Geld overmaken buitenland (Curacao) via Rabobank

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 18:39
Hallo,

Ik heb een hotel geboekt in Curacao en moet deze nu per overboeking betalen. Via Rabobank internetbankieren kom ik er echter niet uit hoe ik deze moet betalen.

Ik heb de volgende gegevens van de ontvanger:
  • Rekeningnummer (8 cijferige code) en naam begunstigde
  • Adres van de bank van de ontvanger
  • IBAN/BIC - deze zijn gelijk
Via internetbankieren moet ik een IBAN en BIC apart invullen. Zie https://www.rabobank.nl/b...ngen-doen/wereldbetaling/

Als ik in het veld voor de IBAN het rekeningnummer invul, geeft internetbankieren aan dat het rekeningnummer onjuist is. Als ik het IBAN invul, kan ik wel een stap verder, maar waar moet ik nu het rekeningnummer van de begunstigde invullen?

De helpdesk van de Rabobank geeft aan dat het rekeningnummer onjuist is, terwijl dit volgens het hotel wel is.

Heeft iemand ervaring met betalingen richting Curacao? Of kan ik beter op zoek naar een ander hotel? :P

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Laatst online: 09-09 21:47
iban en bic kunnen niet gelijk zijn, daar zit al 1 fout.

check ook http://iban-bic.nl/bic-code/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geldzaken als deze horen in niet in het Shopping Forum, schopje naar Algemene Zaken:

SF >> AZ

Verder met hierboven: IBAN en BIC kunnen niet gelijk zijn. Het is uberhaupt verstandiger met een creditcard te betalen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 22:30
Curaçao doet niet mee aan de IBAN, je zal de SWIFT code in moeten vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ logico: Swift = BIC.

@ annuh: Heb je het hotel in Curaçao al benaderd? Leg hen uit welke betaalinformatie je nodig hebt. Wellicht kunnen zij je dan verder helpen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 08:34
Je hebt inderdaad een Swift/BIC code nodig, rekeningnummer en soms ook nog een Nationale Bankcode.

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Inderdaad, heb je geen BIC meegekregen op de factuur in de vorm van XXXXCWXX waarbij de CW voor Curaçao staat?

Want dan selecteer je gewoon Curaçao als land, bij rekening nummer (niet bij IBAN) vul je die 8 cijfers in en bij de Swift/BIC de bijbehorende code waar ik het hierboven over heb. Dat zou voldoende moeten zijn om de betaling af te ronden.

Voor landen die wel met een Iban werken is dit trouwens een handige site om de Iban te berekenen als je de BIC maar weet: https://www.iban.com/calculate-iban.html

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Laatst online: 03-09 18:39
Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik kan ook via CC betalen, maar dan kon ik mijn CC per mail versturen. Daar ben ik niet echt voorstander van.

Op de volgende manier werkt het:

Bij IBAN: De BIC code XXXXCWXX
Ten name van: Het rekeningnr. van de begunstigde
Land: Curacao

Vervolgens kun in de volgende stap nog meer gegevens invullen:
Extra regel ten name van: De naam van de begunstigde
Adres: Adres van de bank
BIC: Hetzelfde BIC als hierboven bij IBAN

Nu nog even uitzoeken hoe de kostenverdeling werkt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit lees word ik wel vrolijk van ontwikkelingen zoals Bitcoin. Wat verschrikkelijk achterhaald is het bankenwezen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Probeer het anders via https://transferwise.com/. Bespaart je ook een hoop kansloze bankkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

annuh schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:16:

Op de volgende manier werkt het:

Bij IBAN: De BIC code XXXXCWXX
Ten name van: Het rekeningnr. van de begunstigde
Land: Curacao

Vervolgens kun in de volgende stap nog meer gegevens invullen:
Extra regel ten name van: De naam van de begunstigde
Adres: Adres van de bank
BIC: Hetzelfde BIC als hierboven bij IBAN

Nu nog even uitzoeken hoe de kostenverdeling werkt haha.
Dat gaat niet goed komen denk ik, kies je wel voor het aanmaken van een buitenland/wereld betaling? Want dan moet je ook het land selecteren en krijg je als het goed is direct de vereisten voor dat land te zien aan de hand van de velden die je in moet vullen zoals een bankcode. En als een land zoals Curaçao geen IBAN kent wordt dat veld gewoon uitgegrijsd, zo werkt het bij ING tenminste wel:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51234770/betaling.PNG

Kostenverdeling kun je op SHA (gedeeld) laten staan, of je kiest voor OUR (kosten voor jou), gebruikelijk is SHA.

Specs

Pagina: 1