• lucasmestrom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05-2023
Hallo mensen,

Mijn PC start niet. Alle leds gaan aan, fans beginnen met draaien maar er gebeurt verder niets.
Ik ben vervolgens stuk voor stuk de pc af gegaan om te kijken wat er mis was. Ik heb allereerst een voor een het RAM geheugen getest maar geen geluk. Vervolgens heb ik al het RAM geheugen eruit gehaald, maar hij maakt geen biep geluidjes. Dit zou hij toch moeten doen, om te laten horen dat hij niet kan opstarten zonder RAM? Of zie ik dit verkeerd?

Betekent dit dat het moederbord stuk is? :'(

Het gaat om een nieuwe build en ik heb al een paar keer een pc in elkaar gezet.

De specs:

CPU: Intel Core i5-4460 Boxed
MOBO: Gigabyte GA-H81M-S2H
RAM: Kingston Technology HyperX Fury - DDR3 1866Mhz CL10 Kit Zwart - 8GB
SSD: Kingston SSDNow V300 120GB
GPU: MSI Radeon R7 250 2GD3 OC
Case: Aerocool PGS Value BattleHawk Wit
PSU: Antec VP450P

Sorry voor het niet posten van de specs, was een beetje te snel O-)

[ Voor 28% gewijzigd door lucasmestrom op 08-09-2015 20:10 . Reden: Specs toegevoegd ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik vind het altijd bijzonder dat er zóveel problementopics worden gepost zonder ook maar íets te vermelden van de specs. Alsof die er helemaal niet toe doen :P.

Dus, vertel, van voor tot achter, wat zit er allemaal in je case. Ook mis ik of die het eerst wel gedaan heeft of dat dit een nieuwe build is die het niet doet.

• lucasmestrom
Excuses, was iets te snel. :P De specs heb ik in het topic gezet.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
En de socket van je cpu nog helemaal heel? Geen kromme pinnen? BIOS voor zover je kan nagaan (met aanduiding op de doos) compatibel met je haswell refresh cpu?

• lucasmestrom
De BIOS is compatible volgens de cpu-compatibility lijst van gigabyte. Zover ik kan zien is geen enkel pinnetje krom op het moederbord socket voor de cpu. Ook op de cpu niks te zien

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Misschien bedoel je dat ook, maar just checking, de BIOS kan inderdaad compatibel zijn, maar is die dat uit de doos al? Met andere woorden, staat op de doos de BIOS versie waarmee je bord is geleverd?

Verwijderd

Alle stroomkabels goed aangesloten?

• lucasmestrom
Volgens de cpu lijst van gigabyte wordt mijn cpu sinds de eerste versie van de bios ondersteund.

• lucasmestrom
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:39:
Alle stroomkabels goed aangesloten?
Ja, alles is aangesloten. Van de 24pins tot 4pins voor de cpu, etc.

Verwijderd

Waar heb je de monitor op aangesloten? Op de grafische kaart of op het moederbord? Probeer eens andersom.

• lucasmestrom
beide geprobeerd, hdmi op de gpu en mobo. Op mijn tv en monitor geprobeerd. beide geen signaal.

• lucasmestrom
Probleem opgelost, althans denk ik. Ik heb de gpu eruit gehaald en hij boot nu wel naar de bios.
Pagina: 1