Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop voor ADOBE CS-6 Programma’s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Introductie: Ik ben sinds kort aan de slag als ZZP-er in de communicatie en visualisatie branche. Hiervoor wil ik nu een kwalitatief goede laptop kopen waar ik de komende 4-5 jaar goed mee vooruit kan, die met name snelheid heeft en is ingesteld op de programma’s die ik met name zal gaan uitvoeren. Dit zijn: Adobe CS6; InDesign, PhotoShop en Illustrator.

Een paar extra richtlijnen, waarvan ik denk (but correct me if I am wrong) die belangrijk zijn voor mijn nieuwe laptop:

• Laptop/Notebook (geen Ultrabook)
• Besturingssysteem: Windows (geen Apple dus)
• Processor Intel i5 of i7 - Quad Core - 64 Bits (is i7 aan te raden, ook met oog op toekomst?)
• Intern geheugen 8 GB (of 16 GB?)
• SSD (minimaal 128 GB)
• Schermgrootte: 14 of 15 inch (diagonaal)
• Schermresolutie: minimaal 1920 x 1080 (HD)
• Beeldverhouding: ik denk 16:9 (of is dit niet zo relevant?)
• Beeldscherm: mat (of verklein ik hiermee sterk de keuze, aangezien veel nieuwe laptops glanzend zijn..?) Zo ja, zijn er trucs om een glanzend beeldscherm naar mat te krijgen?
• Grafische kaart: ik heb geen idee, iemand tips?? On board kaart, of separaat?
• Liefst 3.0 USD poorten
• Touchscreen: nee
• Accu/duur: niet relevant, altijd aangesloten
• Nog andere kenmerken die ik vergeet..??

Wat ga je met je laptop doen?
Programma’s:
• Microsoft Office
• Adobe CS6; InDesign, PhotoShop en Illustrator.
• Voor de zekerheid: ik gebruik geen echt zware 3D programmas’s zoals Maya e.d.

Gamen: nee
Videobewerking: nee
Fotobewerking: ja

Dus zeker niet alleen een computer voor surfen en mailen. Sterker nog, ook gezien de aftrekbaarheid/BTW voordelen die je hebt als ZZP-er, ben ik best bereid een wat duurdere en daarmee kwalitatief betere laptop te kopen die goed meegaat voor de komende jaren.

Wat is je budget?
Na enig onderzoek denk ik rond de 1,000 Euro. Echter, voor redenen die ik nog niet goed begrijp, lopen de prijzen sterk uiteen. Zelfs als ik vrij precies mijn voorkeuren instel voor systeemvereisten. Bijv Dell Latitude E5450 lijkt erg goed (1,100 Euro), maar ik zie ook andere merken en typen laptops die een stuk goedkoper lijken te zijn met ongeveer dezelfde kenmerken/systeemvereisten (bijvoorbeeld Toshiba).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal mijn laptop inderdaad naar elke werkgever meenemen. Echter vind ik gewicht/grootte niet heel belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet een specifiek merk, alhoewel ik denk begrepen te hebben dat DELL and HP de beste zakelijke laptops hebben. Echter sta ik volledig open voor andere merken (zoals Toshiba dus).

Mijn eigen suggesties vanuit PriceWatch:
1) asus-n550jk-cn360h
2) asus-a555lb-dm348h
3) asus-n551jx-cn138h
4) dell-latitude-e5450-7515

Alvast erg bedankt, ik ben erg benieuwd naar jullie antwoord en/of tips!!

Groet Robert