Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter123103
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-01-2021
Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe speakers voor mijn PC.

Nu kan ik een 2.1 set van Logitech kopen, maar dat vind ik wat standaard. Ik wil graag een wat hogere upgrade. Ik heb zelf lopen zoeken maar ik verdwaalde een beetje in de amps, pre amps, active en passive speakers en alles er omheen. Het logischte is, is dat je een versterker koopt, daar de speakers op aansluit en voila je bent er. Maar dan ben je ook redelijk duur uit (toch?).

Ik ben een student dus ik wil ook niet te veel geld uitgeven aan de speakers, maar een paar honderd kan nog wel, als het het echt waard is. Wat bevelen jullie aan? Een versterker oppakken van marktplaats en daar een 100w sub en 2 monitoren bij zetten? Of kan ik iets doen met kleinere PC versterkers zoals ik hier had gezien.

Dus heb ik wel of niet een versterker nodig? Verschilt dat voor actieve en passieve speakers? Hoe sluit ik een subwoofer aan, als ik geen versterker gebruik? Heb ik een pre-amp nodig? Ik ben het een beetje kwijt :)

Ik ben zeker geen expert op dit gebied en ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten30
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-04 17:58
Bij actieve speakers heb je geen versterker nodig, deze zit namelijk al ingebouwd. en je kunt deze dus direct op je pc aansluiten.(meestal met tulp naar 3,5mm)

Bij passieve speakers moet je nog wel een versterker erbij kopen, deze zit namelijk niet ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42

Jag

Als je wat ruimte hebt zou ik de Jbl ls305 kopen. Zeer goed ontworpen en zeer betaalbare speaker. Iets groter kan ook, de ls308

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter123103
@maarten30 oke cool thanks! Dan ga ik actieve speakers kopen. Dat scheelt namelijk weer wat geld :). Dan is het een kwestie van de juiste speakers zoeken.
Heb ik in dat geval ook geen DAC nodig?

@Jag dat soort speakers zijn dus direct aan te sluiten op mijn PC?

Dus zolang ik een 2.0 actieve speaker set koop met een subwoofer aansluiting er op (ik ben een bass-lover) en een tulp naar 3.5mm plug ben ik good to go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

DjVe

Hatsaflats!

Ik ken die JBL's niet, maar ziet er inderdaad niet gek uit. Over het algemeen klinken studio monitoren bewust wat kil (neutraal), zodat men er muziek mee kan produceren/mixen. Je moet daar wel een beetje van houden. Het kan goed zijn dat die JBL's toch stukken warmer klinken, maar daar heb ik dus geen idee van. Welke set ik wel goed ken zijn de AudioEngine A5(+). Die zijn echt gemaakt als luidspreker voor thuis bij de pc en klinken stukken warmer.

Edit: Actieve luidsprekers hebben dus een eigen versterking en worden dus gevoed door een bron (in jou geval je geluidskaart).

[ Voor 12% gewijzigd door DjVe op 08-09-2015 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Hou er wel rekening mee, dat als je de pc aanzet en de aktieve speakers staan al aan, je een flinke plop of kraak kan horen. Volumeregeling gaat via de pc (en OS) en daar moet je van houden.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

OgWok schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:08:
Hou er wel rekening mee, dat als je de pc aanzet en de aktieve speakers staan al aan, je een flinke plop of kraak kan horen. Volumeregeling gaat via de pc (en OS) en daar moet je van houden.
Het is dan ook beter om de volume van de bron op maximaal te zetten en het volume op de speaker te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter123103
Moet ik een geluidskaart hebben om deze speakers aan te sluiten? En een extra subwoofer zou handig zijn. Nu heb ik een paar actieve speakers gezien met een subwoofer aansluiting er bij. Is dit een verstandige keuze? Of kan ik beter gewoon voor een hele goede 2.1 pc speakerset gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Onboard is voldoende (kan je later eventueel nog eens upgraden). Op vrijwel alle actieve monitoren kan je een sub aan sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:08
Ik heb een tijd terug ook voor de keuze gestaan en ben dezelfde JBL's tegengekomen. Ze worden per stuk verkocht en het is mij niet duidelijk of deze aan elkaar worden gelinkt of iets dergelijks. Indien er geen communicatie tussen beiden bestaat, zou je ze namelijk afzonderlijk moeten inschakelen en het volume moeten wijzigen.

Audioengine A5+ hoorde ik ook goede berichten over, maar voor mij waren ze te groot. Ik weet niet wat je budget is, maar als Audioengine in je straatje valt, zou je ook eens naar de Ruark Audio MR1 moeten kijken. Ik heb er een uitgebreide review over geschreven en ben er zeer over te spreken. Pluspunten zijn de geluidsweergave, de mogelijkheid om ze via bluetooth te verbinden (naast jack 3,5mm) en de optie er een actieve subwoofer op aan te sluiten. Dit maakt ze uitermate geschikt als standalone speakers die je eigenlijk overal kunt neerzetten.

Let wel, ik heb geen andere speakers beluisterd en kan ze dus ook niet vergelijken met andere speakers in dezelfde of andere prijsklasse.
Pagina: 1