Upgrade W8.1 naar W10 Pro met W7 Pro licentie mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
We weten dat je zowel W7 als W8(.1) gratis kunt upgraden naar W10.

Nu heb ik een tablet met W8.1 die ik evt. wil upgraden naar W10 Pro. Het bevalt me o.a. niet dat je met de standaard versie de automatische updates niet kunt uitzetten. Die versie komt er bij mij dus in elk geval niet in. Omdat je met een W7 Pro licentie zonder verdere kosten naar W10 Pro kunt upgraden wil ik dat het liefst direct vanuit die W8.1 doen zonder eerst te moeten downgraden naar W7 Pro. Die downgrade-weg moet in elk geval lukken maar vind ik nodeloos bewerkelijk.

Microsoft heeft het blijkbaar niet nodig gevonden om dit upgradepad te ondersteunen (of heeft er niet aan gedacht dat dit een legitieme upgrade is) want volgens Microsoft kan dit niet. Nou willen Tweakers nog wel eens de neiging hebben om als iemand ze vertelt dat iets met computers niet kan te reageren met: "Dat zullen we nog wel eens zien!" en mijn moeder zei altijd: "Kan niet is dood" en naar moeders moet je altijd luisteren toch? ;)

Het zoeken is niet makkelijk omdat het lastig is om specifiek genoeg te zijn met de zoektermen. Vandaar dat ik maar eens wat hulptroepen wou mobiliseren hier. Te meer omdat ik ook denk dat er wel eens meer mensen zouden kunnen zijn die deze upgrade-optie zouden willen kunnen gebruiken.

Wie weet hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:07

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

is het misschien Windows 8.1 RT ?? ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Nee. Het is een ASUS tablet met een volwaardige W8.1. Ook niet de voor fabrikanten extra voordelige "With Bing" versie.

Deze om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 15:41
Je kan het pro pack kopen voor Windows 8.1 om zo te upgraden (http://answers.microsoft....-89ce-a6e36b726049?auth=1)

Of je kan het pro pakket kopen voor Windows 10 wanneer je al geupgraded hebt (http://www.windowscentral.com/how-upgrade-windows-10-pro).

Maar legaal is het volgens mij onmogelijk om rechtstreeks naar WIndows 10 Pro te upgraden aangezien je licentie "maar" een home of gewone versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Death1ord schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:03:
Maar legaal is het volgens mij onmogelijk om rechtstreeks naar WIndows 10 Pro te upgraden aangezien je licentie "maar" een home of gewone versie is.
Ja, maar het gaat er om dat ik een W7 Pro licentie heb die ik er bij kan gebruiken en de upgrade van W7 Pro naar W10 Pro legitiem is en ik daarmee 'recht' heb op een W10 Pro licentie. Ik wil alleen de downgrade kunnen overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:07

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

imho is de enige optie om eerst W7 pro te installeren en vanuit het werkende OS te laten upgraden naar W10 pro. Pas na deze actie weet je jouw key en kun je een herinstallatie doen vanaf een .iso op je tablet. Dan is het aan jou of je W7 pro direct op je tablet zet, of ergens anders op, maar Windows 10 wordt wel geactiveerd op jouw hardware en W7 naar W10 mag ook maar éénmalig, dus ik raad je aan om het op je tablet te doen ;)

Je kunt natuurlijk MS bellen en het alsnog proberen telefonisch te regelen B)

wat je zegt mág, dus ze zullen vast wel een key-convertortje hebben liggen ergens
tenzij je een OEM W7 pro hebt, dan had de fabrikant deze moeten pre-installen op je tablet ;)

Eigenlijk had je het inmiddels klaar kunnen hebben als je om 21:00 direct was begonnen :P

[ Voor 31% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-09-2015 22:38 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt een pro licentie, maar dan moet je die natuurlijk wel geactiveerd hebben op het apparaat. Dat is namelijk de voorwaarde om gratis te kunnen upgraden naar windows 10 pro.

Voor windows 10 krijg je overigens geen key. De activatie wordt opgeslagen op de servers van MS aan de hand van je hardware ID.
Pagina: 1