16:01
geen ervaring mee, wij doen als bedrijf dan ook eerst uitvoerig onderzoek door bv 1 licentie te kopen en deze vervolgens 2 maanden te gebruiken op een test bak...

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Verwijderd

Mooie verhalen... Van een verkoper zeker;) zoals hierboven vermeld altijd eerst test draaien met 1 licentie.

Hoelang heb je de software al draaien? Is cashback een optie via jullie aanspreek punt?

En daarnaast zou ik zeker opzoek gaan naar den alternatief of jullie oude virus scanner als dat wel bevalt.

Wat is trouwens de rede tot aanschaf geweest behalve de mooie verhalen?

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:33
Ik kan niet echt meepraten over Internet Security compleet maar de antivirus die ook de sandbox functie bevat behoort niet alle bestanden als slecht te bestempelen tenzij jullie als installatie maximum security hebben aangegeven ofzo.

Zelf draai ik nu al een half jaartje ongeveer de antivirus van ze met default installation settings (zonder geekbuddy). En dat is HIPS uit (wat waarschijnlijk jullie probleem veroorzaakt), Sandbox aan met source tracking (en verder default settings van run virtually all unrecognized en block malicious, suspicious en sandbox folders).

Verder heb ik voor outlook.exe nooit een warning gehad en warnings die ik krijg zijn mogelijk alleen nieuwe versies van codec packs (die niet echt in een bedrijfsomgeving thuishoren) en heb ik de optie om deze toch toe te staan.

Verder zijn er in de sandbox aparte opties voor files van netwerklocaties (Exact, Lansweeper, logon.bat en Solid Edge) doe daar wat mee.

Zoals eerder geopperd waarom zijn deze problemen niet naar voren gekomen in de testfase van die antivirus product waar "systeembeheer" ook uiteraard zo slim is om met een test standaard gebruiker en niet alleen een administatieve gebruiker (domain admin of wat ook iets waar geen gebruiker standaard toegang tot heeft).

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Graag discuseren we hier over zaken. Echter met deze TS is de toon gezet. Daarom sluit ik het.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.