Voor mijn studie heb ik een laptop nodig en ik twijfel heel erg tussen een gewone laptop of een ultrabook. Het liefst heb ik een ultrabook omdat dat een stuk fijner is om elke dag mee te nemen naar de colleges, maar het systeem moet wel Adobe Premiere, Photoshop en Indesign aankunnen.
Wat ga je met je laptop doen?
Gebruiken voor studie met veel foto- en videobewerking.
Wat is je budget?
Ik wil er ongeveer 1000 euro aan uitgeven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dagelijks.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Wel heb ik een aantal minimale vereisten vanuit de opleiding:
8GB RAM
256 GB SSD
Dual core i5
1920x1080
Ik heb zelf al een aantal dagen zitten kijken en vergeljiken en zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. Ook uit vergelijkbare topics ben ik nog niet veel wijzer geworden. De paar laptops die ik gevonden had zijn opeens nergens meer verkrijgbaar:
pricewatch: Asus K501LX-DM104H
pricewatch: Asus N550JX-CN066H
pricewatch: Lenovo IdeaPad Yoga 3 14 80JH005BNX
pricewatch: Asus Zenbook UX305LA-FC018H
De opties die ik nu nog open heb staan maar allemaal net niet helemaal voldoen aan de eisen zijn:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967
pricewatch: Asus A555LB-DM348H
pricewatch: HP Spectre x360 - 4031nd
De Macbook Pro Retina en Dell Inspiron vallen buiten het budget. Zo ook de Dell XPS 13, deze is opeens niet meer verkrijgbaar met de i5 en 1920x1080 scherm waardoor de goedkoopste variant al boven de 1600 uitkomt.
De belangrijkste vraag is dus eigenlijk: zijn er uberhaupt Ultrabooks binnen dit budget die Adobe Premiere, Photoshop en Indesign aankunnen? Zo ja, welke? Zo nee, welke gewone laptop is dan de beste optie?
Ik wil eigenlijk deze week een keuze maken en bestellen dus hoop dat jullie mij snel kunnen voorzien van adviezen.
Wat ga je met je laptop doen?
Gebruiken voor studie met veel foto- en videobewerking.
Wat is je budget?
Ik wil er ongeveer 1000 euro aan uitgeven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dagelijks.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Wel heb ik een aantal minimale vereisten vanuit de opleiding:
8GB RAM
256 GB SSD
Dual core i5
1920x1080
Ik heb zelf al een aantal dagen zitten kijken en vergeljiken en zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. Ook uit vergelijkbare topics ben ik nog niet veel wijzer geworden. De paar laptops die ik gevonden had zijn opeens nergens meer verkrijgbaar:
pricewatch: Asus K501LX-DM104H
pricewatch: Asus N550JX-CN066H
pricewatch: Lenovo IdeaPad Yoga 3 14 80JH005BNX
pricewatch: Asus Zenbook UX305LA-FC018H
De opties die ik nu nog open heb staan maar allemaal net niet helemaal voldoen aan de eisen zijn:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967
pricewatch: Asus A555LB-DM348H
pricewatch: HP Spectre x360 - 4031nd
De Macbook Pro Retina en Dell Inspiron vallen buiten het budget. Zo ook de Dell XPS 13, deze is opeens niet meer verkrijgbaar met de i5 en 1920x1080 scherm waardoor de goedkoopste variant al boven de 1600 uitkomt.
De belangrijkste vraag is dus eigenlijk: zijn er uberhaupt Ultrabooks binnen dit budget die Adobe Premiere, Photoshop en Indesign aankunnen? Zo ja, welke? Zo nee, welke gewone laptop is dan de beste optie?
Ik wil eigenlijk deze week een keuze maken en bestellen dus hoop dat jullie mij snel kunnen voorzien van adviezen.