Parallels 11 macbook pro op windows 10 ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
beste tweakers,

ik heb onlangs een macbook pro gekocht.

ik heb parallels 11 gekocht en wil er windows 10 op zetten.

Ik heb zelf ook een windows laptop, met officieel windows erop, wellicht dat dit kan helpen.

helaas ben ik een leek..

Kan iemand mij hierin helpen?

Op youtube heb je uiteraard tig videos, maar ik zit meer met het feit dat ik niet weet hoe ik windows 10 kan installeren. Er is cd drive in de mac, en de windows 10 die ik zou kopen iso geen iso bestand.

Update
Heb net de officiele licentie gekocht van windows 10 bij de mediamarkt. Helaas herkent parallels het niet, omdat het wss geen iso is.

[ Voor 11% gewijzigd door Kaninho op 09-09-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08

RnB

Je kan op je Windows laptop een iso bestand laten aanmaken door de Media Creation tool van Microsoft. Deze kan je dan weer gebruiken om in Parallels Windows 10 te installeren.

Hier is de link naar de tool.

[ Voor 27% gewijzigd door RnB op 08-09-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
RnB schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:38:
Je kan op je Windows laptop een iso bestand laten aanmaken door de Media Creation tool van Microsoft. Deze kan je dan weer gebruiken om in Parallels Windows 10 te installeren.

Hier is de link naar de tool.
Ik ben ermee bezig, ben benieuwd of het wat gaat worden. Thanks.

Update: USB stick is klaar. Echter wordt het niet door parallels herkent. Thans, de OS wordt in parallels niet gevonden.

[ Voor 21% gewijzigd door Kaninho op 08-09-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08

RnB

Ik heb ook gezegd om een .iso te maken, niet om een bootable usb te maken.
De bootable usb maakt ie namelijk in NTFS als ik mij niet vergis, dat word inderdaad niet herkend in OS X.

Dus nogmaals, maak een .iso en zet die op een usb stick geformateerd naar exFAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Waarom PD ipv bootcamp?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12
lekker bootcamp gebruiken en 2 partities aanhouden. Windows instellen als primaire systeem (wat hij als eerste zal starten). Kun je altijd nog terug naar osx als het nodig is.

Windows in parallels draaien kan maar dan gebruik je nog steeds beide os-en...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

koentjuh1987 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:59:
lekker bootcamp gebruiken en 2 partities aanhouden. Windows instellen als primaire systeem (wat hij als eerste zal starten). Kun je altijd nog terug naar osx als het nodig is.

Beide oplossingen dienen andere middelen.
Zelf ben ik geen groot van van OS X, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Echter weet ik dat sommigen puur een aantal windows applicaties nodig hebben, maar verder het OS niet. Parallels staat je toe om de apps te draaien in OS X (terwijl het windows VM dus op de achtergrond draait.)

Mocht je echt dedicated veel windows nodig hebben zou ik voor de dual boot option gaan. Maar ik lees nergens hoe de TS dit wil gaan gebruiken. Hoe kun je dan adviseren wat het beste is voor de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

koentjuh1987 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:59:
lekker bootcamp gebruiken en 2 partities aanhouden.
Het een sluit het ander niet uit, je kan prima Parallels gebruiken samen met een Windows installatie op een Bootcamp partitie. Dan kan je voor elke situatie kiezen wat het handigste is. Windows virtueel draaien binnen OS X, of native booten in Windows.
Windows instellen als primaire systeem (wat hij als eerste zal starten). Kun je altijd nog terug naar osx als het nodig is.
Ook al is dat idd de beste en stabielste manier om Windows te draaien (bron), waar haal je vandaan dat de TS alleen Windows wil gebruiken :?
Zoals hierboven al staat klopt dit niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12
fsfikke schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:14:
[...]

Het een sluit het ander niet uit, je kan prima Parallels gebruiken samen met een Windows installatie op een Bootcamp partitie. Dan kan je voor elke situatie kiezen wat het handigste is. Windows virtueel draaien binnen OS X, of native booten in Windows.

[...]

Ook al is dat idd de beste en stabielste manier om Windows te draaien (bron), waar haal je vandaan dat de TS alleen windows wil gebruiken :?

[...]

Zoals hierboven al staat klopt dit niet.
Denk dat ik een ander topic met deze in de war haal....

Voor af en toe windows gebruik is parallels voldoende. Al zijn er soms ook mensen die windows primair willen draaien op een macbook. Feel en look van apple en os van windows.... 8)7

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

koentjuh1987 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:15:
[...]

Denk dat ik een ander topic met deze in de war haal....

Voor af en toe windows gebruik is parallels voldoende. Al zijn er soms ook mensen die windows primair willen draaien op een macbook. Feel en look van apple en os van windows.... 8)7
Zoals ik zei, beide kan ook. Voor Parallels maakt het niet uit of hij Windows van een virtuele HD runt, of van een Bootcamp partitie :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
RnB schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:56:
Ik heb ook gezegd om een .iso te maken, niet om een bootable usb te maken.
De bootable usb maakt ie namelijk in NTFS als ik mij niet vergis, dat word inderdaad niet herkend in OS X.

Dus nogmaals, maak een .iso en zet die op een usb stick geformateerd naar exFAT.
Helaas niet gewerkt, parallels ziet het helaas niet als een windows bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
Hann1BaL schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:04:
[...]

Beide oplossingen dienen andere middelen.
Zelf ben ik geen groot van van OS X, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Echter weet ik dat sommigen puur een aantal windows applicaties nodig hebben, maar verder het OS niet. Parallels staat je toe om de apps te draaien in OS X (terwijl het windows VM dus op de achtergrond draait.)

Mocht je echt dedicated veel windows nodig hebben zou ik voor de dual boot option gaan. Maar ik lees nergens hoe de TS dit wil gaan gebruiken. Hoe kun je dan adviseren wat het beste is voor de TS?
Ik heb inderdaad een paar windows programma's nodig, daarbuiten zal de os van apple wel voldoende zijn.
Pagina: 1