PS3 op computermonitor + reciever zonder optical in

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 20:18
Voor het doorspelen van een paar klassiekers (Metal Gear solid) wil ik tijdelijk een PS3 in huis halen. Vanwege ruimtegebrek heb ik de TV enige tijd geleden de deur uit gedaan dus aansluiten zal op mijn monitor moeten. Ik heb al flink gezocht op internet maar vooral het audio-verhaal vind ik verwarrend (gaat vaak om mensen die surround willen, maar dat is voor mij niet nodig). Een paar vragen komen bij mij op:

- Mijn monitor is een Dell IPS scherm zonder HDMI input dus ik kan daar niet direct HDMI op aansluiten, wat zijn hier de opties?

- Aangezien ik geen speakers op mijn monitor heb wil ik het geluid via mijn versterker regelen. Ik heb een goed klinkende maar analoge reciever/versterker. Dat betekent geen optische input; louter tulp... Is er een manier om dit aan te sluiten? Ik kan wel omvormers vinden maar die zijn allemaal zeer prijzig en dat vind ik wat overdreven voor een tijdelijke set up.

- Gezien bovenstaande; maakt het nog uit welke PS3 ik haal (de grote, slim of superslim)? of hebben alle PS3-uitvoeringen dezelfde outputs wat betreft audio/video.

- Zoals ik al aangaf gaat het om een tijdelijk set-up dus als het kan niet al te duur ;).

Bijvoorbaat dank voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als ik jou was zou ik eerst hetvolgende uitzoeken:
- Is HDCP nodig om PS3 spellen te spelen (voor films via PS3 zal het zeker nodig zijn)
- heeft je monitor HDCP ondersteuning?

Ik heb dit al voor je gevonden:
http://www.gamespot.com/f...itor-with-sound-26123070/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zmp schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:15:
- Mijn monitor is een Dell IPS scherm zonder HDMI input dus ik kan daar niet direct HDMI op aansluiten, wat zijn hier de opties?
Belangrijk om te weten welke aansluitingen je monitor wel heeft. Heeft deze VGA kan je het volgende proberen:

Je kan aan je PS3 in ieder geval deze kabel bevestigen. Op die manier kan je het beeld en het geluid al splitsen. Je kan dan de rode en witte kabel naar je versterker leggen en de gele met behulp van bijvoorbeeld deze of deze kabel omzetten naar VGA.

Die AV-kabel is een officiele PS3 kabel en zou goed moeten werken. Of de 2e kabel werkt weet ik niet. Misschien is het niet mogelijk om tulp om te zetten naar VGA, dit zou je zelf nog even kunnen uitzoeken.
- Gezien bovenstaande; maakt het nog uit welke PS3 ik haal (de grote, slim of superslim)? of hebben alle PS3-uitvoeringen dezelfde outputs wat betreft audio/video.
Ik neem aan dat dit ook prima zelf op te zoeken is op Google?

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 08-09-2015 11:15 ]