CoderDojo-Spijkenisse: zoekt mensen die willen helpen!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cairo555
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Beste mede Tweakers,

Sinds een tijd ben ik op zoek naar websites waar kinderen (in het nederlands) op een vereenvoudigde manier kunnen leren programmeren. Hierdoor ben ik uitgekomen bij CoderDojo.

CoderDojo zet zich geheel vrijwillig in om kinderen in aanraking te laten komen met techniek. Van origine ligt de focus op programmeren.

Ik ben bezig om een CoderDojo te organiseren in Spijkenisse. Data volgen nog.
Om een evenement mogelijk te maken ben ik nog op zoek naar twee dingen.
  1. Mensen
  2. Ideeën
Zonder mensen die willen en kunnen helpen tijdens een CoderDojo, gaat het niet lukken om dit te organiseren.

Ideeën.
Binnen de Dojo's is al een hoop materiaal beschikbaar voor allerlei projecten waar kinderen aan kunnen werken. Maar ik ben erg benieuwd of hier mensen zijn welke leuke ideeën hebben voor content. Of hebben jullie misschien al ervaring met het organiseren van een soortgelijk evenement en hoe hebben jullie dat aangepakt?

Mocht je meer willen weten over CoderDojo, kijk even hier coderdojo.nl

Als je je geroepen voelt om jouw steentje bij te dragen aan de nieuwe generatie programmeurs?
Dan hoor ik erg graag van je! _/-\o_

[ Voor 255% gewijzigd door Cairo555 op 15-09-2015 22:17 . Reden: op verzoek van mods. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Werving is hier niet toegestaan ;)

En weer open. Op voorwaarde dat we ook wat discussie krijgen in dit draadje. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door NMe op 14-09-2015 14:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cairo555
  • Niet online
De OP is op verzoek van de Mod's aangepast. :)

Barst maar los met de ideeën..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 10:14
Welke programmeer talen had je in gedachten phyton html php?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cairo555
  • Niet online
Ik ben geen programmeur, maar samen met mijn zoontje (8 jaar) werken we veel met Scratch en zijn een beetje bezig met Python. HTML, PHP en Javascript zijn talen welke je met regelmaat tijdens dojo's tegenkomt.

Maar als jij een taal kent welke goed te begrijpen is voor jonge kinderen en waar een leuke opdracht van is te maken, dan ben je van harte welkom om dit verder uit te werken.

Heb jij suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 10:45
Misschien wat Python projecten met de Raspberry Pi en optioneel elektrische schakelingen met LEDs en buttons op breadboards voor de wat slimmeren.

Of robotjes met Lego Mindstorms en Scratch aangezien je daar al wat ervaring mee hebt.

Voor Web Development misschien JavaScript een website maken met Node.js?

Ikzelf vind Lua een handige simpele scripting taal om de basis idee van programmeren een beetje krijgen. Vooral omdat het dynamically typed is en het wordt ook soms in games zoals Minecraft/Roblox gebruikt.

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Je kan ook eens kijken naar meetedison.com
Goedkoper dan een mindstorm en eenvoudig te programmeren.

👑

• Cairo555
  • Niet online
@Ketho, @Ajakkes, super bedankt voor jullie input!

Het lijkt mij erg leuk om met de PI, Arduino en b.v. ESP8266 aan de gang te gaan. maar dat zal iets worden voor de toekomst. Dit heeft vooral te maken met de investering die we hier voor moeten doen. Natuurlijk zou iets dergelijks via sponsoring te regelen moeten zijn. Maar daarvoor moeten we eerst zorgen voor de continuïteit en dat zijn dan weer de mensen die willen helpen :)

Lego Mindstorms is ook erg leuk, deze kan ik via een andere organisatie in bruikleen krijgen. Is niet te lastig om te programmeren en zit een hoop voorbeeld materiaal bij.

Node.js ga ik zeker even op inlezen!

Kijk ik wist niet dat Lua gebruikt wordt in Minecraft en Roblox. :)
Lua wordt ook gebruikt in de IoT chip ESP8266 :)

Meetedison.com is ook nieuw voor mij, ziet er wel erg handig uit en de prijs is inderdaad een stuk leuker :)
Deze gaat ook op de lijst voor toekomstige projecten!

Super mooi, bedankt voor het meedenken!

Ben erg benieuwd of er ook mensen zijn die zin hebben om een CoderDojo te beleven! :)
Als er vragen zijn over de Dojo's inhoudelijk dan hoor ik dit vanzelfsprekend ook graag.
Pagina: 1