Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met Asus RT-AC66U

Pagina: 1
Acties:

• Didactylos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 09:41
Mijn router geeft ip adressen uit in een range die ik niet opgegeven heb en die ik ook nergens terug vinden kan.

-Mijn normale range is 192.168.1.1 tot 192.168.1.254
-de adressen die uitgegeven worden liggen allemaal in de 192.168.192.* reeks en ik kom er maar niet achter waarom.

Wat heb ik gedaan:
-diverse malen naar fabrieksinstellingen gerest,
-alle instellingen wel 100 keer nagelopen maar kan nergens ook maar iets van 192.168.192.* vinden
-verschillende firmware's geprobeerd en
-diverse forums afgelopen maar kan nergens een oplossing vinden.

Huidige firmware is Asuswrt-Merlin 378.55

Iemand enig idee?

Things just happen, what the hell

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Is er niet nog een apparaat in jouw netwerk dat IP adressen uitgeeft? Bijvoorbeeld een DHCP in de NAS, of RPi?

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:03
Je hebt toch geen Horizonbox erop gekoppeld? indien dat zo is weet je waar de oorzaak ligt..

• Didactylos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 09:41
Inderdaad, er zit een Horizonbox op, ik zal eens gaan stoeien met dat ding...

Bedankt, lijkt erop dat de Horizonbox inderdaad de boosdoener was, netwerk weer door de router laten regelen en het lijkt erop dat dit het euvel verholpen heeft.

Ik zal ook even een mailtje richting Sonos sturen, laatst bijna een uur met hun helpdesk aan de lijn gehangen omdat de play1 ook niet gevonden werd op het netwerk.

[ Voor 68% gewijzigd door Didactylos op 08-09-2015 13:21 ]

Things just happen, what the hell

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip voor Horizon:
Out-of-the-box is dat ding ingesteld om zelf DHCP-server te zijn. Als je hem aan wilt sluiten op je eigen netwerk (goed idee, dan heb je namelijk switch plus vrij redelijke dualband AP erbij, eh, en mogelijkheid een poging te doen om media via DLNA op TV af te spelen), moet je instellen dat hij z'n DHCP server uitzet.

Dat kan in de modem GUI (192.168.192.1, dan kiezen voor bestaand netwerk) of in de TV GUI (Menu, Opties, Mijn Thuisnetwerk, Instellen Thuisnetwerk, dan kiezen voor Via Modem).

Tip2: voordat je dat doet is het handig om in de modem GUI alvast je WiFi settings te veranderen. Achteraf kan het lastiger zijn om erbij te komen (opzoeken welk IP dat ding via DHCP gekregen heeft enzo).

Oslik blyat! Oslik!