Playstation 4 loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Gister is mij voor de tweede keer onderstaande overkomen:

Gister avond MGS phantom pain gekocht. Toen ik thuis kwam natuurlijk direct mijn Playstation4 aangezet. Tijdens het opstarten van de PS al direct mijn nieuwe CD in de PS gedaan. Toen mijn PS opgestart was begon deze helaas niet mijn spel te laden. Hierdoor besloot ik de CD uit mijn PS te halen om hem vervolgens weer opnieuw in mijn PS te doen.

Perongeluk drukte ik op de aan/uit toets i.p.v. de toets om de CD uit te werpen. Wat volgde waren 3 snelle piep tonen achter elkaar. Vervolgens ging mijn PS uitschakelen, maar toen mijn beeld zwart werd, bleef de PS LED wit knipperen. Na minimaal 5 minuten wachten was het knipperen afgenomen (Van snel knipperen naar langzaam knipperen). Het vreemde was dat de PS niet reageerde op de aan en uit knop op de console en de controller niet werkte (LED controller bleef wit, beeld TV zwart), maar na ongeveer 10minuten wachten drukte ik op de CD uitwerpen en die kwam er nog gewoon uit :?

Maar goed, na ongeveer kwartier wachten was het knipperen van de LED niet opgehouden waarna ik heb besloten om de aan/uit knop +-15 seconden in te houden waarna de PS uitschakeld. Na één minuut opnieuw ingeschakeld doormiddel van mijn controller. Gelukkig starten de PS weer op en ging deze controleren op systeemfouten. Gelukkig niets gevonden en kon ik de CD invoeren en begon mijn PS het spel te laden (updaten etc.).

Bovenstaande, het 3x piepen + wit knipperende LED zonder voledige uitschakeling, is mij gister dus voor de tweedemaal sinds aanschaf (1 jaar) overkomen. (ik kan me niet herrineren of de eerste keer ook in combinatie was van het drukken van de aan/uit knop op de console)

Mijn vraag of meer mensen dit is overkomen of dat iemand mij kan vertellen hoe dit probleem ontstaat en opgelost kan worden.

Bij voorbaat dank!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik weet niet hoe het ontstaat, maar heb het zelf ook een keer gehad. Geen enkel spelen lezen en niet goed af willen sluiten. Kon hem alleen maar uitzetten door lang op de aan/uit knop te drukken. Ik heb dit 1x gehad en daarna draaide hij weer prima dus ik weet niet wat dit uiteindelijk getriggerd heeft.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

BM

Moderator Spielerij
>> SPV

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Topicstarter
ilfamo schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:19:
Ik weet niet hoe het ontstaat, maar heb het zelf ook een keer gehad. Geen enkel spelen lezen en niet goed af willen sluiten. Kon hem alleen maar uitzetten door lang op de aan/uit knop te drukken. Ik heb dit 1x gehad en daarna draaide hij weer prima dus ik weet niet wat dit uiteindelijk getriggerd heeft.
Dank u, wel ervaring, geen oplossing / oorzaak...

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

BM

Moderator Spielerij
Sorry, dat had duidelijke gekund. Heb je topic even verplaatst naar ons forumonderdeel specifiek voor dit soort vragen. Spielerij Problemen & Vragen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

3 piepjes betekent van alles en nog wat, maar wat het vaakst geoppperd wordt is dat je PS4 dan nog bezig met apps en dingen saven in de achtergrond, en dat ie het niet zo leuk vindt om dan uitgezet te worden.

Kan ook komen omdat ie verbinding zoekt met het netwerk als je hem snel aan en weer uitzet achter elkaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BM schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:03:
Sorry, dat had duidelijke gekund. Heb je topic even verplaatst naar ons forumonderdeel specifiek voor dit soort vragen. Spielerij Problemen & Vragen.
Nu wel duidelijk:) dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:09:
3 piepjes betekent van alles en nog wat, maar wat het vaakst geoppperd wordt is dat je PS4 dan nog bezig met apps en dingen saven in de achtergrond, en dat ie het niet zo leuk vindt om dan uitgezet te worden.

Kan ook komen omdat ie verbinding zoekt met het netwerk als je hem snel aan en weer uitzet achter elkaar.
Oke, het zou dus kunnen dat die mijn nieuwe spel weldegelijk aan het laden was terwijl ik hem perongeluk uit zetten. Nu heb ik in iedergeval een indicatie. Toch blijft het vreemd dat die niet helemaal uit ging.
Pagina: 1