Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-09 23:29
Hallo,

Mijn i7 4790k wordt te warm door dit probleem: https://communities.intel.com/docs/DOC-23517
Ik heb de settings die in de link aangegeven worden aangepast naar de juiste waarden maar de processor wordt tijdens stress testen nog erg warm.

Extreme Intel Utility stress test: 75-80 graden
Prime95: 100+ graden in ongeveer een seconde
Battlefield 4: 65-70 graden

Ik heb een CM Nepton 240m waterkoeler en mijn moederbord is de MSI Z97-G43. Er staan nogal wat settings op "auto" in de bios, ik vermoed dat het moederbord bepaalde voltages te hoog laat worden waardoor de temperatuur snel oploopt. Kan iemand mij helpen mijn temps te verlagen?

Vriendelijke groeten,

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:52
Je temps zien er redelijk goed uit hoor! Prime95 geeft abnormale belasting zoals je ziet in Battlefield 4 zijn de temps goed. Misschien dat je de pomp wat harder kunt laten draaien en kijken wat hij dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Heb je geen OC draaien kan je eens kijken of de vcore wat lager kan, maar meer dan dat wordt het niet. Eens kijken of je na een remount en (wellicht?) wat minder pasta betere temps krijgt?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
Ik heb geen OC draaien, gewoon stock waarden. Ik heb de pasta twee keer opnieuw aangebracht ( zo perfect mogelijk ). Omdat er anderen ook last van hebben denk ik dat dat uitgesloten is. Ondanks mijn veranderingen in XTU blijven heel wat options automatisch geregeld door de bios. Ik denk dat daardoor de temperatuur hoog op blijft lopen. Ik heb een foto van de opties gemaakt maar mijn kennis gaat niet verder dan vcore.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/672zq1.png

• Rickpm1
Ik wilde even laten weten dat het opgelost is ! Ik vreesde voor een "faulty chip" en nam contact op voor een eventuele RMA met Intel. De medewerker had de batchnummer nodig die op de chip staat dus ik heb de chip eruit gehaald en opnieuw teruggeplaats. Met het terugplaatsen heb ik niet mijn oude Artic Silver gebruikt maar een nieuwe gekocht; en voíla , een drop van 20 graden. Wat er mis was met mijn oude Artic Silver géén idee maar het blijkt maar weer hoe belangrijk thermal paste is. In ieder geval bedankt!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Je hebt toch hoop ik elke keer wel verse pasta op gedaan? Maar goed, remount was dus de oplossing.. Beter!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Rickpm1
millman schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:36:
Je hebt toch hoop ik elke keer wel verse pasta op gedaan? Maar goed, remount was dus de oplossing.. Beter!
Haha ja , ik had een Artic silver spuit die nog half vol zat en altijd goed afgesloten was. Nu dus een nieuwe gekocht en het probleem is opgelost. Je kan thermal paste toch gewoon goed bewaren mits goed afgesloten?
Pagina: 1