mycom verleent geen garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik heb het idee dat mycom een nieuw verdienmodel heeft ondekt door niet werkende producten te bestempelen als producten die wel werken en daarmee astronomische " onderzoekskosten" in rekening te willen brengen in de garantie periode.Deze kosten bedroegen 48,55 op een product van 84,99 Verder kan je een product die online gekocht is niet terug sturen als je tijdens de garanieperiode aanspraak wil maken op garantie. Je moet het product terugbrengen naar een fysieke winkel van mycom. Wat in mijn geval dus een voordeel was.Omdat mycom de boel probeert af te schuiven, kon ik niets anders doen dan een klacht in te dienen bij thuiswinkel.org. Mycom is lid van deze organisatie maar mag het logo tijdelijk niet voeren. Hieronder de klachtenbrief die ik aan thuiswinkel.org heb gestuurd, om mijn probleem te verduidelijken:

Uw klacht:
Ik heb op 15 mei 2015 een canon laser printer online bij mycom gekocht ter waarde van 84,99. Door omstandigheden kon ik hem pas in juli proberen te installeren. Dat is mij niet gelukt omdat hij naar mijn mening kapot is. Daarna heb ik geprobeerd om hem naar mycom te sturen om hem onder garantie te laten repareren.Dit is mij niet gelukt omdat mycom mij weigerde een adres te geven waar ik de printer naar toe kon sturen. Ik kon hem enkel maar ter garantie aanbieden als ik de printer naar een fysieke winkel bracht. Aangezien ik ziek was, kon ik dat niet zelf en ik heb het door iemand van bijna 80 jaar laten doen die zo welwillend was om dat voor mij te doen. De printer is naar de vestiging van mycom in spijkenisse gebracht waar een medewerker van mycom (meer dan een uur begreep ik) bezig is geweest om de printer te laten werken. Dit is hem ook niet gelukt Daarna heeft deze medewerker de printer ingenomen voor reparatie in garantie. Ik kreeg 2 september bericht van het reparatiebedrijf dat ik een bedrag van 48,55 moest betalen ,als ik de printer terug wilde hebben . Het maakte niet uit of hij wel of niet gerepareerd werd. De kosten bleven hetzelfde. Bij niet betalen was ik de printer kwijt. Na een email naar mycom kreeg ik het volgende terug

:Beste heer/mevrouw Engeslma, Het reparatiecentrum heeft geen klachten gevonden, derhalve worden er onderzoekskosten in rekening gebracht. Indien u het niet eens bent met de prijsopgave dan adviseren wij u een klachtmail te sturen aan RMA@harmonyfs.com<mailto:RMA@harmonyfs.com>. Wij vertrouwen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Erwin Klantenservice
MyCom Nederland Versterkerstraat 12 1322 AP Almere

Ik heb hen inderdaad een mail gestuurd naar dat bedrijf maar ik heb geen reactie mogen ontvangen. Verder heb ik ook een email gestuurd naar mycom waarbij ik uitlegde dat een eigen medewerker van mycom ook de printer niet werkend kreeg . Op deze email reageert mycom niet.
Ik wil gewoon een goed werkende printer die nog in de garantieperiode zit waarbij ik niets hoef te betalen. En mycom werkt in eerste instantie zoveel obstakels op om van het recht op garantie gebruik te maken dat er best wel mensen zullen zeggen: laat maar zitten. Verder heeft een medewerker van mycom geconstateerd dat de printer niet werkt, dus mag ik aannemen dat hij kapot is. Ik geloof dat mycom zich niet aan de wet houdt. Kan uw organisatie ervoor zoegen dat ik een goedwerkende printer kosteloos terug ontvang? met vriendelijke groet,
r.p.engelsma

Tot nu toe heeft mycom nog geen reactie gegeven

Nu is mijn vraag of mycom daadwerkelijk kan eisen dat een online gekocht product naar een fysieke winkel moet worden gebracht om voor garantie in aanmerking te komen en of mycom zo makkelijk onderzoekskosten kan rekenen als een eigen medewerker ook een defect heeft geconstateerd

[ Voor 3% gewijzigd door r.p.engelsma op 08-09-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is je bedoeling van dit topic? Ik zie namelijk geen vraag, alleen maar een klacht. Dit forum is niet bedoeld als schandpaal/blog, maar voor specifieke vragen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Waarom heb je de printer niet naar de Mycom-winkel opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:03:
[mbr]Wat is je bedoeling van dit topic? Ik zie namelijk geen vraag, alleen maar een klacht. Dit forum is niet bedoeld als schandpaal/blog, maar voor specifieke vragen.[/]
Ik heb de vragen bij het topic aangevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Niet online
RemcoDelft schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:05:
Waarom heb je de printer niet naar de Mycom-winkel opgestuurd?
Dit is geweigerd. Mycom wilde de printer eerst zelf nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

r.p.engelsma schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:57:
Nu is mijn vraag of mycom daadwerkelijk kan eisen dat een online gekocht product naar een fysieke winkel moet worden gebracht om voor garantie in aanmerking te komen
Nee. Als ze een product via het internet aanbieden en verzenden dan moeten ze RMA's op dezelfde manier accepteren.
en of mycom zo makkelijk onderzoekskosten kan rekenen als een eigen medewerker ook een defect constateerd
Nee. Wat volgens mij wel mag is de kosten op je verhalen als blijkt dat er geen probleem was met het product of dat je het probleem overduidelijk zelf hebt veroorzaakt, maar ze mogen sowieso geen kosten rekenen voor het uitoefenen van je recht op garantie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zie hier ook niet echt een punt... er zijn allemaal redenen en dingen tussendoor en meningen over wat wel of niet zo is, en een aantijging dat er een 'verdienmodel' is. Volgens mij is MyCom en hun reparatiecentrum kundig zat en ook heel redelijk. Een printer die je niet aan het werk krijgt die het verder goed doet is ook prima als 'werkend' te bestempelen, en als je (onbedoeld) de tijd van een reparatiecentrum verspilt aan een niet-bestaand probleem zijn onderzoekskosten ook helemaal niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Niet online
johnkeates schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:37:
Ik zie hier ook niet echt een punt... er zijn allemaal redenen en dingen tussendoor en meningen over wat wel of niet zo is, en een aantijging dat er een 'verdienmodel' is. Volgens mij is MyCom en hun reparatiecentrum kundig zat en ook heel redelijk. Een printer die je niet aan het werk krijgt die het verder goed doet is ook prima als 'werkend' te bestempelen, en als je (onbedoeld) de tijd van een reparatiecentrum verspilt aan een niet-bestaand probleem zijn onderzoekskosten ook helemaal niet gek.
Een medewerker van mycom is zelf ruim een uur bezig geweest om een printje uit de printer te krijgen. Dat is hem ook niet gelukt . Hij was er ook van overtuigd dat de printer niet werkt zoals het hoort, Daarna werd pas een reparatie aangevraagd.Ik mag toch aannemen dat die medewerker wel een correct werkende printer kan laten werken onder windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

Shabbaman

Got love?

r.p.engelsma schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:35:
[...]

Een medewerker van mycom is zelf ruim een uur bezig geweest om een printje uit de printer te krijgen. Dat is hem ook niet gelukt . Hij was er ook van overtuigd dat de printer niet werkt zoals het hoort, Daarna werd pas een reparatie aangevraagd.Ik mag toch aannemen dat die medewerker wel een correct werkende printer kan laten werken onder windows 7.
Dus als ik het goed begrijp heeft Mycom je nog een uur gratis dienstverlening geboden om de kans te verkleinen dat je printer onterecht naar het reparatiecentrum wordt gestuurd? Dat klinkt nou niet echt alsof ze bezig zijn je een poot uit te draaien.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

r.p.engelsma schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:35:
[...]

Daarom altijd een bon laten maken met klachtconstatering. Ik vind het topic verder vaag, lange doorlooptijden en je post het hier 2 maanden later. Het lijkt er meer op dat je voor je gevoel je mogelijkheden hebt uitgeput en hier klaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Beste heer/mevrouw Engeslma, Het reparatiecentrum heeft geen klachten gevonden,
De klacht was redelijk duidelijk dunkt me. *knip* druk je even normaal uit en ook geen getroll richting de TS

[ Voor 49% gewijzigd door gambieter op 08-09-2015 22:54 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Niet online
Shabbaman schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:40:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heeft Mycom je nog een uur gratis dienstverlening geboden om de kans te verkleinen dat je printer onterecht naar het reparatiecentrum wordt gestuurd? Dat klinkt nou niet echt alsof ze bezig zijn je een poot uit te draaien.
De medewerker van mycom heeft er alles aangedaan om die printer werkend te krijgen, dus over hem heb ik zeker geen klagen,Ik had de klachtomschrijving meegegeven aan degene die de printer bij mycom bracht De klachtomschrijving was:

Ik heb deze printer proberen te installeren maar de printer werkt niet. Na
installatie van de software die op een cd-tje was bijgevoegd werd hij wel
herkend maar ging niet printen. Als de bovenklep open werd gemaakt werd
dat wel gedetecteerd en ook als de tonercartridge eruit werd gehaald. Hij
herkende niet of er wel of geen papier in zat. Verder maakte de printer
geen enkel geluid en hij werd ook nergens warm.Het wifi lampje brandt
Ik heb hem zowel met usbkabel geinstalleerd als met wifi wat hetzelfde
bovenstaand resultaat gaf.
Besturingsysteem is windows 7 home 32 bit.

De medewerker van mycom dacht dat de printerpoort niet werkte wat ook op de reparatiebon stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:43:
[...]

Daarom altijd een bon laten maken met klachtconstatering. Ik vind het topic verder vaag, lange doorlooptijden en je post het hier 2 maanden later. Het lijkt er meer op dat je voor je gevoel je mogelijkheden hebt uitgeput en hier klaagt.
De printer is pas op 17 augustus ter reparatie aangeboden doordat het door omstandigheden niet eerder kon. Verder stond in de topicstart toch duidelijk wat mijn vragen waren.

Verder is het zo dat ik in de afgelopen 15 jaar zeker 50 printers met succes geinstalleerd heb en met deze lukte dat niet. De medewerker van mycom lukte het ook niet.

Waar ik over val is dat een deffect geconstateerd is door een medewerker van mycom en dat ik toch onderzoekskosten moet betalen omdat het reparatiecentrum geen probleem vond.Misschien is in het reparatiecentrum wel iets binnenin toevallig vast gemaakt of geklikt wat geen contact maakte en dat hij toen wel werkte .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik zou graag in willen haken op het verhaal dat bij Mycom een defect product alleen in een winkel ter reparatie aangeboden kan worden, terwijl het product via Mycom.nl ( digitaal dus ) is aangeschaft.

Laatst heb ik precies hetzelfde ondervonden, daar waar men eerst nog RMA's direct naar Mycom.nl ( hoofdkantoor in Almere ) kon sturen wordt er sinds kort vriendelijk doch vrij makkelijk doorverwezen naar een fysieke Mycom winkel in de buurt. Als uitleg wordt gegeven dat men in Almere in functie van hoofdkantoor/distributeur niet voorbereid is op het verwerken van reparatiegevallen, bij ontvangst moet men eerst het artikel naar een fysieke winkel doorsturen voordat het naar de reparateur kan.

Wat er precies waar is van bovenstaande toelichting is mij niet geheel duidelijk, maar dat het de klanten van Mycom.nl sinds kort niet makkelijk gemaakt wordt om een reparatiegeval in te sturen staat voorop.
Een vrij kwalijke zaak zoals de topicstarter ook uiteenzet, niet iedereen is in staat om een fysieke winkel te bezoeken vanwege uiteenlopende redenen ( afstand, mobiliteit etc ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
r.p.engelsma schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:39:
[...]
Waar ik over val is dat een deffect geconstateerd is door een medewerker van mycom en dat ik toch onderzoekskosten moet betalen omdat het reparatiecentrum geen probleem vond.Misschien is in het reparatiecentrum wel iets binnenin toevallig vast gemaakt of geklikt wat geen contact maakte en dat hij toen wel werkte .
Het probleem is een beetje dat ze net zogoed bij het reparatiecentrum een rubbertje van de verpakking eruit kunnen hebben gehaald omdat ze dat vaker zien en dan is er niets gerepareerd.

Of wellicht is er in het vervoer wel toevallig iets geklikt.

Het is allemaal niet zo relevant, punt blijft dat het reparatiecentrum geen reparatie heeft hoeven uitvoeren dus krijg je onderzoekskosten berekend.
En dat een winkelmedewerker het ook heeft geprobeerd is niet zo relevant, wees blij dat je daar niet nogmaals een uurloon overheen gerekend hebt gekregen. Een winkelmedewerker != reparateur. En het feit blijft dat als de reparateur niets vind dat je kosten berekend krijgt.

En als je hem nu terug krijgt kan je weer de volgende grap tegenkomen : Hij doet het nog steeds niet.
Want een printer werkt alleen in combinatie met een computer en jij hebt maar de helft laten nakijken, dus als het een softwareprobleem is dan kan de printer wel goed zijn (en moet je betalen) maar hoeft hij nog steeds niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 00:42:
[...]

Het probleem is een beetje dat ze net zogoed bij het reparatiecentrum een rubbertje van de verpakking eruit kunnen hebben gehaald omdat ze dat vaker zien en dan is er niets gerepareerd.

Of wellicht is er in het vervoer wel toevallig iets geklikt.

Het is allemaal niet zo relevant, punt blijft dat het reparatiecentrum geen reparatie heeft hoeven uitvoeren dus krijg je onderzoekskosten berekend.
En dat een winkelmedewerker het ook heeft geprobeerd is niet zo relevant, wees blij dat je daar niet nogmaals een uurloon overheen gerekend hebt gekregen. Een winkelmedewerker != reparateur. En het feit blijft dat als de reparateur niets vind dat je kosten berekend krijgt.

En als je hem nu terug krijgt kan je weer de volgende grap tegenkomen : Hij doet het nog steeds niet.
Want een printer werkt alleen in combinatie met een computer en jij hebt maar de helft laten nakijken, dus als het een softwareprobleem is dan kan de printer wel goed zijn (en moet je betalen) maar hoeft hij nog steeds niets te doen.
Ik denk dat een medewerker van mycom wel gezien zou hebben als er nog materiaal in zat wat er niet in thuis hoort. Dat zal wel het eerste zijn waar hij naar kijkt, stel ik me zo voor. Verder heeft hij de printer onder verschillende bestringssystemen proberen te laten werken,.Dus een software probleem acht ik zeer klein.

Ik heb nu voor de zekerheid maar een neuwe printer besteld. Ik vertik het eeuwig om in dit geval onderzoekskosten van 48,55 te betalen voor een printer die nu nog geen 70 euro kost. Het is precies wat je zegt: Als het reparatiecentrum het probleem niet kon reproduceren heb k best kans, dat als ik hem terug krijg, ik met hetzelfde probleem blijf zitten

[ Voor 10% gewijzigd door r.p.engelsma op 09-09-2015 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
r.p.engelsma schreef op woensdag 09 september 2015 @ 01:29:
[...]

Ik denk dat een medewerker van mycom wel gezien zou hebben als er nog materiaal in zat wat er niet in thuis hoort. Dat zal wel het eerste zijn waar hij naar kijkt, stel ik me zo voor. Verder heeft hij de printer onder verschillende bestringssystemen proberen te laten werken,.Dus een software probleem acht ik zeer klein
Maar die medewerker weet niet af van dat ene probleem wat onderdeel x heeft in deze printer, reparatiecenter kent dat probleem wel en weet dat als je onderdeel y eruit haalt (een onbenullig stukje plastik oid) het dan wel werkt, niet noodzakelijk verpakkingsmateriaal maar gewoon een foutje in ontwerp oid.
Daarom: die medewerker is geen expert met printers maar met verkoop (hoewel Mycom meestal niet probeert koste wat het kost je iets aan te smeren en gewoon behulpzaam is) maar het is niet zijn vakgebied.
Verder is 'zeer klein' nog altijd meer dan niets, de kans is er dus gewoon dat er een software probleem speelt.
Je hangt op een hoop aannames dat o.a. die medewerker bepaalde kennis van je exacte printer heeft, eventuele verpakking die jij gemist hebt er alsnog uit weet te vissen en dat er geen software probleem is, allemaal gebasseerd op, tja... niks helaas ;)

Ik zou zeggen maak ook even een topic hier op Tweakers om te vermelden wat je al geprobeerd hebt met de printer, als het reparatiecenter zegt dat het werkt kan je aannemen dat ze niet liegen, kunnen we hier nog suggesties en misschien zelfs ervaring met dat specifieke model delen en wie weet kom je daar verder mee :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Niet online
Het ging trouwens om een Canon imageClass LBP6030W Het is wel zo dat je tegenwoordig geen expert hoeft te zijn om een printer te laten werken. Qua software wijst het zichzelf. 10 jaar geleden had je meer kennis nodig dan nu om een printer te installeren. Nu kan elk willekeurig persoon die goed kan lezen dit.

[ Voor 72% gewijzigd door r.p.engelsma op 09-09-2015 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Ik gok erop dat het toch een software glitch was, want ik heb net eventjes gezocht en vond dat sommige mensen problemen hadden deze printer te installeren op windows 7, maar niet met bv windows 8.
(Link)
Misschien ging het in het reparatiecentrum van Mycom wel gewoon goed omdat ze het op een andere windows versie probeerden?

Dan wordt het ook wel lastig met die kosten terug te vorderen lijkt mij.

[ Voor 13% gewijzigd door MB113 op 09-09-2015 01:57 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Niet online
MB113 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 01:56:
Ik gok erop dat het toch een software glitch was, want ik heb net eventjes gezocht en vond dat sommige mensen problemen hadden deze printer te installeren op windows 7, maar niet met bv windows 8.
(Link)
Misschien ging het in het reparatiecentrum van Mycom wel gewoon goed omdat ze het op een andere windows versie probeerden?

Dan wordt het ook wel lastig met die kosten terug te vorderen lijkt mij.
Bedankt voor het zoeken. Ikzelf heb ook alle oude printerdrivers eraf gehaald en hem kaal geinstalleerd als enige printer onder windows 7 32 bit. De medewerker van mycom heeft hem ook onder windows 8.1 proberen te laten werken en dat is hem ook niet gelukt. Bij mij herkende de printer niet of er wel of geen papier in zat , maar wel of de klep open stond of dat er geen toner in zat.

En mocht het een softwareprobleem zijn, dan heb ik nog steeds geen goedwerkrnde printer gekregen wat ik wel mag verwachten. Fouten in de software waardoor die printer niet zou werken mogen volgens mij niet als onderzoekskosten afgeschoven worden op de gebruiker.

Ik wacht nu in eerste instantie de reactie van mycom af en als ze niet reageren zal ik thuiswinkel.org nogmaals contacteren zodat die in conclaaf gaat met mycom als zij mijn klacht gerechtvaardigd vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door r.p.engelsma op 09-09-2015 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een eventuele technische discussie zal in Overige Hardware moeten gebeuren, het Shopping Forum is er niet voor Tech-problemen. Open dan daar een topic en geef hier een verwijzing naar dat topic :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• E-smile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11-2023
De reacties verbazen mij.

Als ik een auto koop en hij start niet of niet goed, dan kan ik gewoon langs de garage om het aan te kaarten. Ook als hij het daar opeens wel goed doet, zal de garage niet opeens onderzoekskosten in rekening brengen. Dat hoort bij de "garantie en service" van het geleverde product.
De manier hoe Mycom zich hier opstelt is niet meer van deze tijd en voor mij echt wel een reden om Mycom te mijden.
Ik heb zelfs wel eens losse componenten gehaald bij mijn onderdelenboer, die het spul zelf kosteloos in elkaar heeft gezet toen ik het systeem niet gestart kreeg. Mycom is ooit ook op die manier gestart, maar kennelijk wordt met het groot worden van een bedrijf de vanzelfsprekendheid van service een stuk minder. En gezien de reacties zijn zelfs consumenten ervan overtuigd dat dat de normaalste zaak van de wereld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Tsja, service kost gewoon geld. En geld is iets dat in deze handel steeds minder te vinden is. Marges worden lager en prijzen staan onder druk. De enige manier om hier mee om te gaan is door je bestellingen te plaatsen bij bedrijven die wel service leveren. En ja, die zijn duurder. En dat is de reden dat meer en meer mensen voor de goedkoopste dozenschuiver gaan. Pas bij problemen komen ze er achter waarom die duurdere toko nou precies duurder is.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Shabbaman schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:40:
[...]

Of de pipo van Mycom er 1 of 3 uur heeft lopen kloten met de printer doet er niet toe: printer werkt niet naar behoren aldus de verkoper.

Mocht het defect door TS zijn ontstaan dan had Mycom het maar niet moeten opsturen. Conclusie van het reparatiebedrijf is eigenlijk dat de verkopers van Mycom er geen verstand van hebben.
Foamy schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:42:
Tsja, service kost gewoon geld. En geld is iets dat in deze handel steeds minder te vinden is. Marges worden lager en prijzen staan onder druk. De enige manier om hier mee om te gaan is door je bestellingen te plaatsen bij bedrijven die wel service leveren. En ja, die zijn duurder. En dat is de reden dat meer en meer mensen voor de goedkoopste dozenschuiver gaan. Pas bij problemen komen ze er achter waarom die duurdere toko nou precies duurder is.
Alsof Mycom een goedkoop tent is. Ja, goedkoop in met je klanten omgaan. Mijden dus!

[ Voor 30% gewijzigd door Mandrake466 op 09-09-2015 11:59 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Helemaal eens met mandrake.
Mycom laat je nu een discussie voeren over plotselinge kosten met een derde partij. :N

Hij gaat er mee terug naar verkoper en DIE besluit hem ergens heen te sturen voor reparatie / na te kijken.
Dan mag verkoper het wat mij betreft ook lekker uitzoeken met die reparateur, en niet de verantwoording daarvan afschuiven.

[ Voor 50% gewijzigd door paQ op 09-09-2015 13:36 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Niet online
Dat mycom de goedkoopste is wil ik niet bepaald zeggen en service van de medewerker in het filiaal in spijkenisse , daar heb ik ook niet over te klagen. Hij heeft zich zeker niet met een jantje van leiden er vanaf gemaakt. Ik ben ervan overtuigd dat personeel in de winkels wel service verleent.De medewerkers in de filialen zullen heus geen hbo-opleiding in computerwetenschappen hebben maar ze weten er heus wel meer van dan de gemiddelde computergebruiker. Het is het beleid van de directie van mycom dat mij tegenstaat.Naar mijn mening houdt de directie zich gewoon niet aan de wet om kosten te besparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Een paar zaken die ik niet begrijp:
- Winkelmedewerker heeft beoordeeld dat de printer defect is. Als de winkelmedewerker hiertoe niet bekwaam is, dan had hij hier niet aan moeten beginnen. Waarom jullie hiervoor op de kap van TS zitten begrijp ik dan ook niet. MyCom heeft beslist hem naar een reparatiecentrum te sturen, de TS niet. Is de TS zelfs correct ingelicht over de kosten?
- Kon je niet meteen Canon contacteren? Die moeten toch ook met jou een diagnostic kunnen uitvoeren om vast te stellen of de printer zelf al dan niet defect is?
- We praten hier veel over drivers, maar heeft deze printer niet gewoon een scherm, menu, knoppencombo, ... om een testprint eruit te laten komen? Als dat niet eens lukt is het toch overduidelijk een hardwareprobleem.
- Als het gewoon een kwestie van goed "klikken" is vind ik dat alsnog niet de TS zijn fout. Canon kan in dergelijk geval ook gewoon een foutcode laten produceren ipv een printer die absoluut niets doet. Naar mijn weten geven de meeste printers ook wel vrij duidelijk aan wat er juist mis is.

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:14
WhiteDog schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:45:
- Kon je niet meteen Canon contacteren? Die moeten toch ook met jou een diagnostic kunnen uitvoeren om vast te stellen of de printer zelf al dan niet defect is?
Je doet zaken met MyCom niet met Canon.
- We praten hier veel over drivers, maar heeft deze printer niet gewoon een scherm, menu, knoppencombo, ... om een testprint eruit te laten komen? Als dat niet eens lukt is het toch overduidelijk een hardwareprobleem.
mee eens. daarnaast moet een huisvrouw met het product om kunnen gaan.

het thuiswinkel certificaat is inderdaad ingetrokken
"het Certificaat Thuiswinkel Waarborg tijdelijk niet mag voeren.
Dit betekent dat MyCom in het verleden is gecertificeerd voor het Thuiswinkel Waarborg, maar op dit moment niet meer voldoet aan de gestelde voorwaarden. MyCom is nog wel lid van Thuiswinkel.org, maar mag het Thuiswinkel Waarborg niet voeren totdat er opnieuw aan de voorwaarden wordt voldaan."

https://www.thuiswinkel.org/Error.aspx?type=CertificateSuspended&objectid=414
(onderin de website van mycom staat nog wel het thuiswinkel logo)

Wat ik in deze situatie zou doen. terug naar de winkel gaan (wanneer het druk is >:) ) en de printer terug of geld terug vragen, en pas de winkel verlaten wanneer het probleem opgelost is!

Verwijderd

Het lijkt mij dat wanneer een medewerker van MyCom zelf heeft vastgesteld dat de printer niet wilde werken en hem vervolgens doorstuurt zij daarmee afstand doen van het recht achteraf te claimen dat er niets mis is met de printer. Die service mist in veel gevallen/winkels, maar in dit geval nu juist niet.

Wat Harmony Financial Services met jouw klachten of reparatie van doen heeft vraag ik me ook af. Leuk dat MyCom hun garantiezaken door dit bedrijf laat afhandelen, maar dat je dan opeens met hun zou moeten gaan wellus-nietussen lijkt me totaal onwenselijk. Jij hebt een afspraak met MyCom en die komen ze nu blijkbaar niet na. Als er een meningsverschil bestaat tussen MyCom en HFS wat betreft het al dan niet functioneren van die printer moeten ze dat onderling uitvechten.

Overigens vind ik het opvallend dat zo'n bedrijf zich financial services noemt. Hun naam en eigen omschrijving lijken er op te wijzen dat het vooral om centen gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 04:29 ]

• WhiteDog
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

mc_maarten schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:46:
[...]

Je doet zaken met MyCom niet met Canon.
Dat is waar, echter heeft Canon gewoon een helpdesk die vast wel bekwaam is om vast te stellen of een printer hardwarematig defect is of niet. Daarnaast laat Canon (in BE althans) de keuze om naar je verkooppunt te gaan of een andere weg te volgen.

Van http://nl.canon.be/suppor...repair.aspx#tab-content3:
V: Moet ik naar mijn verkooppunt gaan als mijn toestel defect raakt binnen de garantieperiode?
A: Indien uw toestel defect raakt binnen de garantieperiode, kan u het binnenbrengen bij uw verkooppunt of bij een erkend reparatiecentrum.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

WhiteDog schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:54:
[...]

Dat is waar, echter heeft Canon gewoon een helpdesk die vast wel bekwaam is om vast te stellen of een printer hardwarematig defect is of niet. Daarnaast laat Canon (in BE althans) de keuze om naar je verkooppunt te gaan of een andere weg te volgen.

Van http://nl.canon.be/suppor...repair.aspx#tab-content3:
V: Moet ik naar mijn verkooppunt gaan als mijn toestel defect raakt binnen de garantieperiode?
A: Indien uw toestel defect raakt binnen de garantieperiode, kan u het binnenbrengen bij uw verkooppunt of bij een erkend reparatiecentrum.
En dan werk je je met zo'n (eventuele) uitkomst enkel verder in de nesten.
TS heeft prima gedaan wat nodig was. De bewijslast ligt (in NL) de eerste 6 maanden volledig bij de verkoper. Ik wens mycom veel succes daarmee.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:11
TS heeft prima gedaan wat nodig was. De bewijslast ligt (in NL) de eerste 6 maanden volledig bij de verkoper. Ik wens mycom veel succes daarmee.
Meer dan dit is er eigenlijk niet nodig. Aangezien zelfs bij Mycom men het niet werkend kreeg. TS moet gewoon eens een "hard" gesprek met mycom voeren. Reparatie toko mag dit mooi met mycom oplossen.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 17:27
Rolfie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:25:
[...]

TS moet gewoon eens een "hard" gesprek met mycom voeren.
Dan ben je de zoveelste klant die in de winkel een punt komt maken bij een medewerker die eigenlijk toch niet bevoegd is dergelijke calls te maken. Ik zou gewoon een net (aangetekend) briefje sturen. Ze ingebreke stellen mbt leveren van een deugdelijk product, dan wel het tijdig repareren hiervan. Benoem even dat in de eerste 6 maanden de bewijsplicht bij de leverancier ligt voor wat defecten aangaat, en dat aangezien de medewerker het product uitvoerig getest heeft alvorens deze ingenomen werd wat jou betreft vast staat dat deze defect was.

Tot slot stel je een redelijke termijn om jou alsnog een printer te leveren die het doet (zij het een nieuwe, zij het een gerepareerde), of de koop te ontbinden.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Die onderzoekskosten zijn in mijn ogen in veel gevallen nogal een kwalijke zaak.

Je kan het beste gewoon (schriftelijk) een printer eisen bij mycom, met andere bedrijven heb je niets te maken. Het lijkt me voor mycom lastig te onderbouwen dat het doorsturen van de printer niet nodig was geweest, en dat de TS dat had moeten weten, aangezien door mycom zelf uitgebreid naar de printer is gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-10 19:14
*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door gambieter op 16-06-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Hansw1: dit topic is net bedoeld voor technische vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe is dit nu afgelopen eigenlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Niet online
Ik heb hem gratis terug gekregen van mycom vestiging spijkenisse. Ik kreeg dezelfde type printer terug maar wel met een ander serienummer in de oude verpakking. Deze printer deed het naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 18:48
r.p.engelsma schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 02:42:
Ik heb hem gratis terug gekregen van mycom vestiging spijkenisse. Ik kreeg dezelfde type printer terug maar wel met een ander serienummer in de oude verpakking. Deze printer deed het naar wens.
Dat is natuurlijk ook een manier voor een winkel...zeggen dat het product gewoon functioneert, onderzoekskosten in rekening brengen en vervolgens een nieuw product in de oude verpakking terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:45

LankHoar

Langharig tuig

Dus nu heb je twee printers? Is die goedkope printer toch nog duur geworden :p

Is dit door mycom zelf opgelost, of n.a.v. je brief naar thuiswinkel?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 07:54
Ik snap niet dat hier moeilijk over werd gedaan door het filiaal. Heb zelf destijds bij de MyCom en Dixons gewerkt als weekendhulp en wanneer ik aangaf dat een product defect was binnen de garantie, dan zorgde ik er ook voor dat de klant een werkend product terug kreeg, zonder de overige kosten. We hebben regelmatig via de 'service' bedrijven van de MyCom en Dixons producten teruggekregen met 'onderzoekskosten' terwijl het product dan omgeruild was voor een nieuwe. Dit is altijd aangekaart bij onze regiomanager en de klant heeft zijn product altijd teruggekregen zonder deze kosten. Het slaat nergens op dat er onderzoekskosten verrekend worden voor een product dat ik zelf als verkoper al onderzocht had, bij op de bon had gezet dat het defect was en dat het gewoon omgeruild wordt voor een nieuwe (waarschijnlijk is er door het 'service' bedrijf niet eens naar gekeken).

We hebben regelmatig klachten hierover ingediend bij het 'service' bedrijf, maar deze praktijken gebeuren nog steeds helaas.. Werk er inmiddels al 3 jaar niet meer, maar toen de tijd was dat ook al het probleem..

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Niet online
Pepper92 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 06:45:
[...]

Dat is natuurlijk ook een manier voor een winkel...zeggen dat het product gewoon functioneert, onderzoekskosten in rekening brengen en vervolgens een nieuw product in de oude verpakking terugsturen.
Het filiaal in spijkenisse was gewoon te goeder trouw en hebben gewoon gezorgd dat ik een werkende printer kreeg zonder kosten. Het speelde in de tijd dat mycom , failliet was en al die medewerkers te horen hadden gekregen dat ze geen baan meer hadden.

Let wel: Dit topic heet betrekking op de oude mycom die failliet is gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door r.p.engelsma op 18-06-2016 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Niet online
[quote]LankHoar schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:56:
Dus nu heb je twee printers? Is die goedkope printer toch nog duur geworden :p

Is dit door mycom zelf opgelost, of n.a.v. je brief naar thuiswinkel?

Ik heb inderdaad 2 printers nu, maar ik had al 4 cartridges gekocht in duitsland voor die printer dus nu is mijn verlies wat beperkt aangezien ik wel enkele honderden printjes per week afdruk. De winkel in spijkenisse heeft de onderzoekskosten voor eigen rekening genomen. Thuiswinkel heeft niets gedaan, waarschijnlijk omdat mycom op dat moment geroyeerd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borgdrone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 12:10
Het in dit geval " gijzelen" van de apparatuur t.b.v onderzoekskosten is al een tijdje zeer ongewenst, maar de praktijken houden nog steeds aan. (Kan even snel niet de bron vinden)
Er zijn zelfs recht zaken geweest waarbij de reparatie centrums de apparatuur moesten terug leveren.

Ze mogen je product niet gijzelen, ze moeten hem terug sturen met een rekening.
Dit is bij kassa geweest en onderwerp bij de consumentenbond.
Het product is nog steeds jouw eigendom, en dit verandert niet als er onderzoekskosten zijn gemaakt.
Het is een vorm van chantage, niet betalen is afstand doen bla bla.
Ook moeten de onderzoekskosten in verhouding staan, maar een minima mag worden gezet.
Maar een product van €84 gijzelen voor €48.55 is zwaar buiten proporties.

Buiten dat moet jouw duidelijk zijn gemaakt dat er mogelijk onderzoekskosten aan vast zitten alvorens jij je product vrijgeeft voor reparatie.
Dit moet mondeling gebeuren, en daarnaast op je reparatie verzoek ook staan vermeld.

Kan zo wel doorgaan, maar maak ze duidelijk dat je niet akkoord gaat met de "gijzeling" van jouw eigendom.
En dat je niet ingaat op de chantage.
Eis je printer terug en vertel ze dat je graag een rekening tegemoet ziet voor de onderzoekskosten.
Als dat niet werkt denk ik dat je rechtsbijstand graag wil helpen om je product terug te krijgen.
Pagina: 1