Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NickJWStone
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:25
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000658158.png

Nextbit heeft dinsdag 1 september 'Robin' op Kickstarter gezet: een project voor een telefoon die sterk op onlineopslag leunt, zonder dat de gebruiker dit door zou moeten hebben. De Robin krijgt 32GB on board opslag en 100GB onlineopslag.

Specificaties:
ProductNextBit Robin
Display5.2-inch IPS LCD @ 1920 x 1080 (423 PPI), Gorilla Glass 4
SoCQualcomm Snapdragon 808 (MSM8992)
CPU CoreARM Cortex-A57 (2x @ 1.82 GHz) + ARM Cortex-A53 (4x @ 1.44 GHz) [big.LITTLE]
GPU CoreQualcomm Adreno 418 @ 600 MHz
Memory3 GB LPDDR3
Storage32 GB onboard / 100 Gb online
Battery2,680 mAh, non-removable
Front Camera5 MP, Samsung 5E2 sensor
Rear Camera13 MP Samsung 3M2XXM5 ISOCELL sensor, f/2.2 25.3mm (35mm equivalent) lens, PDAF, dual tone LED flash. 4K video support
ConnectivityWi-Fi 802.11a/b/g/n/ac (2.4 and 5 GHz dual-band), Bluetooth 4.0 LE, NFC, 4G LTE Cat 4, USB 3.1 Gen1 SuperSpeed (5 Gbps) with Type-C connector
Special FeaturesDual front-facing stereo speakers, fingerprint scanner, Qualcomm Quick Charge 2.0
OSAndroid M with NextBit Smart Storage Solution
MaterialsAluminum, Plastic
Size & Weight149 mm x 72 mm x 7 mm, approx. 150g

Kickstarter
De Nextbit Robin is in de voorverkoop gegaan via Kickstarter. Via de crowd-funding campagne op Kickstarter hopen de makers 500.000 dollar op te halen om de productie van de Robin mogelijk te gaan maken. Nextbit verwacht de Robin in februari 2016 te kunnen gaan leveren en de Robin gaat dan 399 dollar kosten. De eerste 1.000 'Backers' op Kickstarter konden de Nextbit Robin kopen voor 299 dollar. Deze zijn reeds uitverkocht. Iedereen die nu een Nextbit Robin wil kopen, kan via Kickstarter het toestel bestellen in de voorverkoop voor 349 dollar. Uiteindelijk als het toestel in de winkels komt te liggen, moet de smartphones 399 dollar gaan kosten. Let op: er komen nog circa 95 dollar aan 'verzendkosten' bij, deze verzendkosten zijn inclusief lokale belastingen (BTW) etc. en lijken mede daardoor extreem hoog.

Afbeeldingslocatie: http://www.kicktraq.com/projects/nextbit/robin-the-smarter-smartphone/minichart.png

Nextbit
Nextbit is een start-up die is opgericht door verschillende 'bekende' mensen in de Androidwereld en waar ook Scott Croyle inmiddels werkt, voormalig designer bij HTC waar hij o.a. verantwoordelijk was voor de HTC One M7 en M8. De CEO van NextBit, Tom Moss, hielp jarenlang mee met het ontwikkelen van Android, net als Mike Chan.

Links
Nextbit Robin: The Design Story - The Verge
An early look at Nextbit's 'cloud first' Robin smartphone - Engadget
Smartphone democratization with the Nextbit Robin - TechnoBuffalo
Nextbit Robin Hands-on: A true "smart" phone - Pocketnow
Reddit - Ask Me Anything (AMA, 16 September 2015)

Zijn er andere tweakers die, net als ik, dit project 'backen'?

[ Voor 15% gewijzigd door NickJWStone op 17-09-2015 10:14 ]

• NickJWStone
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:25

• Ashram
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-11 09:29
Afgelopen vrijdag de telefoon vanuit Amerika laten komen. Was toe aan een nieuwe telefoon en stel zelf niet al te hoge eisen aan de interne hardware, die bij dit toestel natuurlijk niet kan tippen aan de latest and greatest Android-telefoons. Uiterlijk is iets wat wel erg belangrijk voor me is en vond het ontwerp persoonlijk prachtig, vandaar dat ik daarom ook voor deze heb gekozen.

Tot nu toe erg tevreden (kwam over van Windows Phone), al is het natuurlijk wel weer even wennen om na een aantal jaar een (relatief voor mij) nieuwe OS te gebruiken. Vooral vwb synchronisatie van al m'n dingen aangezien ik dat allemaal in Onedrive-cloud heb.

Maar al met al, deze afgelopen dagen tot nu toe alleen maar positieve ervaringen gehad.