Advies voor een dagelijkse muis

Pagina: 1
Acties:

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Dag tweakers,

Ik zoek een?
Muis voor dagelijks gebruik op school en thuis. 1 die hufterproof is. Die niet snel kapot gaat als hij een keer valt. Verder speel ik heel heel soms een spelletje. Het liefst makkelijk mee te nemen en zonder draad.

Wat is je budget?
Liever 10 dan 20 maar als het 40 is en ik weet zeker dat deze nog een aantal jaren meegaat heb ik dit hier voor over.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet bepaald. Iets wat meer dan 2? jaar meegaat

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Laptop, op school en thuis.

Wie weet er een goede muis voor mij? Bedankt voor het advies!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10-2025
Logitech RX250 ?

Goedkoop, bijna niet kapot te krijgen, en als ie dan toch op de één of andere manier kapot gaat, kun je hem makkelijk vervangen.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En wat staat er in de pricewatch?

Hoi!

• hurthonkey365
xavento schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:34:
Logitech RX250 ?

Goedkoop, bijna niet kapot te krijgen, en als ie dan toch op de één of andere manier kapot gaat, kun je hem makkelijk vervangen.
Ik zoek eigenlijk een iets modernere muis, iets met meerder knoppen. Zoals aan de zijkant.

• hurthonkey365
EWK schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:34:
En wat staat er in de pricewatch?
er staan er genoeg. Maar bij de meeste staat er niet bij of ze snel kapot gaan?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Met zo'n mini budget kun je niet veel verwachten, desondanks zullen de meeste best wel tegen een stootje kunnen. Kom zelf eens met wat voorbeelden van muizen en als je zoekt naar reviews kom je genoeg resultaten tegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 08-09-2015 18:28 ]

39

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Hij is wel iets duurder, maar de Corsair Raptor M45 is echt een geweldige muis. Hij heeft bij mij al veel meegemaakt en hij doet het nog uitstekend, ligt uitmuntend in mijn hand en de knoppen aan de zijkant zijn ideaal! En zo duur is hij nog geen eens.

pricewatch: Corsair Raptor M45

• hurthonkey365
ik zat zelf al aan de volgende te denken:
iemand ervaring mee?

Logitech Wireless Marathon Mouse M705
Trust Evo

alwel sta ik niet volledig achter de keuze van trust, mijn vorige trust is naar een halfjaar ook gesneuveld..

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ja, trust is ook meuk. Ver van wegblijven als je iets dergelijks wilt.

Hoi!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
Mwa, heb hier exact dezelfde slechte ervaringen met Logitech. Heel wat kapotte scrollwielen op de duim-trackballs (Trackman Wheel, M570 -- beide niet bepaald goedkoop!), en een draadloos toetsenbord/trackpad-setje die er na een paar uur nogal spectaculair mee op hield. Kan natuurlijk gebeuren (en altijd wel goede service gehad), maar mij maak je er niet meer blij mee.

Qua advies is de enigste recente muis waar ik wat goede dingen over heb gehoord een CM Storm, als ik het goed herinner een Xornet. Geen idee of die het een beetje uithoud bij het reizen, overigens!

(zit niet echt meer in die markt, heb nu een Evoluent die het al meer dan een jaar prima doet)

• joshua2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04-2019
Ik heb juist hele goede ervaringen met Logitech muizen. Microsoft overigens ook, maar de afgelopen 20 jaar altijd Logitech gehad. En die dingen gaan, in mijn geval dan, altijd jaren en jaren en jaaaren mee. Onverslijtbaar bijna. Ik gooi en stuiter er echter niet mee maar elke kwaliteits muis kan tegen een stootje. Wil je écht een stuitervaste muis dan moet je meer de bouwvakker/militaire kant op gaan zoeken, net zoals met telefoons overigens. Die dingen zijn goed stuiter- en water-vast, maar dan zit je ver boven je budget.
Een middenklasser van Logitech, een beetje met respect en liefde behandelen, en die gaat jaren mee. :-)

hoe maak ik zo'n sig?

• hurthonkey365
de Logitech Wireless Marathon Mouse M705, heeft iemand hier evaring mee? weegt deze een beetje veel? dit vind ik namelijk al veel fijner werken..

edit: zoals die trust voelde licht en plastic achtig aan, het leek net of je een action maxxter muis vast heb..

[ Voor 28% gewijzigd door hurthonkey365 op 08-09-2015 21:11 ]

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:19

Steef

GoT's Most Eaten

hurthonkey365 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:06:
de Logitech Wireless Marathon Mouse M705, heeft iemand hier evaring mee? weegt deze een beetje veel? dit vind ik namelijk al veel fijner werken..

edit: zoals die trust voelde licht en plastic achtig aan, het leek net of je een action maxxter muis vast heb..
Ik gebruik deze muis inmiddels zo'n ~2 jaar en kan in ieder geval zeggen dat de claims over de batterijduur tot dusver waar lijken te zijn. Ik heb de bijgeleverde AA's nog niet hoeven vervangen.

Wel vind ik de muis aan de kleine kant, vergeleken met het MX518 format is de muis significant kleiner en zit ik vaak met een groot deel van mijn hand op mijn bureau te schuiven. De optische sensor zit verder meer naar de zijkant van de muis, kan even wennen zijn als je een lederen muismatje gebruikt - stiksels aan de zijkant zijn vervelend.

Voor mijn meer dagelijkse gebruik heb ik een Logitech M500 - bedraad:
http://www.logitech.com/e.../corded-mouse-m500?crid=7

Voor ~30 euro op te pikken:
pricewatch: Logitech Corded Mouse M500

Deze muis is wat groter dan de M705, wat mij beter bevalt bij lange hang sessies. Toch nog 2 duimknopjes en side scroll knopjes. Hij is wat aan de lichte kant maar kost dan ook vrij weinig. Epoxy er maar een stukje lood in :P

[ Voor 6% gewijzigd door Steef op 09-09-2015 13:08 ]

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO

Pagina: 1