Ik ben dus op zoek naar een telefoon voor mijn ouders (70+ and still counting). Zij gaan regelmatig naar Noord-Amerika en willen een telefoon die daar ook bruikbaar is om te bellen.
Het hele touchscreen gebeuren is gezien de leeftijd wat lastiger, maar ze gaan ook mee met de tijd (al dan niet gedwongen door (klein)kinderen) en willen dus nu ook gaan whatsappen.
ik heb even een paar dagen Big launcher op mijn eigen telefoon gebruikt en ik denk dat ze daar wel mee uit de voeten kunnen, dus het 'moet' een Android worden (iPhone valt per definitie af ivm prijs) en ik kan maar niet wennen aan windows phone, en ik zal alles moeten uitleggen en vaak ook nog op afstand...
Eisen (ouders):
Zo simpel mogelijk.
Technische eisen:
- kunnen bellen
- Whatsapp
- zo goedkoop mogelijk, max 100 euro
- Ook bruikbaar in de VS
(eisen van mij):
- GPS functie (handig voor SOS knop in Big launcher...)
- goede batterij (opladen zit niet in hun standaard systeem)
- nabijheidssensor (anders krijgen we van die beeindigde gesprekken als het oor tegen de ophangknop aan komt...)
Ik heb de volgende filters in de pricewatch aangezet:
- geheugen min 512 mb
- Android
- scherm max 4.5
- GPS
Ik kom dan uit op de Alcatel One Touch Pixi 3 (4.5)
Mijn vragen:
Iemand wellicht nog een ander grandioos idee?
Is de android versie van Alcatel een beetje een cleane versie? Aangezien ik er als launcher Big Launcher op wil zetten heb ik geen zin dat er al een "Alcatel" super handige (not) launcher op zit die je er niet af kan halen zonder het toestel te rooten...
Het hele touchscreen gebeuren is gezien de leeftijd wat lastiger, maar ze gaan ook mee met de tijd (al dan niet gedwongen door (klein)kinderen) en willen dus nu ook gaan whatsappen.
ik heb even een paar dagen Big launcher op mijn eigen telefoon gebruikt en ik denk dat ze daar wel mee uit de voeten kunnen, dus het 'moet' een Android worden (iPhone valt per definitie af ivm prijs) en ik kan maar niet wennen aan windows phone, en ik zal alles moeten uitleggen en vaak ook nog op afstand...
Eisen (ouders):
Zo simpel mogelijk.
Technische eisen:
- kunnen bellen
- zo goedkoop mogelijk, max 100 euro
- Ook bruikbaar in de VS
(eisen van mij):
- GPS functie (handig voor SOS knop in Big launcher...)
- goede batterij (opladen zit niet in hun standaard systeem)
- nabijheidssensor (anders krijgen we van die beeindigde gesprekken als het oor tegen de ophangknop aan komt...)
Ik heb de volgende filters in de pricewatch aangezet:
- geheugen min 512 mb
- Android
- scherm max 4.5
- GPS
Ik kom dan uit op de Alcatel One Touch Pixi 3 (4.5)
Mijn vragen:
Iemand wellicht nog een ander grandioos idee?
Is de android versie van Alcatel een beetje een cleane versie? Aangezien ik er als launcher Big Launcher op wil zetten heb ik geen zin dat er al een "Alcatel" super handige (not) launcher op zit die je er niet af kan halen zonder het toestel te rooten...