Leverancier komt niet opdagen. Vergoeding vrije dag?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.680 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vond deze situatie zelf best interessant om eens in te duiken en ik had gehoopt hier wat hulp te vinden voor bruikbare jurisprudentie. Dat gaat helaas niet lukken, topic mag weg.

[ Voor 97% gewijzigd door Toink op 28-09-2015 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:23
De kosten om je gelijk te halen zullen veel hoger zijn dan de opbrengst, dus je legt er bij iedere uitkomst fors op toe. Wat je kansen zijn is daarvoor dus niet relevant. Als je een definitief antwoord wilt, moet je er inderdaad een zaak van maken. Principekwesties kosten geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:21

AzzKickah

06-CENSORED

Lullig gezegd en heel kort: gaat niet gebeuren. Zoals rdjnl ook zegt, dat gaat je zo ontzettend veel moeite, gezeur, gezeik, bellen en misschien wel heen en weer rijden kosten.

Niet dat ik het niet volledig met je eens ben hoor.

Hell, dan had de woningbouwvereniging mij al wel een dag of 5 mogen gaan vergoeden! :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
.

[ Voor 180% gewijzigd door Toink op 28-09-2015 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 11-10 22:21

AzzKickah

06-CENSORED

Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Ik ken het gevoel. Heb vorige maand een nieuwe wasmachine gehaald via Makro. Zou netjes geïnstalleerd worden + verpakking mee en de oude zou worden meegenomen.

Komen er 2 gastjes aan die er totaal geen zin in hadden. Waren aan het mopperen tegen elkaar en half tegen mij dat ze veel hadden, dat ze 'm alleen maar neer konden zetten en de verpakking kon niet mee, want dan kon ik de nieuwe niet ruilen mocht ie niet goed zijn. Moest wel een aflever krabbel zetten.

Toen gebeld met Makro, situatie uitgelegd maar kreeg ook niks positiefs te horen van ze. handtekening gezet, klaar. tot ziens.

Tsja, zo gaat het nu eenmaal met koeriers die spullen komen brengen volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

0xrubennft schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:44:
Ik ken het gevoel. Heb vorige maand een nieuwe wasmachine gehaald via Makro. Zou netjes geïnstalleerd worden + verpakking mee en de oude zou worden meegenomen.

Komen er 2 gastjes aan die er totaal geen zin in hadden. Waren aan het mopperen tegen elkaar en half tegen mij dat ze veel hadden, dat ze 'm alleen maar neer konden zetten en de verpakking kon niet mee, want dan kon ik de nieuwe niet ruilen mocht ie niet goed zijn. Moest wel een aflever krabbel zetten.

Toen gebeld met Makro, situatie uitgelegd maar kreeg ook niks positiefs te horen van ze. handtekening gezet, klaar. tot ziens.

Tsja, zo gaat het nu eenmaal met koeriers die spullen komen brengen volgens mij..
Volgende keer toch maar bij Coolblue bestellen dan. Ik heb daar mijn wasmachine besteld en twee mannen kwamen hem installeren, deden een test-spoeling om te kijken of het water binnen liep en weer weg liep en namen naderhand alle troep weer mee. Super tevreden over.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

JackBol schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:47:
[...]
Volgende keer toch maar bij Coolblue bestellen dan. Ik heb daar mijn wasmachine besteld en twee mannen kwamen hem installeren, deden een test-spoeling om te kijken of het water binnen liep en weer weg liep en namen naderhand alle troep weer mee. Super tevreden over.
Coolblue komt bij mij ook echt over als een klantvriendelijk bedrijf, tenminste dit stralen ze uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iehl, dozenschuivers...

Als ik iets moet halen wat ik niet terplekke mee kan nemen en dus bij mij bezorgd moet worden ga ik (tegenwoordig) gewoon naar een zaak waar je de verantwoordelijke bij grove nalatigheid gewoon in zijn gezicht een lul kan noemen.
Als er iets is wat gewoon slecht is voor mijn gesteldheid is het wel geschoffeerd worden door zo'n dozenschuiver en dan mezelf door zo'n ondoorgrondelijke klanten(afscheep)service moeten worstelen om uberhaupt een betaald product alsnog geleverd te krijgen, laat staan iets van een formeel excuus te krijgen voor het verzieken van je tijd.

Zo ook met aflevertijden. Als je me niet kan vertellen dat je tussen x en y acceptabel tijdstip bij mij bent doen we gewoon geen zaken.
Ik weiger pertinent om voor de levering van een apparaat waar een schofterig woekertarief voor aflevering voor afgetikt moet worden een halve dag of zelfs een hele dag thuis te blijven. Zeker als de aflevering zelf in een pleuristempo afgeraffeld wordt door een paar broekies die echt niet beter gekwalificeerd zijn een wasmachine te af te monteren dan ikzelf.
Bij de laatste levering moest ik bijvoorbeeld zelf de wasmachine proper waterpas neerzetten en ook de kraanaansluiting was gewoon fout want lekkage.

Als je er een zaak van gaat maken, power to you, maar het is beter als we als volk gewoon eens een beetje normaal gaan doen en kappen met het accepteren van dit soort wanpraktijken door dat soort zaken de vinger te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Toink op 28-09-2015 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:19

Barrycade

Through the...

Je hebt uiteindelijk een werkende vaatwasser gekregen.

Dus je kan wellicht kosten die je hebt gemaakt om te bellen met de MM nog vorderen maar die vrije dagen echt niet.

Je kan niet verwachten dat iemand in een half uurtje haasje repje zo'n ding plaatst. Dus die 2 e poging is sowieso eigen risico.

Je had ook iemand kunnen regelen die aanwezig was.

Succes met zoeken naar een stok, maar ik denk niet dat je die gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lawwie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:58:
[...]

Coolblue komt bij mij ook echt over als een klantvriendelijk bedrijf, tenminste dit stralen ze uit.
Elk bedrijf maakt wel eens missers, het is maar net hoe groot iets in het nieuws/social media komt rond zulke zaken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Toink op 28-09-2015 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Om een haar of er staat ergens in de leveringsvoorwaarden dat het moment van installatie alleen een indicatie/schatting is waaraan geen rechten ontleend kunnen worden. Dat ga je niet winnen.

Dergelijke grote bedrijven hebben gewoon sch#t aan hun klanten. Waarschijnlijk heeft een ieder wel dergelijke ervaringen met grote jongens. Ik had onlangs een soortgelijk ding met Telfort.

Als ik me er heel boos om zou maken, dan zou ik een dag voor de betreffende winkel gaan staan om een ieder die overweegt om er naar binnen te lopen, te vertellen hoe de betreffende winkel om gaat met hun klanten. Dat zou waarschijnlijk wel niet mogen, maar dit soort acties zou je haast overwegen om iets van je frustraties kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Advies: Zet het naast je neer en ga verder met je leven.
Ik ben bang dat je hiermee niet veel verder zult komen.

Is het netjes? Nee. Maar als je er werk van gaat maken en hun "omstandigheden" zouden (bijvoorbeeld voor een rechter als je het zover laat komen) wel eens in hun voordeel kunnen gaan werken. In dat geval sta je straks met de kosten van je vrije dag en misschien ook nog de verdere kosten van de hele zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Was die schadevergoeding opgenomen in je overeenkomst met de andere partij?

Zo nee, dan heb je al weinig kans tot slagen.
Vergeet niet dat je het pakje ook had kunnen ophalen in een depot, in één van de mediamarkt winkels zelf, ... => die tijd die je dat had gekost is al veel minder dan die ene vrije dag.

Nog afgezien van het feit dat je die vrije dag niet alleen maar braaf hebt zitten wachten op die leverancier neem ik aan, as in => je hebt dus ook andere dingen in die tijd gegaan die jou voordeel opleveren.

Ook kan je de vraag gaan krijgen of je je onderzoeksplicht wel volledig hebt uitgevoerd.
Als zo een vrije dag toch zo belangrijk is => wat heb je zelf allemaal gedaan om het risico te verminderen.

Last but not least: mogelijk kan de leverancier ook nog eens overmacht inroepen - er kan altijd iets gebeuren waar ze niets aan kunnen doen dat invloed zal hebben op de levering, een ongeluk bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:54

weebl

YARR!

Hier ook een keer een vergelijkbaar probleem gehad. Koeriers kwamen nieuwe wasmachine brengen en de oude weer ophalen. Hij moest op de 1e verdieping komen en de oude weer naar beneden dus. De nieuwe naar boven was geen probleem blijkbaar, hij stond er binnen een minuut. Echter de oude naar beneden bleek een probleem te worden. Heel verhaal over verzekeringen en weet ik niet wat allemaal. Toen ik de factuur er bij pakte stond daar echter toch echt dat de oude ook mee moest... De beste jongens hielden stug vol dat het niet mocht van hun baas, bla bla bla. En of ik even wilde tekenen voor ontvangst. Toen maar gemeld dat als ze de oude niet meenamen ik ook niet zou tekenen en ze de nieuwe weer lekker in hun bus konden laden. Met tevens de vraag of dat dan wel mocht, want dan zouden ze die ook weer naar beneden moet tillen. Toen dachten die schoften nog slim te zijn door me eerst te laten tekeken en dan zogenaamd de oude mee te nemen naar beneden. Ik had ze wel door dus zei dat ik pas zou tekenen als de oude in hun bus stond. Nog nooit zulke onbeschofte koeriers meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 08:52
Toink, ik snap je frustratie volledig, zelf ook een bijna soortgelijke situatie gehad met DHL, chauffeur beweerde bij mij aan de deur te zijn geweest en dat ik niet thuis was, terwijl de bel niet is gegaan (en we hebben een hond dus we merken dat vanzelf) en ik gewoon op de bank zat. Uiteindelijk wel klacht ingediend bij DHL en toen is het wel netjes afgehandeld. Maar terug naar jouw verhaal.

Persoonlijk denk ik dat je juridisch weinig kan maken. Je bent nou eenmaal akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Nou ben ik het met je eens dat algemene voorwaarden geen vrijbrief zijn om hufterig gedrag te vertonen. Bedoel als zo'n bezorger zo tegen mijn vriendin zou doen, dan gingen hij en die vaatwasser samen tegelijk vliegend naar buiten.

Zoals Gadgeteer al zegt, laat het gaan. Dit is beter voor je portemonee en geeft geen gezeik. Je kan altijd wel nog naar de Consumentenbond/Radar of een dergelijke organisatie stappen. Al weet ik ook niet wat ze daar er aan zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
chime schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:33:
Vergeet niet dat je het pakje ook had kunnen ophalen in een depot, in één van de mediamarkt winkels zelf, ... => die tijd die je dat had gekost is al veel minder dan die ene vrije dag.
Heb je de TS wel gelezen? Het betreft een vaatwasser, die geïnstalleerd moest worden, geen "pakje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 15:52
Dit is een vervelende situatie, waar je juridisch niet veel verder mee zult komen. Dit zullen ze in de algemene voorwaarden keurig hebben dichtgetimmerd.
Wat je wel kunt doen (en wat je nu al een beetje doet) is op verschillende sites, waaronder klachtensites, je verhaal vertellen. Daarbij moet je benadrukken dat de onbeschofte en ondeskundige monteur je vrouw onder druk heeft gezet om voor akkoord te tekenen. Daar reageren consumenten in de regel aardig allergisch op en dat weten bedrijven als Mediamarkt maar al te goed. Zolang jij zorgt dat je verhaal klopt, kan de Mediamarkt je niets maken en kunnen ze je alleen vriendelijk verzoeken om de klacht te verwijderen en een schikkingsvoorstel te doen. Wanneer dat schikkingsvoorstel je niet aanstaat (daar moet je zelf natuurlijk ook redelijk in zijn, het moet geen chantage worden) laat je de klacht staan.

Een kennis van mij had iets vergelijkbaars aan de hand:
Koel-/vriescombinatie stuk in een gezin met baby. Nieuwe uitgekozen bij winkel die snel kon leveren. Volgende dag kon vrouw vrij regelen, maar werd nieuwe geleverd met beschadiging. Keuze: € 50 of koelkast mee terug. Nog een paar dagen zonder koelkast was geen optie en ook opnieuw vrij regelen zou probleem zijn en dat zagen de bezorgers ook duidelijk.
Na thuiskomst heeft man verhaal gedaan op klachtensite. Er werd binnen een half uur contact opgenomen door leverancier die verontwaardigd reageerde, want ze hadden de € 50 geaccepteerd. Man uitgelegd dat € 50 voor een beschadigde nieuwe koel-/vriescombinatie erg weinig was, dat de houding van de bezorgers tegenover zijn vrouw hem niet beviel en dat hij het schikkingsvoorstel erg op afpersing vond lijken omdat het mee terug nemen van de nieuwe koelkast voor behoorlijke problemen zou zorgen. Nieuw voorstel van de leverancier, € 100 extra voor het verwijderen van de klacht geaccepteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 22:11
Tja,

Dit is dus precies de reden waarom ik witgoed niet het allergoedkoopst via internet of de Mediamarkt laat komen maar nog steeds bij de lokale ondernemer koop. Deze overleeft namelijk niet door het laagste prijspeil te hanteren maar door tevreden klanten die terugkeren. Ergo: Het serviceniveau ligt daar vaak stukken hoger. Kost in vergelijking met internet een tientje maar het scheelt zoveel koppijn als gewoon een lokale ervaren monteur langskomt die alle sores uit handen neemt. En nog leuker. Een bezorgwindow van 10 minuten.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het kan gebeuren en het is niet zoals vroeger dat klant koning was, nee jij wilt het goedkoopste, prima maar daar betaal je voor en zulke dingen gebeuren dan. Je kan niet verwachten dat je en de goedkoopste prijs wilt en de beste service. Dat gaat niet samen.

Je betaalt voor wat je krijgt. ik betaal liever iets meer bij een goede zaak dan een stel prutsers. ik heb het ook ondervonden en liet mijn laminaat doen zo "goedkoop" mogelijk door een klusser. Ja jullie snappen hem al. En mijn pa bij iets duurdere toko. Dat verschil is niet zo'n klein beetje maar erg groot. De duurdere zaak pakt een goede zaag om laminaat echt recht te krijgen en legt alles strak en is binnen paar dagen klaar (beide meer dan 80 vierkante meter) en de goedkopere zaak pakt een figuur/decoupeerzaag zodat je schuine (of afgeronde) kantjes krijgt op rechte planken. Moet ik dan gaan klagen? Eigen schuld.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:04:
Iehl, dozenschuivers...

Als ik iets moet halen wat ik niet terplekke mee kan nemen en dus bij mij bezorgd moet worden ga ik (tegenwoordig) gewoon naar een zaak waar je de verantwoordelijke bij grove nalatigheid gewoon in zijn gezicht een lul kan noemen.
Wat hij zegt. Je kan beter een paar tientjes meer dokken en fatsoenlijke service krijgen dan op deze manier behandeld worden. De reden dat ik naar de mediamarkt ga is dat ze veel naast elkaar hebben liggen en het dan zelf zo in doos mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 09:33

Wallie

Herr

Tja, dozenschuivers. Heb idd ook betere ervaring met Coolblue. Jaartje terug een nieuwe wasmachine besteld, waren op tijd met bezorgen, niet in onze auto vrije straat geparkeerd (zoals wel veel bezorgers doen), twee nette mannen, gewoon goed geïnstalleerd en alle rotzooi weer mee. Kijk, daar koop je vaker op deze manier.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Coolblue huurt ook gewoon een derde partij in voor hun logistiek. Misschien zorgvuldiger maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:44
Mijn zus kocht vorige week een nieuwe koelkast bij de MediaMarkt. Oude moest de avond ervoor buiten gezet worden, en zou worden meegenomen door de bezorgers van de nieuwe.

Zijn 's nachts de motor en deurtjes eraf gesloopt, willen de bezorgers hem vervolgens niet meer meenemen. Ze kon hoog en laag springen, dat ding bleef staan want hij was niet meer in goede staat.
Wat kan zij eraan doen als dat ding buiten staat? Je kan er moeilijk naast blijven zitten.

Uiteindelijk hebben aardige buren met een busje hem weggebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:25
CivLord schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:10:
Nieuw voorstel van de leverancier, € 100 extra voor het verwijderen van de klacht geaccepteerd.
En omdat je de klacht verwijderd hebt , trapt de volgende er alsnog in.
Ik ben zelf nog nooit akkoord gegaan met het verwijderen van de klacht, wel ben ik bereid deze uit te breiden met de manier waarop ze de klacht hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Die vrije dag kun je vergeten. De vrije dag ben je namelijk helemaal niet kwijt, want je was tenslotte vrij van je werk.

Je hebt daarmee geen schade opgelopen.
(Niet dat ik je niet begrijp en je frustratie niet begrijp, maar wettelijk bereik je gewoon niets.)

Ik heb het advies hierboven ook gelezen:
Accepteren en gewoon weer doorgaan is een beter idee.
Voortaan ergens anders je spullen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

JackBol schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:47:
[...]

Dat waren vast niet deze twee dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hann1BaL schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:59:
Die vrije dag kun je vergeten. De vrije dag ben je namelijk helemaal niet kwijt, want je was tenslotte vrij van je werk.

Je hebt daarmee geen schade opgelopen.
Maar je had wel gepland om die vrije dag op een andere datum te nemen en dan wel iets leuks te doen in plaats van de hele dag (tevergeefs) op die bezorger te wachten. Er is jurisprudentie dat dit wel schade is.
(Niet dat ik je niet begrijp en je frustratie niet begrijp, maar wettelijk bereik je gewoon niets.)

Ik heb het advies hierboven ook gelezen:
Accepteren en gewoon weer doorgaan is een beter idee.
Voortaan ergens anders je spullen halen.
Aankaarten bij de rechtsbijstand, waarschijnlijk kopen die het gewoon af.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Freee!! schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:24:
[...]

Maar je had wel gepland om die vrije dag op een andere datum te nemen en dan wel iets leuks te doen in plaats van de hele dag (tevergeefs) op die bezorger te wachten. Er is jurisprudentie dat dit wel schade is.

[...]

Aankaarten bij de rechtsbijstand, waarschijnlijk kopen die het gewoon af.
Ik ben wel geïnteresseerd in die jurisprudentie. Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
Friespeuk schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:37:
Coolblue huurt ook gewoon een derde partij in voor hun logistiek. Misschien zorgvuldiger maar toch....
Klopt. Ze zeggen alleen dat ze automatisch altijd waterpas staan en hebben vaak hun hielen al gelicht voordat je je waterpas uit de garage hebt gehaald. Nu was dat in dit geval geen probleem, maar toch.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Hann1BaL schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:25:
[...]
Ik ben wel geïnteresseerd in die jurisprudentie. Heb je een bron?
Ik kan het hier op mijn werk zo snel niet vinden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Je kan altijd terug bedrijfje terug pesten, en het ding na 14 dagen retourneren.
Tenzij ze expliciet hebben vermeld dat terugzending op eigen kosten gebeurt, draaien zij op voor de verzendkosten.

Aannemende dat retourning gratis is: als je het helemaal leuk wilt doen, bestel je nog iets groots, laat ze daar 2 x komen opdagen, de derde keer zorg je dat je wel kan accepteren en na 2 weken wederom retourneren. Rinse and repeat unitl satisfied.
Met wasmachines en vaatwassers lopen de verzendkosten aardig op (kans is wel dat ze je na X keer niet meer als klant accepteren ('discriminatie'?)). Zo kan je toch je 'morele' genoegdoening krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:51
eL_Jay schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:42:
Je kan altijd terug bedrijfje terug pesten, en het ding na 14 dagen retourneren.
Tenzij ze expliciet hebben vermeld dat terugzending op eigen kosten gebeurt, draaien zij op voor de verzendkosten.

Aannemende dat retourning gratis is: als je het helemaal leuk wilt doen, bestel je nog iets groots, laat ze daar 2 x komen opdagen, de derde keer zorg je dat je wel kan accepteren en na 2 weken wederom retourneren. Rinse and repeat unitl satisfied.
Met wasmachines en vaatwassers lopen de verzendkosten aardig op (kans is wel dat ze je na X keer niet meer als klant accepteren ('discriminatie'?)). Zo kan je toch je 'morele' genoegdoening krijgen ;)
Ik zou dit geen morele genoegendoening noemen. Dit is gewoon bedrijfje pesten en als het gaat om een principe kwestie, dan moet je niet zelf een klootzak gaan zijn, maar ook gewoon principieel netjes houden en kijken wat er mogelijk is met je rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

eL_Jay schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:42:
Ik ga er vanuit dat je meteen op de zwarte lijst gaat :) Zelfs gezien bij mensen die al jaren spullen via bv. bol.com aanschaffen en ineens niet meer kunnen bestellen vanwege een paar misgelopen zendingen.

Als bedrijf ben je echter vrij om je eigen klanten te kiezen, niet-betalers gaan hier ook op de zwarte lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:42
Toink schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:47:
Kijk... we komen langzaam richting hetgeen waar ik ook graag heen wil: Jurisprudentie.

Ik snap dat dit veel tijd gaat kosten, maar het is ook niet zozeer voor mezelf. En qua kosten ben ik verzekerd dus dat maakt me niet uit. Laten we dat stuk vanaf nu dus buiten deze discussie houden om het overzicht te bewaren :).
Ik verwacht dat als je hiermee een rechtbijstandsverzekering bedoelt dat er dan weinig geprocedeerd gaat worden, tenzij je een salaris hebt vergelijkbaar met een CEO van een multinational ;)

Die gaan voor de waarde van een gemiddelde vrije dag normaliter niet procederen als de waarde al boven het minimale bedrag valt waarbij een RBV in actie komt. Die zullen een snelle blik op de aanvraag doen, en wanneer ze tot actie zouden moeten overgaan omdat het geschil binnen de dekking valt jouw schade uitkeren omdat procederen duurder is voor de RBV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me het meest opvalt aan het verhaal is dat de monteur opdringerig werd en weigerde op aangeven het pand te verlaten zonder handtekening. Op zijn minst is die handtekening gezet zonder wil, waarmee de geldigheid ervan kan worden aangevochten. Als je vrouw zich echt geintimideerd voelde, zou ik de leverancier melden dat er aangifte gaat volgen van bedreiging / chantage - als het goed is staat er een naam van de monteur op de bon of is die eenvoudig te achterhalen.

Wat betreft de uren, die zou je inderdaad kunnen claimen, voor de uren die echt gewacht zijn en het extra heeft gekost uiteindelijk. Omdat de montage daarna voor werktijd plaatsvond, is dat wellicht wat moeilijk.

In termen van signaal is een aangifte en daar melding van maken bij leverancier en monteur/transporteur wellicht het meest effectief. Ook omdat de organisatie van de monteur ongetwijfeld daar nog wel een gesprekje over wil voeren met het heerschap.

http://www.wetboek-online...van%20Strafrecht/284.html

Voor de volgende keer: laat je vrouw de politie bellen als iemand niet wil vertrekken. Komt ze dan te laat, heb je in ieder geval een verifieerbare reden.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:09
Niet om je aan te vallen ts, maar 2 dingen:
- Er was geen chauffeur naar je onderweg, dus ja, die kon jou natuurlijk ook niet bellen :+ Natuurlijk had hier wel even beter gecommuniceerd mogen worden
- Maar de tweede poging was gewoon slecht gepland van jouw kant. Je kan simpelweg niet verwachten dat ze er stipt om half 7 zullen staan, dat is een indicatie en afhankelijk van omstandigheden. En ook bij het installeren kunnen problemen ontstaan die voor uitloop zorgen. Als er dan een vrouw naast je staat die maar blijft zeggen dat ook zij zo weg moet en het dus maar eens klaar moet zijn, ja dat werkt niet lekker; kan me nl ook voorstellen dat de monteur enigszins opgejaagd/geïrriteerd werd. De monteur moet 'm naar tevredenheid plaatsen. Als hij daar de tijd niet voor krijgt, dan moet je idd maar tekenen dat je tevreden bent met hoever hij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 18:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

henri86 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:54:
- Er was geen chauffeur naar je onderweg, dus ja, die kon jou natuurlijk ook niet bellen :+ Natuurlijk had hier wel even beter gecommuniceerd mogen worden
- Maar de tweede poging was gewoon slecht gepland van jouw kant. Je kan simpelweg niet verwachten dat ze er stipt om half 7 zullen staan, dat is een indicatie en afhankelijk van omstandigheden. En ook bij het installeren kunnen problemen ontstaan die voor uitloop zorgen. Als er dan een vrouw naast je staat die maar blijft zeggen dat ook zij zo weg moet en het dus maar eens klaar moet zijn, ja dat werkt niet lekker; kan me nl ook voorstellen dat de monteur enigszins opgejaagd/geïrriteerd werd. De monteur moet 'm naar tevredenheid plaatsen. Als hij daar de tijd niet voor krijgt, dan moet je idd maar tekenen dat je tevreden bent met hoever hij is gekomen.
Punt 2, wat betreft optijd arriveren is grote onzin. Als je een afspraak maakt op een specifiek tijdstip dan behoor je daar niet een uur later aan te komen. Dat heet plannen en optijd vertrekken, persoonlijk heb ik daar genoeg ervaring mee. Wat de leverancier hier laat zien is een staaltje onvakkundigheid en onprofessionaliteit.

Bij de eerste installatie poging waarbij men in het geheel niet is komen opdagen heeft TS tenminste tweemaal gebeld, voor de leverancier voldoende tijd en reden om actie te ondernemen.

Ook ik zou de uren de vergeefs gewacht zijn gaan claimen (waarschijnlijk gewoon mijn uurtarief in rekening brengen), mocht het produktie nog niet afgerekend zijn of de installatie kosten nog zijn betaald, dan zou ik daar een deel op inhouden onder wanprestatie.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Toink
  • Niet online
henri86 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:54:
De bestuurders waren s morgens allemaal geinformeerd om alle klanten van die dag te bellen. Ik had s morgens vroeg al meteen geinformeerd moeten worden. Degene die in de middag de telefoon oppakte zegde me toe dat de chauffeur onderweg was en me zsm zou bellen. Hij was niet eens op de hoogte dat alles geannuleerd was.

Maandagmorgen in alle vroegte was een aanbod vanuit hun kant, waarbij ik duidelijk heb aangegeven hoe ruim ik in de tijd zat en gevraagd of dat een probleem zou zijn. Als je dan om half 7 afspreekt, de chauffeur belt je om kwart voor 7 dat hij net vertrokken is en vervolgens nog 3 kwartier onderweg is... tja. Dan is dat slecht gepland vanuit mijn kant vind je? *knip* dat soort opmerkingen laat je verder maar achterwege

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 10-09-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:14
Toink schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:02:
Voor de duidelijkheid: ik wil alleen de vrije dag vergoed zien waarvoor ze me onnodig thuis hebben laten wachten. Dat is pure nalatigheid.
Ik herken je frustratie en heb zelf ook enkele malen meegemaakt dat een partij niet of te laat komt opdagen, terwijl jij zelf wel keurig aan het wachten bent.
Wat betreft je vergoeding, ben ik benieuwd wat de rechtspraak daarover zal zeggen. Aan de ene kant denk ik je dat weinig kans maakt, want de afspraak is dat jij thuis bent op moment van bezorging. Wat voor moeite je daarvoor moet doen is aan jou (zelf dag vrij nemen, buurvrouw vragen aanwezig te zijn, sleutel aan de voordeur hangen, etc). Bijhorende kosten zijn voor jouw rekening.
Echter, aan de andere kant ben ik benieuwd wat de Mediamarkt zal doen als jij niet aanwezig bent en zij voor niets langskomen. Brengen zij dan kosten in rekening? Want dan zou je wellicht kunnen concluderen dat ook jij jouw kosten kunt verhalen op hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

segil schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:00:
[...]
Brengen zij dan kosten in rekening?
Je mag doodleuk betalen voor een nieuwe afleverpoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzyreil
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-10 12:25
Lawwie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:58:
[...]

ha ha ha, ik heb 1x iets bij Coolblue besteld en met creditcard betaald want dat stond bij de opties.
Betaling afgewezen want ze vertrouwden het niet? Ok leuk dus ik vragen om een andere betaaloptie, 2 dagen later betaald met ideal en het zou de volgende dag in huis zijn.. 3 dagen later toch maar even gebeld krijg ik te horen dat zij het product gewoon aan iemand anders hebben verkocht, okdoei!

Ik zal dan ook nooit meer iets bij Coolblue bestellen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:45
Rechtsboven onder de voorwaarden
http://picscdn.redblue.de/doi/msh-pixelboxx-1142396242/

Je mag inderdaad een nieuwe bezorging gaan betalen.

Bij mij vielen ze over mijn wenteltrap (gewoon normale trap naar boven, geen noodtrap oid). Dit stond in de voorwaarden dat ze dat niet deden. In de winkel was het uiteraard geen probleem en kon alles. Dit toen aangegeven en ze hebben toen uit "coulance" de wasmachine naar de 1e etage gebracht. De droger (wat lichter) wel naar zolder toe. Waren verder nog wel redelijk beleefd en excuseerden zich wel voor wat de winkel had verteld. De "coulance" kwam voornamelijk doordat ze de naam van de verkoper zagen. Al met al niet een superpositief gevoel aan overgehouden. Kan me voorstellen als je dan ook nog een volle dag in afwachting zit en er niets komt, je flink baalt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Toink schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:35:
[...]

De bestuurders waren s morgens allemaal geinformeerd om alle klanten van die dag te bellen. Ik had s morgens vroeg al meteen geinformeerd moeten worden. Degene die in de middag de telefoon oppakte zegde me toe dat de chauffeur onderweg was en me zsm zou bellen. Hij was niet eens op de hoogte dat alles geannuleerd was.

Maandagmorgen in alle vroegte was een aanbod vanuit hun kant, waarbij ik duidelijk heb aangegeven hoe ruim ik in de tijd zat en gevraagd of dat een probleem zou zijn. Als je dan om half 7 afspreekt, de chauffeur belt je om kwart voor 7 dat hij net vertrokken is en vervolgens nog 3 kwartier onderweg is... tja. Dan is dat slecht gepland vanuit mijn kant vind je? [mbr]*knip* dat soort opmerkingen laat je verder maar achterwege[/]
Lijkt me vooral een kwestie van klantenservice medewerkers die beloftes maken om van een (in hun ogen) 'zeurende klant' af te zijn.

Mag ik vragen hoe de aankoopprijs was ten opzichte van de markt?

Zat klanten (vooral particulieren) die alleen maar zo goedkoop mogelijk willen kopen maar dan wel service verwachten. En dan nog een hoop gaan klagen ook. (Pay peanuts, get monkey's).

Ik zeg niet dat jij hier onder valt maar het is wel een soort tendens dat men zo min mogelijk wil betalen maar wel allerlei verwachtingen heeft. Die lage prijs kan er alleen komen door te besparen op de service etc die men verwacht. Marges worden dusdanig laag dat er geen ruimte meer is voor iets extra of dienstverlening.

Houding van de installateur is uiteraard niet netjes en niet goed te praten.

Maar je kan ook niet verwachten dat men hun hele planning en logistieke proces aan gaat passen aan de noden van een individuele consument.

In mijn eigen branch weiger ik tegenwoordig alle particulieren als klant. Ook veel ZZPérs weiger ik.
Die claimen vaak veel teveel aandacht voor hetgeen ze opbrengen.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deels off-topic. Maar de reactie hierboven is precies zoals een bedrijf hoort te reageren. Veel mensen leggen de schuld bij de klant dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Maar een verkoper verkoopt dit ook. Dan mag je ervan vaerwachten dat zij dat ook leveren. Kunnen ze geen service leveren voor dat bedrag meld het dan gewoon even of verkoop het gewoon niet. Zijn zat autoverkopers op marktplaats en bijv. Autoscout die dat ook doen.

Tuurlijk blijft er common sense als het gaat over echte misleiding bijv. Een porsche voor 400 euro. Maar als er service beloofd word moet dat ook geleverd worden wat de vraagprijs van t product ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:41
Friespeuk schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:37:
Dat klopt, persoonlijk een mindere ervaring gehad met deze 'derde' partij, maar om redenen die hier al eerder genoemd zijn ( veel energie insteken/ verspilde moeite) maar verder niks mee gedaan.

Kan je dus bij elk bedrijf overkomen, het licht imo dus maar net aan de koerier waar zaken mee wordt gedaan door desbetreffende webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, de TS heeft zijn posts leeggehaald, dan heeft dit topic verder niet veel zin.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 28-09-2015 20:17 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.