Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor school, max. €600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben ditmaal niet op zoek voor een laptop voor mezelf maar voor mijn zusje. Zij heeft momenteel geen laptop/computer en het wordt nu ze in de bovenbouw van de middelbare school zit toch wel min of meer vereist.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal dus grotendeels alleen voor school worden gebruikt, dus wat Word, Excel en Powerpoint. Geen zware programma's in ieder geval. Eventueel ook voor netflix en ze wil er veel foto's op gaan zetten.
Dus een redelijke processor, er hoeft geen goede gpu in te zitten want ze gaat er geen games mee spelen. Full hd zou natuurlijk mooi zijn maar is geen harde vereiste. Ik ben aan het twijfelen tussen hdd en ssd. Een ssd zou natuurlijk wel mooi zijn want dat maakt de laptop stukken sneller (in mijn eigen laptop merk ik dat de hdd alles bottleneckt). Maar in deze prijsklasse vind ik vrijwel enkel laptops met een 128 gb ssd en dat is wellicht misschien toch iets te weinig als ze er veel foto's op gaat zetten en wellicht nog films of series op wil zetten, dus twijfel ik of het niet toch beter is om gewoon voor de standaard 500 gb hdd te gaan.

Wat is je budget?
Er is een budget van maximaal 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ze is van plan hem wellicht af en toe mee naar school te nemen en heeft dus ook al aangegeven dat hij eigenlijk niet te groot moet zijn, maar als het niet anders kan moet 15,6 inch ook voldoen. Verder ga ik er vanuit dat ze hem sowieso geen hele schooldagen gaat gebruiken, dus de accuduur hoeft geen 8 uur of iets dergelijks te zijn maar moet uiteraard wel op een normaal niveau qua accuduur zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ze is nogal kritisch, ze vindt de meeste laptops niet mooi. Het liefste wil ze een witte laptop, maar daar is niet zo veel keus in op een enkele Acer of Toshiba na, maar ook die vond ze bij nader inzien niet mooi. Nu heb ik wel een Asus gevonden die ze wel mooi vond omdat die wel redelijk op een Macbook lijkt, dus in die trant zal ik het moeten zoeken.

Ik ben dus heel wat sites afgegaan, enkele winkels binnengestapt en eigenlijk is er maar eentje uitgekomen. Namelijk deze: pricewatch: Asus R556LA-DM750H
Het enige probleem is dat deze laptop moeilijk leverbaar is, Azerty geeft een levertijd aan van 10+ dagen dus dat kan misschien zelfs maanden duren. Ik ben dus ondertussen voor een alternatief aan het kijken maar kan niet echt iets vinden wat binnen dezelfde prijsklasse valt. Iemand dus enige ideëen?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik denk ook dat als ik naar mijn jongere zusje kijk dat ze misschien zelfs ook nog weer zo'n oude meiden film er in wil kunnen gooien en die te kunnen kijken dus een SSD als hoofd en HDD in caddy/bracket in de dvd speler lijkt mij ook geen optie. In haar geval zal een SSHD misschien een leuk alternatief zijn, zegt haar niets maar alles werkt net wat sneller.

Ik denk dat je dan zo iets als dit over houdt:
http://tweakers.net/price...;452167;452166/categorie/

Nu ligt er er een beetje aan of je zusje nu wel of niet een dvd speler wilt en wat ze dan nog leuk vind.
Als je niet een Full-HD scherm wilt krijg je veel meer opties voor ook lagere prijzen.
Bijvoorbeeld: pricewatch: Asus Pro Essential P4510LA-XO277H

[ Voor 9% gewijzigd door True op 07-09-2015 23:05 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, was zelf ook al een beetje aan het kijken naar laptops met SSHD of cache SSD erbij (of is dit hetzelfde?) maar dan heb je niet heel veel keus. Ik denk verder dat een HDD niet heel veel zal uitmaken, ik heb er alleen zelf op mijn eigen laptop wel last van door de traagheid van de HDD maar dat kon ook aan het type wat ik heb liggen.

Ik had zelf ook al naar de Lenovo Z50-70 gekeken, en leek mij een goede laptop maar die was dus blijkbaar niet mooi genoeg en vond ze maar een bakbeest. Die Asus F555LA-DM766H heeft voor zover ik kan zien precies dezelfde specificaties als die Asus die ik had genoemd, alleen dan zo'n 40 euro duurder maar wel leverbaar. Zal erover nadenken.
Peaq is dat een goed merk? Ik had er voorheen nog nooit van gehoord.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Peaq is het huismerk van de Mediamarkt, de een heeft het meer met de Mediamarkt dan de ander maar ondanks dat ze al bijna een jaar Peaq laptops verkopen kan ik er nog niet heel veel over terug vinden.

reviews: Peaq-laptops: schermen met het scherm

Ik weet niet hoe oud je zusje is, maar je moet haar maar eens uitleggen dat ze of een mooie laptop kiest waar ze weinig aan heeft, of een goede laptop die ze dan minder mooi vind. Of een mooie en te dure laptop kan nemen welke buiten haar budget valt. Niet voor niets staat 'kleuren' helemaal onderaan in de pricewatch op Tweakers :)

Wellicht zoeken naar een niet full HD 13"/14" gaan zoeken als ze echt niet wil onderdoen in design.

Misschien dat ze de Ubook van BTO wat vind? https://www.bto.eu/bto-u-book-13cl21.html Die kan wel behoorlijk wat worden voor dik onder de 500€. Nu heeft die geen dvd-speler maar je kan er wel heel veel zelf aan doen, bijvoorbeeld ssd bij in plaatsen en al bij aankoop de WiFi chip laten opwaarderen naar een degelijke AC chip.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/cffcc31e0d330c15c4469526d776dd8c.png

edit: zoals hier onder aangegeven wordt zit hier dus geen Windows licentie bij. Zelf niet eens aan gedacht omdat ik dreamspark heb i.c.m. mijn studie.

[ Voor 5% gewijzigd door True op 08-09-2015 00:21 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55

D4NG3R

kiwi

:)

Bovenstaande is zonder OS, voor een Windows licentie betaal je ook al gauw weer 80 euro. Indien ze naar een hogeschool gaat zou je even kunnen kijken of ze een gratis studenten licentie kan krijgen: https://www.surfspot.nl/m...gn=Windows%2010%20student

FHD op een 13.3" scherm valt in veel programma's trouwens best wel tegen, de default Windows 10 apps gaan er wel goed mee om maar veel andere software schaalt niet lekker en kan daardoor moeilijk leesbaar worden.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 08-09-2015 00:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Tja pubers hé, volgens mij heeft ze het idee dat ze er de modeshow mee moet lopen maar dat terzijde. Ik ken enkele mensen die een BTO laptop hebben, maar hoor daar toch vaker klachten over. Mensen die meerdere malen laptops kregen met dode pixels en zulke dingen, en daarbij zit er dus nog geen OS bij en ben je dus wel een stuk meer kwijt.
Wel is het misschien eventueel mogelijk om via mij een gratis OS te krijgen, aangezien ik wel student ben.
Full HD is ook zeker geen harde vereiste maar zou natuurlijk wel fijn zijn als we het hebben over een 15,6 inch laptop bij een kleinere laptop ligt dat dus wellicht anders als ik het zo hoor en zou hd al genoeg zijn.

EDIT: Zojuist een laptop besteld. Het is deze geworden http://www.redcoon.nl/B61...aptops?xtmc=asus&xtcr=181
Ziet er dus precies hetzelfde uit als de laptop die we eigenlijk wilde kopen maar die niet meer leverbaar was. Alleen is deze geen full HD maar heeft hij wel een i5 broadwell processor ipv een i3 haswell processor.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 16:15 ]

Pagina: 1