Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor vriendin waar je beetje op kan gamen

Pagina: 1
Acties:

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn vriendin zoekt een laptop. Ik heb gezocht maar kan helaas nog niet iets vinden waar ik echt tevreden over ben. Qua formaat is een ultrabook super, maar daar kan je amper spelletjes op spelen. En laptops als de Sony Vaio s13 worden volgens mij niet meer gemaakt :(

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ze gaat erop werken en wil de nieuwe rollercoaster kunnen spelen wanneer die uitkomt. Ik weet dat de specs nog niet bekend zijn, maar een casual spel als roller coaster of anno zou er vloeiend en mooi op moeten kunnen draaien.

Zelf heb ik een sony Vaio s13 die dit allemaal kan, maar die dingen worden helaas niet meer gemaakt :(. Iets in die richting zou perfect zijn.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Tussen de 500 en 1000 euro, waar 1000 echt flink op de grens is. Liever dus minder.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Hij wordt vooral in huis gebruikt, al heeft een 13 inch laptop de voorkeur en is 17 inch zeker te groot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Een ssd zou mooi zijn of in ieder geval de mogelijkheid om er een in te zetten. Een goed scherm en 8gb ram is wel een vereiste voor de toekomst gerichtheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Cobiwan op 08-09-2015 10:04 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:22

Wish

ingwell

Sj44k13 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:02:

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Hij wordt vooral in huis gebruikt, al heeft een 13 inch laptop de voorkeur en is 17 inch zeker te groot.
Wat me het meest opvalt hier is dat vriending wil gamen, maar dan het liefst op een 13 inch? Dat lijkt me toch niet heel comfortabel. Dat je niet meteen 19'' wilt snap ik, maar 15'' wellicht?
Of heb je er een externe monitor bij?

No drama

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zou overigens ook voor een 15,6 inch gaan zoals hierboven wordt gezegd.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
13 inch kan wat makkelijker op schoot voor als ze niet gamet :). Ik vind vooral logge laptops met een trage hardeschijf erin. Als ik kijk naar laptops met een redelijke videokaart (940m of zo) dan wordt de prijs te hoog..

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 14:37
Goede 13" laptops met ssd en snelle videokaart gaan over het algemeen voor meer dan 1000 euro. De meesten draaien zelfs gewoon op de integrated graphics. Bijvoorbeeld een BTO laptop is een optie.

Beter is om 15" te nemen. Filter eens in de Pricewatch, en je ziet dat er best wat opties zijn. Al zitten ze wel allemaal hoog in je budget.