E8500 CPU upgrade/vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• harald701
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-01 18:37
Hallo Iedereen,

Ik ben recent begonnen met m'n systeem te upgraden. Ik heb recent een GTX 680 gekocht van een mede-tweaker. Mijn huidige specs zijn nu als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Duo E8500 Tray€ 0,-€ 0,-
1Asrock G41M-S3€ 0,-€ 0,-
1Asus GTX680-2GD5€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Ik heb het systeem met de nieuwe videokaart nog niet getest, maar ik heb zo'n sterk vermoeden :9 dat de CPU de videokaart enorm zal bottlenecken. Denken jullie dat ik voorlopig nog verder kan met de E8500 (al dan niet overclocked)? Als het niet kan, zou een Q9650 tweedehands voor 85 euro het nog waard zijn? Of kan ik dan best gewoon nog even de E8500 gebruiken en doorsparen voor een nieuw moederbord + cpu combo?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik plan het systeem te gebruiken om te gamen, games zoals bf3, bf4, arma 3, arma 2 enz.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Nee hoor, de CPU is prima. Als je echt wil upgraden zal je minimaal naar een i5 moeten gaan, ook een nieuw moederbord moeten kopen, en nieuw RAM als je een bord en CPU met DDR4 neemt.

Eerst maar eens testen, en zorg ook dat je voeding goed is (en niet zo'n crappy MS-Tech of andere rommel).

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22
Sparen en dan een leuke i5, mobo en ram. En dan hopen dat je een degelijke voeding hebt.

• harald701
johnkeates schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 00:29:
Nee hoor, de CPU is prima. Als je echt wil upgraden zal je minimaal naar een i5 moeten gaan, ook een nieuw moederbord moeten kopen, en nieuw RAM als je een bord en CPU met DDR4 neemt.

Eerst maar eens testen, en zorg ook dat je voeding goed is (en niet zo'n crappy MS-Tech of andere rommel).
Ok,

Heb net een coolermaster G650M gekocht (ms tech eruit ;) ) voor de nieuwe videokaart. Ik moet het geheel nog opbouwen (ook nieuwe case gekocht). Ben eens benieuwd, ik hoop dat ik redelijke fps krijg!

Alvast bedankt voor de raad!

• harald701
rolandos582 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 00:44:
Sparen en dan een leuke i5, mobo en ram. En dan hopen dat je een degelijke voeding hebt.
Mijn ram momenteel is Geil black dragon 2x 4GB 1333 Mhz DDR3, kan het niet nog even mee, of zijn de nieuwe mobo's al allemaal DDR4?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik zou eerst lekker met je Core2Duo gaan, dat werkt prima hoor ;-)

Los van de CPU: heb je een SSD? Want op het moment komt het er eigenlijk op neer dat je moet hebben:

RAM dat op minimaal 1GHz loopt, minimaal 4GB
CPU van Core 2 Duo type of beter
SSD met SATA2 op z'n minst
Goede GPU op een PCIe x16 2.0 slot of beter

Stel dat je hard wil gamen kom je op:

- 3rd gen i5 of beter
- DDR3
- PCIe 3.0 met fatsoenlijke GPU
- SSD met SATA3, moederbord met SATA3

aan de hand van die specs komt alles vanzelf mee op goed niveau.

Maar een GPU en SSD (en voeding) kan je altijd mee nemen, dus stel dat achteraf als je alles ingebouwd hebt blijkt dat het 'niet hard genoeg' gaat, dan kan je sparen en langzaam upgraden. DDR4 systemen komen net goed op de markt, je kan even sparen en lekker goed upgraden in plaats met een DDR3 systeem of een 1st gen DDR4 systeem voor dat er goede reviews zijn werken.
Pagina: 1