Toon posts:

GPU upgrade van r7 250 naar .....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb een GamePC gekocht maar heb de videokaart een beetje overschat (R7 250), ik wil dus een andere.
Zelf heb ik al gezocht en dacht aan de Nvidia GTX 750 Ti( pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING ) of de R7 360 ( http://www.afuture.nl/productview.php?productID=4203788 ) maar ik weet niet of deze past bij de games die ik speel en of deze de gehele potentie van mijn processor gebruikt of juist te veel is? Wij hebben thuis nog een computer met een GeForce 650 en die doet het prima (beter mag altijd) Weten jullie misschien of deze kaarten wat zijn of andere kaarten aanbevelen.

Ik zoek een?
Videokaart, ik wil eventueel een GTX 750 ti of R7 360

Wat is je budget?
€250,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen merk voorkeur, als de videokaart maar goed werkt en niet teveel lawaai maakt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Processor: AMD FM2 A10-6800k Quad core 4,1Ghz

RAM: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 - 1866

(huidige)Videokaart: AMD R7 250 2GB

SSD Crucial M500 120GB

Voeding: 600 Watt Cooler Master voeding

PS: Ik weet ook hoe ik weet of mijn voeding de kabels heeft voor andere kabels

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:30
Als het goed is kan de R7 250 in crossfire draaien met je A10-6800k, heb je dat al geprobeerd?
(werkt niet voor alle games ideaal, maar kan soms flinke winst geven)

Welke games speel je, welke resolutie en welke settings wil je draaien?

De 750ti wordt vaak ook overschat, en aangezien je budget toereikend is zou ik kijken naar een R9 280X.
Wil je toch liever wat minder uitgeven of is de 280X voor jouw gebruik overkill kun je kijken naar de 270(X).

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-11-2025
Zelf ongeloofelijk tevreden met de ;

pricewatch: MSI R9 380 Gaming 2GB

En voldoet aan beide eisen, te verstaan flink wat fps en lekker stil.

;)

Verwijderd

Topicstarter
Waarnaar kijken jullie bij de voeding van de kaart? Hiermee kan ik zelf ook (beter) zoeken
En alvast bedankt
Ik wil op (het liefst) 1080p gamen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 17:45 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De vraag is dan ook welke games, een 380 nemen om een paar simpele games mee te spelen is nogal overkill.

Als het gewoon moderne games zijn, zou ik een R9 380 4GB pakken, iets als de pricewatch: MSI R9 380 Gaming 4GB of de pricewatch: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro dus. 4GB omdat 2GB nog wel eens wat krapjes kan zijn op fullHD, en de 4GB van een R9 380 wordt prima benut door de 256bits bus + compressie.

Wel kan je CPU een behoorlijk beperkende factor zijn, echt super snel is een A10 niet.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Gta V, Witcher 3, Bf4.. Dat soort spellen
Is er een manier om te weten welke kaarten mijn CPU max. aankan?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 18:21 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nouja, iedere GPU werkt er natuurlijk wel mee, maar je loopt dan gewoon tegen een bottleneck aan, zal bij de ene game sneller zijn dan de ander.

BF4 zal prima draaien, zeker als je Mantle gebruikt zal je CPU wss niet echt een bottleneck zijn, echter, bij die andere games voorzie ik wel dat de CPU dan een grotere bottleneck is dan je GPU.

Hoe groot? Kijk naar CPU benches van die games, en vergelijk die met GPU benches. Wel kun je je CPU nog overclocken, wat zeker gaat schelen in prestaties.

People as things, that’s where it starts.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:30
De 3 games die je noemt zijn vrij zwaar voor de videokaart, wat mij betreft kun je dan nog prima uit de voeten met een 290/390/970 (pak dus simpelweg geen kaart van 500+ euro).

De 6800k is stiekem de snelste quadcore van AMD, die kan nog wel aardig meekomen ondanks dat ie fors langzamer is dan de i5.
Pagina: 1