Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 15:54
Aangezien ik nog geen enkel topic zag omtrent Games With Gold probeer ik hier even een start aan te geven.

Op dit moment te downloaden:Officiële pagina van Microsoft over Games With Gold:
http://www.xbox.com/nl-NL/LIVE/games-with-gold

Elke maand krijgen alle Xbox Live Gold gebruikers 2 gratis games aangeboden die ze kunnen downloaden binnen een bepaalde periode. In tegenstelling tot de Xbox360 variant kan de gebruiker het spel spelen zolang er een lopend Xbox Live Gold abonnement is. Als de gebruiker (tijdelijk) geen Xbox Live Gold abonnement heeft zijn deze games dus niet speelbaar op de console.

Elke laatste donderdag van de maand worden door Major Nelson (Larry Hryb) op zijn blog de gratis games voor de komende maand bekend gemaakt: http://majornelson.com/

2015:
24 September
29 Oktober
26 November
31 December

Lijst van gratis Games With Gold tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/5hddlbszr/Capture.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door squizur op 18-09-2015 14:47 . Reden: Andere games with gold ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 15:54
Komende maand:

Valiant Hearts: The Great War (1 t/m 31 Oktober) https://store.xbox.com/en...de-4657-a047-548eeb9ca28d
The Walking Dead: The Complete First Season (16 Oktober t/m 15 November) https://store.xbox.com/en...3e-4385-90f1-47910db896fd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had altijd gedacht dat je met Games with Gold tevens ook eigenaar bent, maar nu zie ik onder de game staan “Je kunt ‘game’ spelen met Xbox Live Gold of je kunt het kopen”

Voor zover ik weet stond dit er eerder niet, en staan ze ook niet meer onder “Alle games in bezit”

Betekend dit dat Microsoft zonder opgave van reden, zo de game uit je catalogus kan verwijderen, omdat je de game niet bezit :?

Het viel mij ineens op bij Trackmania Turbo, die stond november 2017 als Gold titel en was gratis te downloaden.

Iemand die in bovenstaande duidelijkheid kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:23:
Ik had altijd gedacht dat je met Games with Gold tevens ook eigenaar bent, maar nu zie ik onder de game staan “Je kunt ‘game’ spelen met Xbox Live Gold of je kunt het kopen”

Voor zover ik weet stond dit er eerder niet, en staan ze ook niet meer onder “Alle games in bezit”

Betekend dit dat Microsoft zonder opgave van reden, zo de game uit je catalogus kan verwijderen, omdat je de game niet bezit :?

Het viel mij ineens op bij Trackmania Turbo, die stond november 2017 als Gold titel en was gratis te downloaden.

het is net als bij netflix als je de game niet koopt (danwel met korting overigens). Zolang de game wordt aangeboden in de game pass, kun je deze spelen. Regelmatig worden er games toegevoegd, maar ook games verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:23:

Zolang je XBL Gold hebt kan je de game spelen.

Vroeger, met de 360, kreeg je de game permanent ongeacht of je een dag later je XBLG abonnement stopte. Op de XB1 kan je enkel de GwG games spelen als je een XBLG abonnement hebt. Zodra je abonnement verloopt heb je er op de XB1 geen toegang meer toe. Zolang je abonnement loopt hou je toegang tot jouw geclaimde GwG games.

Is je abonnement verlopen en vernieuw jij hem weer dan zou je weer toegang moeten krijgen tot de eerder geclaimde games.

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 12-05-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
mcetweaker schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:27:
[...]

het is net als bij netflix als je de game niet koopt (danwel met korting overigens). Zolang de game wordt aangeboden in de game pass, kun je deze spelen. Regelmatig worden er games toegevoegd, maar ook games verwijderd.
Game Pass != Games with Gold :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Caayn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:30:
[...]
Game Pass != Games with Gold :)
oeps :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande weet ik, maar ik denk dat jullie mij niet helemaal begrijpen :)

Vele games zoals Trackmania Turbo, had ik al geclaimd toen er alleen nog maar Gold bestond, dus zonder GamePass.

Ik ging er van uit dat je dan ook direct eigenaar bent, en ja ik weet dat je dan alleen kan spelen met een Xbox Live Gold abonnement of GamePass

Nu staat er bij sommige titels "Je kunt de ‘game’ spelen met Xbox Live Gold of je kunt het kopen”

Bij een PlayStation Plus abonnement, die je ook het recht geeft op 2 gratis games per maand staat er gewoon bij "gratis" en iets wat je krijgt mag je houden. Microsoft denkt daar dus anders over... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Ik vermoed dat die tekst er bij staat zodat het duidelijk is dat je de game ook los kan kopen indien je hem al in je collectie hebt zitten via GwG.

Is een game een keer scherp in prijs gedaald door een tijdelijke aanbieding en weet jij niet zeker of jij je Gold abonnement doorzet dan kan je hem in ieder geval kopen voor de aanbiedingsprijs voor wanneer je abonnement verloopt.

Waarom die tekst bij sommige games en bij andere er weer niet bij staat: Geen idee :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 06:36:
Bovenstaande weet ik, maar ik denk dat jullie mij niet helemaal begrijpen :)

Vele games zoals Trackmania Turbo, had ik al geclaimd toen er alleen nog maar Gold bestond, dus zonder GamePass.

Ik ging er van uit dat je dan ook direct eigenaar bent, en ja ik weet dat je dan alleen kan spelen met een Xbox Live Gold abonnement of GamePass

Nu staat er bij sommige titels "Je kunt de ‘game’ spelen met Xbox Live Gold of je kunt het kopen”

Bij een PlayStation Plus abonnement, die je ook het recht geeft op 2 gratis games per maand staat er gewoon bij "gratis" en iets wat je krijgt mag je houden. Microsoft denkt daar dus anders over... :>
Je omschrijft het ook wel een beetje onduidelijk. Want de tekst van Microsoft geeft toch precies aan wat jij zegt; je kunt de game spelen zolang je een lopend abonnement hebt op Xbox Live Gold.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:09:
[...]

Je omschrijft het ook wel een beetje onduidelijk. Want de tekst van Microsoft geeft toch precies aan wat jij zegt; je kunt de game spelen zolang je een lopend abonnement hebt op Xbox Live Gold.
Nee er staat dat ik hem ook kan kopen, maar waarom kopen als ik hem al in mijn bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Omdat die tekst er ook staat als jij geen GWG hebt, het is een holder om aan te geven dat je de game ook kan spelen als je gold hebt, of gewoon de game kan kopen, regulier.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef het op....

Dank jullie voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:20:
[...]

Nee er staat dat ik hem ook kan kopen, maar waarom kopen als ik hem al in mijn bezit heb.
Je hebt de game niet in je bezit. Je Xbox Gold abonnement geeft je alleen het recht om de game te mogen spelen. Verleng jij je abonnement niet, heb je de optie om de game te kopen om hem wél in je bezit te krijgen.

Dit werkt met PS Plus overigens niet anders.
Betekend dit dat Microsoft zonder opgave van reden, zo de game uit je catalogus kan verwijderen, omdat je de game niet bezit
Nee, ik verwacht niet dat ze dit zullen doen. Ze kunnen de game wel verwijderen uit de store, maar jij zou deze dan nog wel moeten kunnen spelen als je hem nog gedownload hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Raem op 13-05-2020 10:56 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:22

L23

Ik lees wat verkeerde info. Xbox One games die je krijgt met een Xbox Live Gold abo kun je alleen spelen terwijl je abonnement actief is. Xbox 360 games die je krijgt met een Xbox Live Gold abo kun je altijd spelen, ook zonder abonnement.
Pagina: 1