du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Zoveel keus voor dat segment en budget...
Eigenlijk was ik opzoek naar gebruikerservaring, ik begrijp dat dat teveel gevraagd was.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Iets meer eisen zijn ook welkom.
In een Volvo XC90 kan je ook prima kwijt, net zoals Toyota Landcruiser V8 of Mercedes G-klasse. Weet alleen niet of je daar naar opzoek bent
[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 08-09-2015 14:53 ]
Vaak bu'j te bang!
Ik zou eerst kijken wat wil/kun je uitgeven en daarop je selectie maken en vanuit daar de auto's in het echt bekijken (proefrit, grote, comfort).
Maakt nog al verschil of je daar dit soort dwergratten in wil vervoeren:

Of dat je daar een paard in wil vervoeren:

Kan handig zijn voor de ruimte
Verwijderd
Niet gelijk zo gepikeerd reageren, nergens voor nodig.Twisted schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:33:
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan inderdaad zelf de selectievakjes invullen.
Eigenlijk was ik opzoek naar gebruikerservaring, ik begrijp dat dat teveel gevraagd was.
Daarnaast kunnen we met je info niet zo heel veel;
- moet het een nieuwe zijn?
- diesel of benzine?
- max gewicht?
- max running costs?
- eigen ervaring met andere merken? (merken die b.v. sowieso afvallen)
Je noemt alleen 'prijsklasse' en geeft drie renaults op die m.i. redelijk uiteen lopen. Zoals gezegd lopen deze auto's uiteen van 15k tot 30k; voor 15k-30k heb je -zoals Tom al zegt- ook een mooie XC90.
Budget voor dat soort auto's is 20k€.
Hier de andere data:
-Nieuw of gebruikt: nieuw of jonger dan 1 jaar
-Motor: diesel
-Max gewicht: onbelangrijk
-Max running costs: brandstof kosten niet relevant, onderhoud graag zo laag als mogelijk
-Afvallers: Opel (n=1 maar ik heb helaas slechte ervaring met zowel de Opel Corsa als Insignia)
Tevens vallen 'dure' klasses af zoals BMW, Mercedes, Audi.
-Km per jaar ~80k
Wat de honden betreft, het is een Labrador Mix en twee Silken Windsprites. Vooral de Labrador is groot, de Silkens krullen zich wel op.
Samenvattend in een zin: ik zoek een grote automatic auto voor mijn vrouw die graag drie honden vervoert en voor de rest veel rijdt.
En sorry voor mijn gepikeerde post
Sterker nog, ik zie een gesloten "ja/nee" vraag.MewBie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:50:
Even je vraagstelling aanpassen dan, nu vraag je alleen om een lijstje met auto's.
Ff serieus: je zegt honden op de achterbank, maar een is een station dan ook een optie? Hou je je bank fris (en je auto beter verkoopbaar) en hebben de honden een stabieler plekje.
En als je voor een duitse import gaat: waarom dan geen "dure" (lees: duits merk) klasse? En heb je eens gerekend of een mercedes wel echt duur is? Wat vind jij acceptabel qua kosten per jaar?
Ik denk namelijk aan een mercedes c klasse: een 204 bijvoorbeeld. Goede stoelen, goede automaat, fijne rij auto, honden kunnen prima achterin, (zijn ook goede aacesoires voor verkrijgbaar zoals rubber bak, en je hebt standaard een bagagenet) en de auto is verder niet "te groot".
[ Voor 33% gewijzigd door teacher op 15-09-2015 13:09 ]
Wise enough to play the fool