Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
Onze trouwe huiskat vind het leuk om af en toe in de tuin rond te lopen. Naar de tuin toe hebben we een schuifpui die we in de zomer vaak open of op een kier hebben staan. Hierdoor kan ze gewoon weer naar binnen lopen. Nu de het weer iets slechter wordt is het wel prettig om de schuifpui dicht te laten. Na een rondje van 30~60 minuten in de tuin wil ze weer naar binnen. Onze schuifpui heeft triple glas, dus we horen niks van buiten, ook geen miauwende kat. Hierdoor ben ik een beetje bang dat ik haar vergeet en dat ze voor de deur zit te wachten... ;w

Ik dacht zelf aan een simpele KAKU schakeling om dit op te lossen, bijv. dit: pricewatch: KlikAanKlikUit Draadloze deurbel met draadloze drukknop (ACDB-7000AC)
De drukkknop kan ingebouwd worden in een plat doosje met een plankje/plateautje bovenop. Als ze hier op gaat staan drukt ze de drukknop in en geeft de bel een signaal. Heeft iemand nog tips m.b.t. de uitvoering of heeft iemand misscihen een veel beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 17:51
Kun je niet beter een kattenluik op chip aanschaffen?

Ik weet dat je bij deze ook een adapter kunt aanschaffen voor montage in glas.

[ Voor 62% gewijzigd door Geerrrt op 08-09-2015 15:19 ]

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Foto elektrische cel met een ding/dong belletje (kan zelfs op batterijen)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Celica_T20 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:16:
Heeft iemand nog tips m.b.t. de uitvoering of heeft iemand misscihen een veel beter idee?
Kijk wel even of het compatible is met je elektrische gordijnen, wij hadden een kat die continu naar binnen en buiten wilde, als ik er dan genoeg van had deed ik maar de gordijnen dicht. Zo'n bel is ideaal, als de kat dan meer dan 3x belt binnen een half uur kunnen de gordijnen dicht. :+

Maar ik denk dat je de juiste route hebt, een simpele schakelaar op basis van een plankje is makkelijk te maken.
Ik zou even op ebay (of anders Farnell) kijken naar een los schakelaartje met een lange arm, dat maakt het mechanische gedeelte VEEL makkelijker, die sluit je daarna parallel aan op de elektronische deurbel of KAKU. Ga niet lopen rommelen met de bestaande (mirco) schakelaars, want dan moet je mechanische gedeelte op de mm nauwkeurig zijn, terwijl zo'n schakelaar met arm een paar cm aan 'travel' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
@GeertJam; Ja dit zou ideaal zijn, kan ze zelf naar binnen en naar buiten. Alleen heb ik een energieneutraal huis met extra dikke muurisolatie, triple glas en kierdichtheidsgarantie en energiegarantie van de bouwer. Op het moment dat ik een kattenluik maak heb ik een gat in mijn isolatie en ben ik mijn garantie kwijt.

@Breezers; Eigenlijk is dit dan een soort bewegingssensor. Bedoel je als zelfbouw en dan binnen zetten?

@TheghostInc; Met zo'n armpje klinkt inderdaad als een veel handigere oplossing dan de drukschakelaar van de bel gebruiken. Hoef ik alleen de KAKU drukknop open te maken en de schakelaar te koppelen. (zou zoiets werken? https://www.conrad.nl/nl/...elend-1-stuks-704405.html)
Haha helaas heb ik (nog) geen elektrische gordijnen. Maar is wel typisch voor een kat, continue naar binnen en naar buiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Celica_T20 op 08-09-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Celica_T20 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:16:
Hierdoor ben ik een beetje bang dat ik haar vergeet en dat ze voor de deur zit te wachten... ;w
Kunnen ze prima tegen. Het probleem zit hem hier ook niet in de techniek maar in het feit dat je een kat iets wilt leren.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Bewegingsmelder aan de deurbel koppelen?
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten-1/apir-2151/

Naast de mogelijkheid om meerdere deurbellen te gebruiken met 1 drukknop, kunt u andersom ook andere zenders gebruiken, zoals een bewegingsmelder of het draadloze magneetcontact. In totaal kunt u 4 zenders aanmelden bij een deurbel (ontvanger). Een overzicht van de aan te melden zenders vindt u hier. Per zender kunt u bovendien een aparte melodie instellen, waardoor u kunt horen of iemand op de drukknop drukt, langs een bewegingsmelder loopt of er een deur/raam wordt geopend.

[ Voor 69% gewijzigd door technorabilia op 08-09-2015 21:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:17

Dido

heforshe

Erasmo schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:04:
[...]

Kunnen ze prima tegen. Het probleem zit hem hier ook niet in de techniek maar in het feit dat je een kat iets wilt leren.
Als je een plaatje maakt waar de kat op moet stappen leert de kat vrij snel dat dat een leuk plekje is om te gaan liggen pitten 8)7

Ze leren wel dingen, maar niet altijd wat we willen dat ze leren >:)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Als ze naar binnen wil gaat ze voor de schuifpui zitten op het punt waar hij open gaat. Ik wilde haar niet persé iets leren, daarom wil ik het plaatje groot genoeg maken dat als ze voor de opening wil gaan zitten er wel op moet gaan staan. Hopelijk doet ze dat en wie weet krijgt ze wel in de gaten dat als ze daarop gaat staan, dat dan de deur open gaat...

Bewegingsmelder lijkt mij idd ook nog een idee, als ik die exact afstel op de plek waar ze voor de deur zit, moet dat ook werken. Alleen ben ik een beetje bang voor storingen.

Ze is een echte kat, dus ze gaat op dingen liggen waar ze niet op hoort te liggen. Maar ik denk dat als het winter is, dat ze zich echt aan haar rondje door de tuin houdt en daarna weer naar binnen wil (zonder dus ergens te gaan liggen).
Pagina: 1