Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedici91
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-10-2020
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop die ik vooral kan gebruiken om series en films op af te spelen en om de middelzware spellen mee te spelen (op dit moment spellen als CS GO, GTA VI). Uiteraard ook om te surfen en te mailen, maar dat is dan wel inbegrepen :) Een vereiste van de laptop is dat deze windows bevat (zelf heb ik niet perse een voorkeur voor welke windows, dit mag 7, 8.1 of 10 zijn..).

Mijn richtlijn qua budget is maximaal €1000, maar wanneer een goedkopere laptop voldoet aan mijn wensen heeft dat uiteraard de voorkeur. Zelf heb ik echter altijd de neiging om mijn budget telkens naar boven bij te schroeven als ik me eenmaal verdiep in de mogelijkheden, en kom ik uiteindelijk met een pc/laptop te zitten die "te goed" is voor wat ik ermee van plan ben :z

Mijn school heb ik inmiddels afgerond en ook voor mijn werk heb ik de laptop niet nodig. Hij zal hooguit 1 á 2 keer per week meegenomen worden, maar voor de rest is het vooral voor het gemak van een mobiele werkplek thuis. Hij hoeft dus niet extreem licht of klein te zijn. Wel zou ik het fijn vinden wanneer er een redelijke accu in zit, die het makkelijk volhoudt om een (lange) film op redelijke kwaliteit af te spelen. Bij mijn vorige laptops kon ik dit na een paar maanden alweer vergeten.. (iemand die tussendoor nog wat tips heeft om je accu beter te onderhouden, ga vooral je gang :*) ). Voor de films en series zal ik de laptop in de praktijk vaak koppelen aan mijn tv, dus een overdreven goed scherm is niet noodzakelijk.

Qua merkkeuze sta ik open voor alles. Tijdens het orienteren heb ik goede verhalen gehoord over MSI, een merk waar ik eigenlijk nog niet echt bekend mee was. Ook Lenovo komt vaak uit de bus bij goede prijs / kwaliteit verhoudingen.

Een voorbeeld die ik zelf heb kunnen vinden is:
Lenovo Ideapad Y50-70

Het enige minpuntje wat ik bij deze laptop kan vinden is dat het geen SSD bevat. Daarnaast is de prijs uiteraard wel weer op het randje 8)7
Wat ik me hierbij ook afvraag is hoe het kan dat deze hier voor €999 aangeboden wordt, maar bij de mediamarkt / coolblue €1400 / €1500 kost.

Heeft iemand ervaring met het merk Lenovo en misschien zelfs met deze specifieke laptop? En zijn er eventueel goedkopere varianten die weinig onderdoen voor deze laptop?

Verder sta ik open voor alle beschikbare alternatieven die er maar zijn :)

Bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door vedici91 op 09-09-2015 01:10 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:01
Ervaringen kwa games op deze laptop kan je hier vinden: YouTube: baelrog

online wordt hij voor 999 verkocht omdat ze hem bulk hebben ingekocht. Als die partij op is, komen er ook niet meer.

SSD 500gb is te koop voor 170-180 euro en kan je de 1tb SSHD laten vervangen. (helaas geen slot voor beiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VMlaptop.nl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-07 11:26
Weg

[ Voor 96% gewijzigd door Bolletje op 09-09-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedici91
Baelrog schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:31:

online wordt hij voor 999 verkocht omdat ze hem bulk hebben ingekocht. Als die partij op is, komen er ook niet meer.

SSD 500gb is te koop voor 170-180 euro en kan je de 1tb SSHD laten vervangen. (helaas geen slot voor beiden)
Bedankt voor je snelle reactie! Ik zal de tests met de games na werktijd eens bekijken :)

Is het een aanrader om de 170-180 euro extra te betalen voor een SSD harde schijf? Ik persoonlijk verwacht dat ik me er niet heel erg zal storen wanneer ik deze er niet in heb zitten, maar ik hoor van alle kanten dat een SSD wel een must is voor een laptop anno 2015. Dat de harde schijf ruimte 500gb minder wordt is niet zo'n ramp.

Zijn er goede alternatieven met SSD schijven voor deze prijs (1000 euro), of zit je dan al gauw een stuk lager qua specificaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
vedici91 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:22:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie! Ik zal de tests met de games na werktijd eens bekijken :)

Is het een aanrader om de 170-180 euro extra te betalen voor een SSD harde schijf? Ik persoonlijk verwacht dat ik me er niet heel erg zal storen wanneer ik deze er niet in heb zitten, maar ik hoor van alle kanten dat een SSD wel een must is voor een laptop anno 2015. Dat de harde schijf ruimte 500gb minder wordt is niet zo'n ramp.

Zijn er goede alternatieven met SSD schijven voor deze prijs (1000 euro), of zit je dan al gauw een stuk lager qua specificaties?
voor 1000 euro zit je dan behoorlijk wat lager kwa specs.. Tsja als je het niet gewend bent zal het niet veel uitmaken. Maar zodra je eenmaal SSD erin heb zitten, wil je nooit meer terug!
Tegenwoorden is de HDD de grootste bottleneck en zeker in deze laptop, met een SSD is dat opgelost. De processor en video kaart zijn namelijk prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesKiss
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-05 22:14
Alhoewel goed bedoeld, geen V&A-referenties in aankoopadvies topics.

[ Voor 86% gewijzigd door Bolletje op 09-09-2015 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:58
Hij wil er op gamen dan kan je niet aankomen met een onboard GPU Intel HD Graphics 5500

[ Voor 50% gewijzigd door Bolletje op 09-09-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesKiss
Mir64za schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:56:
[...]

Hij wil er op gamen dan kan je niet aankomen met een onboard GPU Intel HD Graphics 5500
Excuses, ik had gelezen middel(normale - games), maar hij zocht blijkbaar naar middel-zware, dus iets zwaarder. Mijn fout! :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesKiss
vedici91 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:22:
[...]

Bij de alternate heb je al een 250 GB SSD van Samsung 850 serie. Uit hardware.info, geloof ik is het de beste SSD in 2014 qua verhouding alle factoren; prijs, snelheid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 17:02

The.Terminator

Un boer met bier

Baelrog schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:31:

Sorry voor deze vraag er tussendoor, maar betekent zodra die partij op is dat die in prijs stijgt (en er dus eventueel geen daling naar 999 inzit ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
The.Terminator schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:24:
[...]

Sorry voor deze vraag er tussendoor, maar betekent zodra die partij op is dat die in prijs stijgt (en er dus eventueel geen daling naar 999 inzit ?)
Het betekent dat die simpelweg niet meer verkocht gaat worden via die kanalen.
Mediamarkt heeft ook de lenovo wel, maar is de oude versie met een gtx860m en oudere processor. (ook een heel stuk duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedici91
Bedankt voor alle reacties!

Uit alle reacties hier en op andere topics ben ik wel tot de conclusie gekomen dat een SSD harde schijf een pré is. Het lijkt mij alleen zonde om deze laptop te kopen met SSHD erin, en er vervolgens zelf een SSHD in te (laten) zetten. Dan heb je dus een overbodige 1TB SSHD? Plus het feit dat ik absoluut niet handig genoeg ben om zelf een SSD schijf te vervangen :P

Is deze laptop misschien ergens te krijgen met een SSD kaart erin tegen een meerprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedici91
Ik heb voor mezelf intussen wel besloten dat ik deze laptop ga aanschaffen, inclusief een SSD harde schijf :)

Nu nog even kijken of ik iemand ken die handig genoeg is, of dat er een voordelige laptop winkel in de buurt is die de SSD schijf voor mij erin kan zetten. Want mezelf vertrouw ik hier niet mee :P

Bedankt voor jullie hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Zoek eens op youtube of google en wss zul je wel een guide vinden. Normaal is het niet meer dan een paar schroefjes losmaken.

Wat wel iets moeilijker is, is het clonen van de sshd naar de ssd. Weinig ssds worden met een adaptor geleverd maar de meeste hebben wel een licentie op een clone programma.

Wat ikzelf meestal aanraad is om een externe hdd behuizing te kopen en de hdd (in dit geval de sshd) als externe opslag gebruiken en dan heb je meteen al een manier om de sshd te klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 13:54
Welnee, klonen van een windows hdd is tegenwoordig maar ietsjes moeilijker dan het klonen van een mac hdd.
Wat je moet doen is de ssd koppelen aan je laptop (externe usb behuizing, zijn niet zo duur). Vervolgens het fantastische en gratis programma 'Minitool partition wizard' downloaden en met dat programma kan je met een paar klikken een 100% kloon maken van geinstalleerd hdd. (wel zorgen dat de nieuwe disk niet kleiner is dan wat de huidige disk in gebruik heeft).

Ik heb zelf met dit programma een sshd vervangen door een ssd in mijn laptop. Was binnen een half uur gefixed!

computer totaal had een mooie handleiding waarbij aangegeven wordt welke instellingen je moet gebruiken:
http://computertotaal.nl/...e-en-bouw-je-ssd-in-63744
Pagina: 1