Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem runnen software op Terminal Server

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-11 21:25
Gegroet,

Men heeft mij gevraagd om QlikSense software te installeren op Terminal Server. (WS 2K8 R2)
Ik ken deze software totaal niet en lees ook dat software niet geschreven is om geïnstalleerd te worden op Server OS. Bij het openen van de installer op de TS wordt dan ook een foutmelding gegenereerd.

Nu kan deze software wel vrij geïnstalleerd worden op een client OS. Met Procmon zag ik bij het openen van de applicatie er in de achtergrond een executable wordt uitgevoerd: (C:\AppData\local\Programs\Qlik\Sense\QlikSense.exe)

Indien ik deze executable rechtstreeks kopiër naar de TS. En na te RDP'en in deze TS de executable start, start de applicatie correct. Echter, indien ik tracht de software direct te starten bij het RDP'en in de TS. Dus via Options -> Programs in de Remote Desktop Connection-box, lukt dit niet. Mijn RDP connectie is gewoon pikzwart.

Iemand die hier een logische verklaring voor heeft? Als het lukt om eerst te RDP'en in de TS & daarna de software op te starten, zou dit toch ook rechtstreeks moeten lukken?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je mag de software van de producent niet op een terminal server instaleren.
Dat is vast wel te frauderen, maar tweakers is daar niet het geschikte medium voor

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dotacom schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:47:
Men heeft mij gevraagd om QlikSense software te installeren op Terminal Server. (WS 2K8 R2)
Ik ken deze software totaal niet en lees ook dat software niet geschreven is om geïnstalleerd te worden op Server OS. Bij het openen van de installer op de TS wordt dan ook een foutmelding gegenereerd.
Zonder de foutmelding kunnen we hier niets.

Het ziet er ook naar uit dat 't een commercieel product is, dus wat is er mis met hun contacteren voor support? Daar heb je toch recht op als je 't hebt gekocht, of ben je nog niet zo ver? Ik zie ook dat ze een Enterprise versie hebben, die is weer wel bedoelt voor een server, itt hun Desktop versie (de naam zegt toch genoeg waar 't voor bedoelt is?).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• dotacom
Hero of Time schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:46:
[...]

Zonder de foutmelding kunnen we hier niets.

Het ziet er ook naar uit dat 't een commercieel product is, dus wat is er mis met hun contacteren voor support? Daar heb je toch recht op als je 't hebt gekocht, of ben je nog niet zo ver? Ik zie ook dat ze een Enterprise versie hebben, die is weer wel bedoelt voor een server, itt hun Desktop versie (de naam zegt toch genoeg waar 't voor bedoelt is?).
Dat is het probleem oa dat ik geen foutmelding ontvang. Ofwel is mijn RDP sessie compleet zwart ofwel wordt gewoon de desktop weergegeven zonder dat de applicatie opstart. Als test heb ik eens geprobeer om als scheduled task de applicatie op te starten dat getriggered wordt bij het aanloggen van mijn user wat ook perfect lukt.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je verhaal begint met een fotmelding die je niet deelt. Zie ook wat HoT quote.
Daarna ga je fröbelen en loopt tegen issues aan.
Handigste is beginnen bij het begin: wat is de foutmelding als je het pakket op de server wilt installeren?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• dotacom
Ok, mijn post is blijkbaar tegen de regels. Mag gesloten worden =)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als de oplossing is om de betaalde Enterprise te nemen ipv de gratis versie, dan is het inderdaad verder vooral omzeilen van beveiliging - en dat is niet de bedoeling.

(Mocht je een versie hebben waar het wat de licentie betreft wel mag, laat gerust weten.)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.