Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Beste tweakers,

Wat is denken jullie de goedkoopste manier om tv te kijken? Een tijdje geleden heb ik mijn tv abbo bij Telfort opgezegd (ik ontvang wel hun internet) omdat ik eigenlijk vooral aan het netflixen ben. Maar ik ben erachter gekomen dat voetbal kijken via internet niet echt optimaal is. Het is ronduit verschrikkelijk. Daarom is streamen geen optie.

Wat is de meest cheapass optie voor mij om tv te kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Kijken bij je ouders of vrienden?

Serieus, wat zijn je opties? Welke kanalen zou je willen ontvangen?
Heb je toegang tot; Kabel(coax), DSL, Satteliet, Glasvezel? enz.
Wil je bij betalen voor een extra zenderpakket (FoxSports en Sport1)?

M.a.w. specificeer eens iets meer wat je op welke manier wil bereiken? We kunnen namelijk wel prijzen op gaan sommen, maar jij zal toch meer moeten vertellen over je gewenste situatie en de mogelijkheden die je hebt om hier toe te komen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Bullet NL schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:44:
Kijken bij je ouders of vrienden?

Serieus, wat zijn je opties? Welke kanalen zou je willen ontvangen?
Heb je toegang tot; Kabel(coax), DSL, Satteliet, Glasvezel? enz.
Wil je bij betalen voor een extra zenderpakket (FoxSports en Sport1)?

M.a.w. specificeer eens iets meer wat je op welke manier wil bereiken? We kunnen namelijk wel prijzen op gaan sommen, maar jij zal toch meer moeten vertellen over je gewenste situatie en de mogelijkheden die je hebt om hier toe te komen.
Bedankt voor je reactie :) Ik dacht dat ik al vrij specifiek was. Ik wil de EK(-kwalificatie) wedstrijden kunnen kijken. Het gaat dus eigenlijk om de NPO-kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

TTMJ! schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:02:
[...]

Bedankt voor je reactie :) Ik dacht dat ik al vrij specifiek was. Ik wil de EK(-kwalificatie) wedstrijden kunnen kijken. Het gaat dus eigenlijk om de NPO-kanalen.
En voor alle duidelijkheid, de fta uitzending op www.npo.nl heeft een te lage kwaliteit?
Het is onduidelijk of de NPO op korte termijn de internetstreams van NPO 1, NPO 2 en NPO 3 in HD-kwaliteit ook gratis via het eigen internetplatform gaat aanbieden.
http://www.totaaltv.nl/ni...-wel-bij-ziggo-in-hd.html

Het is nog niet zo ver, maar dit gaat vast komen. HD wordt gratis dus nog even lastig (via de officiële manier)

[ Voor 34% gewijzigd door Bullet NL op 08-09-2015 17:10 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DVB-T stick kopen, en NPO is FTA zo te ontvangen. Of een DVB-T (aka Digitenne-) ontvanger direct aan je TV. Is wel SD kwaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door u_nix_we_all op 08-09-2015 17:12 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:14
Misschien kan je met Coltrui samenwerken en Telfort een mail sturen? :+
Anders zal je waarschijnlijk toch een compleet abonnement moeten nemen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Bullet NL schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:06:
[...]

En voor alle duidelijkheid, de fta uitzending op www.npo.nl heeft een te lage kwaliteit?

[...]

http://www.totaaltv.nl/ni...-wel-bij-ziggo-in-hd.html

Het is nog niet zo ver, maar dit gaat vast komen. HD wordt gratis dus nog even lastig (via de officiële manier)
De live-uitzendingen op npo.nl zijn simpelweg niet te volgen wanneer Oranje speelt. Ik weet niet of dat aan mij ligt of aan servers die overbelast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
u_nix_we_all schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:11:
DVB-T stick kopen, en NPO is FTA zo te ontvangen. Of een DVB-T (aka Digitenne-) ontvanger direct aan je TV. Is wel SD kwaliteit.
Ik lees net dat mijn tv een ingebouwde DVB-tuner heeft :/
Al die wedstrijden die ik heb gemist |:(

Edit: of wacht, is dit wel voldoende om FTA te ontvangen? Moet ik nog niet iets aansluiten?

[ Voor 11% gewijzigd door TTMJ! op 08-09-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ho ff. Er zijn meedere DVB types. Onder meer DVB-T (terrestrial, dus free to air a la digitenne) en DVB-C (cable). Voor die laatste heb je een CI+kaart nodig die het signaal van de kabelaar kan decoderen. Dus niet te vroeg juichen. Sowieso, iets van een antenne (of dat nou kabel is of een echte antenne) ga je sowieso nodig hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 16:58
Bij een internetabonnement van Ziggo krijg je automatisch ook NPO 1, 2 en 3 in HD (en een sloot andere zenders in SD), zonder dat je daar een tv-abonnement of losse decoder/CI+-module voor nodig hebt.
quote: Ziggo-website
Hiermee beschik je over 30+ analoge zenders, 3 HD zenders en 90 radiozenders. Heb je een televisie met DVBC-tuner, dan kijk je de zenders in digitale kwaliteit.
Ik zie alleen dat het goedkoopste losse internetabonnement tegenwoordig al behoorlijk aan de prijs is bij Ziggo (en dat je daarmee dan ook via een app tv kunt kijken), dus dat is alleen interessant als je nu bij Telfort ook een relatief duur abonnement hebt. Toen ik hierop naar keek vorig jaar, was dit qua prijs nog een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
The Eagle schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:57:
Ho ff. Er zijn meedere DVB types. Onder meer DVB-T (terrestrial, dus free to air a la digitenne) en DVB-C (cable). Voor die laatste heb je een CI+kaart nodig die het signaal van de kabelaar kan decoderen. Dus niet te vroeg juichen. Sowieso, iets van een antenne (of dat nou kabel is of een echte antenne) ga je sowieso nodig hebben.
Tuner type: Analoog, DVB-C, DVB-T
Common Interface: Common Interface Plus
Geschikt voo:r KPN Digitenne, UPC, Ziggo
Dus dat komt wel goed :Y
Alleen dan moet ik dus nog steeds een DVB-antenne regelen.. maar ik heb dan alleen SD-kwaliteit? Ik ben serieus vergeten hoe dat eruit ziet :') Volgens mij is dat sowieso geen gezicht op een 40 inch tv -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Antenne en een decoderkaart. Ook digitenne is gecodeerd vziw.
Kortom: gaat je gewoon geld kosten maat :P
Vroeger had je gewoon een analoog signaal dat je inplugde. Met de komst van digitaal is voderen simpeler en dus veel toegepast. You want TV, you pay ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
The Eagle schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:12:
Vroeger had je gewoon een analoog signaal dat je inplugde. Met de komst van digitaal is voderen simpeler en dus veel toegepast. You want TV, you pay ;)
Maar de NPO is toch gewoon Free-to-air ? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TTMJ! schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:42:
[...]

De live-uitzendingen op npo.nl zijn simpelweg niet te volgen wanneer Oranje speelt. Ik weet niet of dat aan mij ligt of aan servers die overbelast zijn.
Dat probleem is afgelopen zondag toch keurig opgelost voor de komende jaren? Klikje :o

Maar "On Topic":

Als je in een "Ziggo" gebied woont (en da's UPC tegenwoordig) dan heb je waarschijnlijk een kabelaansluiting in je huis. NED 1 is via die aansluiting FTA in HD te ontvangen (en de rest in SD op de kanalen vanaf 1000).

PS: Je TV heeft dan dus wél een DVB-C tuner nodig (niet eens een CI+ module). Met een DVB-T Tuner ben je afhankelijk van Digitenne (en met een DVB-S van Canal Digital).

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 08-09-2015 18:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:03

steveman

Comfortabel ten onder

Voetbal streamen via internet... Ik ben geen voetbalkijker of zo verder, maar in 2012 hebben we op het werk gekeken via digitenne.

Dat ging zo:

*Hele stad begon te toeteren en te juichen*

*Wij zien een kans ontstaan ...* en weten hoe het af ging lopen :')

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wimmel_1 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:22:
(en de rest in SD op de kanalen vanaf 1000).
Vanaf kanaal 900 toch? Meer dan 999 zijn er dacht ik niet :P
steveman schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:31:
Voetbal streamen via internet... Ik ben geen voetbalkijker of zo verder, maar in 2012 hebben we op het werk gekeken via digitenne.

Dat ging zo:

*Hele stad begon te toeteren en te juichen*

*Wij zien een kans ontstaan ...* en weten hoe het af ging lopen :')
Daar hebben mensen hier in de straat nogal last van. Als je de vertragingen weet, weet je precies wie via analoog, DVB-C, DVB-T, IPTV of DVB-S kijkt. Vind het wel humor telkens, dan begint die te juichen, paar sec later begint er een paar huizen de andere kant op een te juichen etc etc...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:12:
Nee, NPO (NED 1,2 en 3) is niet gecodeerd, en hetzelfde geldt voor de regionale zenders. Overige zenders wel, daar heb je een CI+ module en een Digitenne abo voor nodig.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Hier ook geen tv abo meer. Wij kijken npo via de iPhone app welke streamed naar de chromecast die in de tv zit. Werkt prima maar geen HD kwaliteit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:14
TTMJ! schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:40:
Beste tweakers,

Wat is denken jullie de goedkoopste manier om tv te kijken? Een tijdje geleden heb ik mijn tv abbo bij Telfort opgezegd (ik ontvang wel hun internet) omdat ik eigenlijk vooral aan het netflixen ben. Maar ik ben erachter gekomen dat voetbal kijken via internet niet echt optimaal is. Het is ronduit verschrikkelijk. Daarom is streamen geen optie.

Wat is de meest cheapass optie voor mij om tv te kunnen kijken?
Stoeltje meenemen naar de Mediamarkt en daar gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

TTMJ! schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:15:
[...]

Maar de NPO is toch gewoon Free-to-air ? ;(
Klopt! Antenne aansluiten op je TV en gaan :)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heeft ie alsnog een sprietantenne nodig. Ik weet niet wt die dingen kosten, maar voor dat geld heb je ook een jaartje een kabel abo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
The Eagle schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:29:
Heeft ie alsnog een sprietantenne nodig. Ik weet niet wt die dingen kosten, maar voor dat geld heb je ook een jaartje een kabel abo ;)
Hoezo ? Ik gebruik toch gewoon de kabelaansluiting ik de muur voor FTA-kanalen dan ? Dus waarom zou ik dan een antenne nodig hebben?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

TTMJ! schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 02:19:
[...]

Hoezo ? Ik gebruik toch gewoon de kabelaansluiting ik de muur voor FTA-kanalen dan ? Dus waarom zou ik dan een antenne nodig hebben?:)
Omdat daar officieel zonder abbo geen signaal op staat (in theorie), zijn ze wel eens vergeten er af te halen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
TTMJ! schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 02:19:
[...]

Als je een coax/cai (kabel) aansluiting hebt en daarvoor een abonnement hebt dan kun je (afhankelijk van je aanbieder) toch mooi 18,70 euro p/mnd betalen (Ziggo) en dan kun je ongecodeerd 30+SD zenders kijken en NPO 1,2,3 ook in HD in het geval van Ziggo zie ook hier. Caiway in andere regios heeft een stuk ruimer zenderpakket met heel veel (31) HD en 70SD zenders ongecodeerd voor 19,75 euro p/mnd. Helaas kun je in vrijwel alle gemeentes niet kiezen tussen kabel/coax aanbieders.

De beste 'gratis' opties (na eenmalige aanschaf) zijn zoals eerder al genoemd echter alleen SD kwaliteit:
- DVB-T antenne aanschaffen om NPO 1,2,3 (in SD kwaliteit) uit de lucht te ontvangen
- Google Chromecast stick (35 euro) aanschaffen i.s.m. NPO Gemist app (in SD kwaliteit) op smartphone/tablet

[ Voor 15% gewijzigd door funrider op 11-09-2015 13:52 ]

Pagina: 1