USB harddisk via UPC modem benaderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_WRX
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-04-2021
Nadat ik per toeval ergens las dat de USB poort van het UPC ( nu Ziggo ) modem Technicolor TC7210 geactiveerd zou zijn, en dus gewoon te gebruiken is, heb ik er een losse USB hardeschijf op aangesloten.

Echter, de schijf komt nergens te voorschijn, niet in Deze computer en onder Netwerk is ook niets te vinden.

In de "Geavanceerde-handleiding-technicolor-tc7210" wordt een heel ander menu ( is een uitgebreid Ziggo menu, en ik ben oud UPC klant ) uitgelegd waar ze het e.a.a. over de USB poort uitleggen.

Wie weet hoe mijn hardeschijf aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zie je wel in je webinterface op dat gebied?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_WRX
De normale instellingen, status, wifi, port forwarding.... dat soort. Maar niks over externe aansluitingen of waarvoor je die externe aansluiting zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TC7210 is geen oud-UPC maar een oud-Ziggo modem.

Daar zou ik als ik jou was blij mee zijn, want bij oud-UPC staan de USB poorten sowieso dicht. Bij oud-Ziggo in dit geval niet:
https://www.ziggo.nl/pdf/...ng-technicolor-tc7210.pdf
Kijk naar pagina 73 en verder.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_WRX
De TC7210 is dan ook een oud UPC modem, want ik ben altijd UPC klant geweest ( Noord Brabant )

Als het modem-menu eruit ziet zoals in jou link, dan heeft Ziggo een heel andere software in het modem als UPC. Het menu wat ik krijg is velen malen simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bart_WRX schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:40:
De TC7210 is dan ook een oud UPC modem, want ik ben altijd UPC klant geweest ( Noord Brabant )

Als het modem-menu eruit ziet zoals in jou link, dan heeft Ziggo een heel andere software in het modem als UPC. Het menu wat ik krijg is velen malen simpeler.
Weet je wel zeker dat het de TC7210 is en niet de TC7200 :?

De TC7210 wordt alleen oud-Ziggo uitgeleverd en ziet exact uit als in die link. De TC7200 wordt in oud-UPC geleverd en ziet er flink anders uit - en de USB is niet actief (behalve als smartphone charger O-) ). Als je 100% zeker bent UPC klant geweest te zijn op dit adres en bovendien je GUI er totaal anders uitziet, dan klinkt het vooral alsof het een ander type modem is :o

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 08-09-2015 19:32 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_WRX
Je hebt gelijk, het is de TC7200. Nu ik met dat type google, ..... heb je inderdaad gelijk dat de USB aansluiting niet actief is.

Dan maar een 2e router eraan koppelen, misschien maar eens kijken naar een NAS met internet aansluiting.
Pagina: 1