Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Station/Van Automatic

Pagina: 1
Acties:

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36
Hallo allen,

Omdat mijn vrouw haar linkerknie niet meer belasten mag ben ik opzoek naar een (grote) auto met een automatische schakelbak. Auto wordt gebruikt voor thuis-werk verkeer, vakanties en uitstapjes. Drie honden moeten plaats kunnen vinden op de achterbank.

Op het moment ben ik gecharmeerd van drie Renault modellen: Captur, Grand Scenic en Scenic XMOD.

Mijn vraag: zien jullie andere alternatieven in deze prijsklasse?

Renalut Scenic XMOD:
Afbeeldingslocatie: https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/master/vehicules/scenic-xmod-jx95-ph1/caracteristiques/renault-scenic-xmod-JX95-features-securite-001.jpg.ximg.l_full_m.smart.jpg

Renault Grand Scenic:
Afbeeldingslocatie: http://www.renault.nl/media/social/attcf520dc6ff4041bf85c288837df5a780/grand-scenic.jpg

Renault Captur:
Afbeeldingslocatie: http://m1.nl.f6m.fr/media/---gamme-fspp/vehicules-particuliers/J87/phase1/att7988e0e7ba0b4a57893734ab38fcaf00/ranault-captur-focus-xmod-01.jpg

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een BMW 2-serie Active Tourer, een Citroen C4 Picasso, een Seat Alhambra of Altea, Volkswagen Touran, Toyota Prius Wagon, Opel Meriva of Zafira, Peugeot 3008.

Zoveel keus voor dat segment en budget...

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
http://www.autoweek.nl/nieuweautos

Je kan zelf de selectie wel invullen neem ik aan.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Twisted
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan inderdaad zelf de selectievakjes invullen.

Eigenlijk was ik opzoek naar gebruikerservaring, ik begrijp dat dat teveel gevraagd was.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Even je vraagstelling aanpassen dan, nu vraag je alleen om een lijstje met auto's. ;)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

Waar ben je naar op zoek, het verschil in formaat tussen een Captur en een Grand Scenic is best veel :P
Iets meer eisen zijn ook welkom.
In een Volvo XC90 kan je ook prima kwijt, net zoals Toyota Landcruiser V8 of Mercedes G-klasse. Weet alleen niet of je daar naar opzoek bent

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 08-09-2015 14:53 ]

Vaak bu'j te bang!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:27
Prijsklasse is een groot woord, je hebt een Captur al vanaf 15k maar je hebt ze ook van 30k.

Ik zou eerst kijken wat wil/kun je uitgeven en daarop je selectie maken en vanuit daar de auto's in het echt bekijken (proefrit, grote, comfort).

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:33
Daarnaast, je avatar verraad het al, maar wat voor honden?

Maakt nog al verschil of je daar dit soort dwergratten in wil vervoeren:
Afbeeldingslocatie: http://www.yourpurebredpuppy.com/dogbreeds/photos-CD/chihuahuasf1.jpg

Of dat je daar een paard in wil vervoeren:
Afbeeldingslocatie: http://s3.gvacdn.be/Assets/Images_Upload/arch/2012/10/13/2389800/van-azigo-farm-fokt-xxl_100_1000x0.jpg?maxheight=460&maxwidth=629&format=jpg

Kan handig zijn voor de ruimte :+

Verwijderd

Twisted schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:33:
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan inderdaad zelf de selectievakjes invullen.

Eigenlijk was ik opzoek naar gebruikerservaring, ik begrijp dat dat teveel gevraagd was.
Niet gelijk zo gepikeerd reageren, nergens voor nodig. ;)

Daarnaast kunnen we met je info niet zo heel veel;
- moet het een nieuwe zijn?
- diesel of benzine?
- max gewicht?
- max running costs?
- eigen ervaring met andere merken? (merken die b.v. sowieso afvallen)

Je noemt alleen 'prijsklasse' en geeft drie renaults op die m.i. redelijk uiteen lopen. Zoals gezegd lopen deze auto's uiteen van 15k tot 30k; voor 15k-30k heb je -zoals Tom al zegt- ook een mooie XC90.

• Twisted
Prijsklasse opgeven is redelijk moeilijk omdat ik van plan ben om een re-import auto in Duitsland te kopen. Prijzen verschillen dus enorm van de Nederlandse markt. Daarom gaf ik de drie Renaults als referentie.
Budget voor dat soort auto's is 20k€.

Hier de andere data:
-Nieuw of gebruikt: nieuw of jonger dan 1 jaar
-Motor: diesel
-Max gewicht: onbelangrijk
-Max running costs: brandstof kosten niet relevant, onderhoud graag zo laag als mogelijk
-Afvallers: Opel (n=1 maar ik heb helaas slechte ervaring met zowel de Opel Corsa als Insignia)
Tevens vallen 'dure' klasses af zoals BMW, Mercedes, Audi.
-Km per jaar ~80k

Wat de honden betreft, het is een Labrador Mix en twee Silken Windsprites. Vooral de Labrador is groot, de Silkens krullen zich wel op.

Samenvattend in een zin: ik zoek een grote automatic auto voor mijn vrouw die graag drie honden vervoert en voor de rest veel rijdt.

En sorry voor mijn gepikeerde post :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je je running costs wil laag houden, zou ik zeker geen Renault kiezen. En zeker niet als je 80k per jaar wil gaan rijden. De dci-motor van renault kan het wel hebben, maar de rest van de auto is is bagger. (Ik heb hele slechte ervaringen met diverse renaults & diverse dealers). Je zou een nissan qashquai kunnen overwegen, hoge instap en met diesel en automaat verkrijgbaar, of als je toch naar een mpv/suv kijkt, misschien eens in de VAG-keuken kijken? Caddy,Touran, Yeti, en er zijn er meer. Misschien iets duurder in de aanschaf, maar met hogere onderhoudsintervallen en vaak toch wat betrouwbaarder.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MewBie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:50:
Even je vraagstelling aanpassen dan, nu vraag je alleen om een lijstje met auto's. ;)
Sterker nog, ik zie een gesloten "ja/nee" vraag. :+

Ff serieus: je zegt honden op de achterbank, maar een is een station dan ook een optie? Hou je je bank fris (en je auto beter verkoopbaar) en hebben de honden een stabieler plekje.

En als je voor een duitse import gaat: waarom dan geen "dure" (lees: duits merk) klasse? En heb je eens gerekend of een mercedes wel echt duur is? Wat vind jij acceptabel qua kosten per jaar?

Ik denk namelijk aan een mercedes c klasse: een 204 bijvoorbeeld. Goede stoelen, goede automaat, fijne rij auto, honden kunnen prima achterin, (zijn ook goede aacesoires voor verkrijgbaar zoals rubber bak, en je hebt standaard een bagagenet) en de auto is verder niet "te groot".

[ Voor 33% gewijzigd door teacher op 15-09-2015 13:09 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1