Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop school €1300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben opzoek naar een laptop, mijn budget van €1300 valt goed mee, ik heb zelf al wat afgezocht, maar ik kan de bomen niet meer door het bos zien. Ik heb momenteel een laptop waarbij de batterij kapot is. Gelukkig heeft mijn vader een laptop met dezelfde batterij, maar die wil hij zo snel mogelijk terug. Maar indien er binnen twee weken een nieuwe serie laptops uitkomt, kan ik wel nog wachten.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik doe elektronica/ICT en ga nu naar mijn derde jaar. Hiermee moet ik dus programmeren, 3 virtuele pc's tegelijk kunnen draaien, netwerken (ingebouwde ethernet-poort is een must). Ik gebruik hem ook op kot, maar de games die ik speel zijn vooral kerbal space program, counter-strike go en crusader kings 2. Deze games zijn naar mijn weten niet echt zo veel belastend

Wat is je budget?
Liefst maximum €1300, als er voor een paar tientjes iets heel wat beter is, is dit ook goed.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dagelijks moet deze van kot naar klas en omgekeerd. In het tweede semester ga ik in het buitenland studeren, dus ga ik hem ook veel nodig hebben. Toch mag deze wat zwaarder en logger zijn, maar de batterij moet het wel enigzins doen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voor deze prijs had ik toch liefst een SSD gehad (ik kan harde schijf eruit halen en ssd insteken, maar die harde schijf zou dan toch maar stof liggen vergaren, en €100 extra voor een SSD). Ik heb al heel goede ervaringen met dell, maar die zijn begonnen met lan-poorten uit hun 15" modellen te halen.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
En wat heb je zelf al gevonden in de pricewatch? Moet als ICTer toch geen probleem zijn om wat opzoekingswerk te doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Over het algemeen is het idd geen probleem, maar ik weet dat Dell betrouwbaar is, van andere merken heb ik echt geen flauw idee over de bouwkwaliteit.

Asus N550JK-CN360H
Deze ziet er goed uit, maar ik heb nog geen ervaring met asus. Ook staat er bij een review dat het cooling systeem en de accu tegenvallen. Ook staat hij alleen te koop bij een nederlandse winkel die ik niet ken (ik weet niet hoe zit met garantie).

MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL
Echter zijn er nog geen reviews. En is de SSD wat klein met dan wel een goed grote harde schijf. Dit is echter niet van belang voor mij sinds ik al een deftige externe schijf gebruik. Ook ken ik nog niemand die MSI heeft, en hoe de bouwkwaliteit hiervan is.

Ik vraag het ook na omdat ik tijdens de vakantie niet zo vaak naar tweakers heb gekeken en ik geen flauw idee heb wanneer nieuwe series laptops uitkomen.

• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 13:43
Idunno, maar 3 VM's tegelijk werkt simpelweg niet op een laptop, je CPU trekt dat niet. Mocht je dat nou per se willen, dan heb je een quadcore AMD nodig die op een fatsoenlijke snelheid geklokt is (A6, A8 of A10 vanaf 2.5 Ghz) of een i7 4700+ nodig. Deze dus of anders deze, maar vooral toch deze.
Zoek, zoals Death1ord ook al zegt, anders zelf ook eens wat uit, dan weten wij ook wat je zoekt.
En als je nou slim bent, draai je al je besturingssystemen naast elkaar, dan kun je er ook wat mee. Je zegt trouwens dat je geen Dell wilt omdat zij de ethernetpoorten uit de 15.6" modellen halen. Is 15.6" dan een harde eis?
Ook staat hij alleen te koop bij een nederlandse winkel die ik niet ken (ik weet niet hoe zit met garantie).
Yorcom is nog wel oké volgens mij. Asus is een prima merk, stevige laptops met prima bang for buck, hetzelfde geldt overigens voor MSI.
Ik vraag het ook na omdat ik tijdens de vakantie niet zo vaak naar tweakers heb gekeken en ik geen flauw idee heb wanneer nieuwe series laptops uitkomen.
Ja je kan wachten tot er Skylake laptops uitkomen maar dat gaat nog ff duren en over de prijs/processor etc valt nog niet zo veel te zeggen. Dit lijken prima laptops te worden, en ze komen over 20 dagen uit, alleen moet je dus even afwachten wat erin gepropt gaat worden, en wat het gaat kosten...

[ Voor 32% gewijzigd door thedjdoorn op 07-09-2015 23:40 ]

"We have nothing to fear but running out of beer"

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11 09:18
Je zou naar de Lenovo T serie kunnen kijken.
t450s of de oudere t440s.
Zelf heb ik een vrijwel nieuwe t440s in basisuitvoering uit Duitsland laten komen via nbwn.de.
Hield nog genoeg geld over voor leuke upgrades.
Draai er geen VMs op maar de accuduur, gewicht en duurzaamheid zijn dik in orde.
En heeft ook een full size VGA en ethernetaansluiting - erg handig op kantoor en school.

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Ik heb zelf een MSI (Ghost Pro 2QE series) met dezelfde ssd+hdd setup en dat werkt heel prettig. Voornamelijk omdat MSI voor hun mechanische drives desktop schijven gebruikt ipv de meer gebruitkelijke 5400RPM laptop schijven. Dit maakt de tweede harde schijf toch nog redelijk snel.

Ik heb zelf enkel mijn desktop apps op de SSD staan en met photoshop, 2 versies VS en bij horende SDKs heb ik nog iets van 50GB over op mijn SSD.

@thedjdoorn die MSI die hij heeft uitgezocht is een Skylake CPU i7 5700HQ wat snel zat moet zijn voor zijn 3 VMs.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Verwijderd

Topicstarter
Die 3 VM's zijn vooral om netwerken te testen, en daarvoor mogen er dus constant 2 op hun duim zitten zuigen. Een webserver in een VM hosten neemt ook niet direct erg veel moeite. Het ram is een groter obstakel voor deze VM's.

Ik ga gaan voor die MSI, hartelijk dank voor al jullie hulp.
Pagina: 1