Voor degene die geïnteresseerd zijn naar de afloop....
Na een aantal overleggen kwam het erop neer dat hij "mijn baas" geen contracten meer wilde afsluiten omdat mocht ik weggaan er geen nieuw personeel meer terug zou komen en hij dan met een auto zou zitten.
Dit was ook voor de 3 andere medewerkers van toepassing.
Ik heb wat berekeningen op tafel gelegd als ik een auto privé zou aanschaffen wat het me zou kosten en uiteindelijk hem zou kosten dit was allemaal te veel.
Hierna kwam mijn baas met een voorstel dat ze alsnog een auto beschikbaar zouden gaan stellen, maar het type auto was nog niet bekend. Tot zover positief.
Na een aantal weken maar even gevraagd hoe het er mee stond.....
Het antwoord ...we hebben besloten dat het een Ford Fiesta wordt? Ik sloeg werkelijk achterover... maar ik ken mezelf....laat ik nou even een nachtje wachten met reageren voordat ik uit mijn slof schiet en dingen zeg die ik beter niet kan zeggen.....
De volgende dag weer een gesprekje gehad.... met de vraag waarom de keuze op Fiesta? Antwoord "we kopen de auto zelf en willen er niet te veel geld aan uit geven"

.
Ik heb hem medegedeeld dat ik het er niet mee eens ben.... de auto is te klein om met een gezin met 2 kinderen mee rond te rijden en op vakantie te gaan daarnaast een auto met een motor met 60pk en naar de 100km per uur in 17 seconden niet erg veilig....
Uiteindelijk is hij over de brug gekomen met een Ford Focus, wat ik prima vind ruimte genoeg, vermogen is in orde en trekhaak is aanwezig.
Catalogus prijs is ca. 23000, contractueel mocht ik tot 25000, ik heb hier vrede mee.
Lexus CT 200, catalogus waarde 34500,- 14% bijtelling geeft 402,50 bruto bijtelling p/m.
Ford Focus, catalogus waarde 23000,- 21% bijtelling geeft 402,50 bruto bijtelling p/m.
Qua bijtelling blijft het dus gelijk waar ik eigenlijk heel blij mee ben.
Bedankt allen voor de input!