Alle berichten ongecodeerd inlezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jairbear
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
Hoi

Is het mogelijk om alle binnenkomende berichten / signalen van een utp/ftp kabel binnen te lezen?
Zoja hoe zou je dat het best doen?
Is hier extra hardware voor vereist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23
[Google=sniff network]

verder ben je wel erg summier...

[ Voor 27% gewijzigd door Equator op 09-09-2015 08:01 . Reden: lmgtfy linkje aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ja, dat is mogelijk :)

De makkelijkste manier is inderdaad het netwerk te sniffen. Alle pakketten die voorbij komen (en inderdaad geen versleuteling kennen) kan je dan gewoon uitlezen. Hiervoor zijn pakketten te vinden als WireShark. Dit pakket moet dan of op de bron-, of op het doelsysteem draaien.

Indien dat niet mogelijk is, is het mogelijk om een switchpoort zodanig te configureren dat alle verkeer ook naar die specifieke poort gaat. (iets wat standaard niet het geval is op een switch) Een systeem wat op die switchpoort hangt kan dan alle verkeer zien.

Maar goed, dit had je allemaal kunnen vinden als je zelf even had gezocht. Wat had je zelf al gevonden, en wat snapte je daar niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jairbear
Ja dat is ongeveer wat ik zocht...
Ik ben niet zo thuis in netwerking en had geen idee met welke term ik dan moet zoeken.

Maar voor alle duidelijkheid ik had wel degelijk al gezocht..

Thanx

Edit: Aanvulling

[ Voor 25% gewijzigd door Jairbear op 09-09-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een sniffer installeren en pakketten capturen is eenvoudig. Vervolgens begrijpen wat je met de output doet vergt een stuk meer kennis en gaat met enige ervaring een stuk makkelijker.

Wat ben je exact van plan? Als je nog nooit van de term 'sniffen' gehoord hebt, of van tools als Wireshark, klinkt het niet alsof je op korte termijn in staat gaat zijn om de output van zo'n tool zinnig te gebruiken. We kunnen je wel helpen, maar als dit bedrijfsmatig gebeurt kun je je afvragen of het niet doelmatiger/goedkoper is om iemand in te huren die deze kennis wel heeft en snel goede antwoorden kan geven :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:31
Mag ik vragen waarom deze vraag is?

Ik kan me namelijk redelijk voorstellen dat mensen niet kunnen waarderen dat jij zomaar het netwerk loopt te sniffen.

• Jairbear
Vooral uit nieuwsgierigheid. Ik was met een enkele mensen aan het spreken over veiligheid van een netwerk enzovoort. Uiteindelijk kwam de vraag of dit nu kon gedaan worden of niet. Ik had eerst zelf wat gezocht maar vond niet direct wat ik zocht. Dan dacht ik om het eens hier te vragen.

Helemaal onnuttig is het niet ik.Want ik ga volgend jaar naar mijn masterjaar aan de Ugent en zal wel wat netwerking nodig hebben bij mijn thesis. Misschien zal ik dat dan wel kunnen gebruiken. Wie weet…

Maar dus vooral om bij te leren… Want een tweaker wordt toch gedreven uit nieuwsgierigheid (of vindingrijkheid)… ;-)

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 22:06
"Ongecodeerd" lezen gaat echter niet op als er tunneling of encryption wordt gebruikt.

Verwijderd

Precies. Daarom ook versleuteling gebruiken op een vaste (bedrade) LAN. Met VPN's, tunnels, of whatever....
Pagina: 1