Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows 10 wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn windows 10.
Ik heb wat problemen met mijn internet, dus moet ik even wifi gebruiken.
Ik gebruik nu mijn telefoon om te tetheren. Dat werkt op zich ok, maar ik heb een ingebouwde wifi kaart. (msi z77ia-e53)
Die wou ik dus gaan gebruiken. Hij werkte niet standaard, dus de drivers van windows 7 erop gezet. Er zijn geen drivers voor windows 10. De driver werkt zo te zien prima.
Ik kan bij adapterinstellingen mijn wifi adapter zien, dat was eerst niet zo, dus ik denk dat de driver prima is.
Nu het probleem: Er staat in de taakbalk helemaal geen wifi icoon. Er blijft gewoon een ethernet icoon staan. Tetering ziet hij namelijk ook als ethernet. Ik zie alleen een ethernet icoon.
Als ik alle adapters uitzet, behalve de wifi, blijft ook gewoon het ethernet icoon staan.
Ik kan ook niet mijn netwerken zien, weet niet hoe het in windows 10 zit, maar ik zit nu al aan netwerk 11. Dit komt door het tetheren. Maar ik denk dat daar wel eens het probleem kan liggen, weet iemand hoe ik die netwerken kan verwijderen?
Ik wil gewoon weer wifi door mijn adapter, niet via tether.
Hoop dat iemand oplossingen heeft, want ik word er stapelgek van. Telefoon zit nu constant aan de pc, heel irritant, en het internet is nog slecht ook. Terwijl ik gewoon ingebouwde wifi heb.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De Windows 8/8.1 drivers (versie 10.0.0.xx) van de Atheros AR9271 werken ook goed op Windows 10.
Downloadlink naar meest recente versie 10.0.0.28: https://www.mediafire.com/?6f6lh0pxff36ad2

Verwijderd

Topicstarter
Dav1d schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:30:
[...]

De Windows 8/8.1 drivers (versie 10.0.0.xx) van de Atheros AR9271 werken ook goed op Windows 10.
Downloadlink naar meest recente versie 10.0.0.28: https://www.mediafire.com/?6f6lh0pxff36ad2
Thanks, gedownload, de nieuwste die ik had was versie 9. Zal straks laten weten of het geholpen heeft.

Heeft helaas niet geholpen.
Als ik bij de adapters bijvoorbeeld op connect druk, kom ik in het settings scherm. Ga ik dan naar network & internet, is er helemaal niets te vinden qua wifi.
Als ik een diagnose doe, zegt hij dat er misschien iets mis is in de driver. Heb nu de 10.0.0.28 driver.
Werkt deze adapter dan gewoon niet lekker in windows 10? Of moet ik wachten op een nieuwere driver? Zou ik wel raar vinden, want ik kon upgraden naar windows 10, en dan zou alle hardware toch compatible moeten zijn? Ik heb trouwens geen upgrade gedaan, maar gewoon een verse installatie.
@ Dav1d Weet jij toevallig of er ook een utility is? Misschien kan ik het dan werkend krijgen.
De adapter is inderdaad een Atheros AR9271.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2015 23:43 ]

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nieuwe drivers komen er niet meer, maar de 10.0.0.xx reeks zou toch echt moeten werken met Windows 10. Dat wordt bevestigd door door meerdere personen in dit topic: http://xiaopan.co/forums/threads/atheros-ar9271.5291/

Misschien zijn de Windows 7 drivers niet volledig verwijderd? Installeer Windows desnoods opnieuw...

Hier nog een link naar een verzameling van drivers:
https://www.mediafire.com/?b4ofvbulk4kbni5

Verwijderd

Topicstarter
Hm raar, hier wil het echt niet. Naast de adapter opties staat er letterlijk nergens wifi.
Bij het apparaatbeheer staat hij ook, en er staat bij dat hij goed moet werken. Het lijkt wel of het hele wifi gedeelte uit windows mist. Tenminste ik kan het niet vinden.

Dit is een verse windows 10 installatie, van nog geen maand oud. Weinig zin om opnieuw te installeren eigenlijk, helemaal als ik nog met het klote internet blijf zitten.
Net eindelijk weer een hoop spellen geinstalleerd. Weinig zin om helemaal opnieuw te beginnen eigenlijk.

Bedankt in ieder geval, zal nog even met de drivers blijven kloten, misschien zit er een tussen die wel lekker werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het wil allemaal niet. Iemand nog ideeën?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58

MsG

Forumzwerver

Is het juist niet een driver probleem met de aansturing van de speciale knoppen voor wifi aan en uit? Installeer daar de drivers/software eens van.

De meeste laptops hebben daar een knop voor (vaak FN + F2) met bijbehorende software die dat regelt.

[ Voor 26% gewijzigd door MsG op 10-09-2015 12:49 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Speciale knoppen voor wifi aan en uit? Die heb ik niet.
Het is geen laptop.

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 17:48
ook handig, check al je drivers updates met slimdrivers
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php

[ Voor 73% gewijzigd door Thc_Nbl op 10-09-2015 13:02 ]

ehhh.. noppes

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord staat toch duidelijk aangegeven? Met ingebouwde wifi, waar ik een probleem mee heb.
msi z77ia-e53.
Ik gebruik een moederbord met amd chipset?(is nu weggedit zie ik) Nee. Het is een intel bord, en al helemaal geen laptop.
Geen amd dus. En chipset drivers zijn up to date.
Come on guys.
Ik weet wel waar ik mee bezig ben, ben al jaren met computers bezig. Dit krijg ik alleen niet opgelost.
Als het helpt, er zitten echt helemaal geen wifi instellingen in windows.
Als ik op een andere pc kijk, en ga naar network settings, staat daar bovenaan wifi, en kan je alles instellen. Dit heb ik gewoon helemaal niet op mijn pc. Het is er gewoon niet. Bij de adapter instellingen staat dat de adapter prima werkt, en als ik een diagnose doe op de wifi adapter, staat er dat er misschien driverproblemen zijn. Dat kan natuurlijk, maar ik heb ondertussen wel alle recente drivers gehad. En aangezien het bij andere mensen wel gewoon prima werkt, en windows zelf zei dat mijn pc compatible was met windows 10, vind ik het raar. Zoals ik al zei is het een schone installatie geweest. En met tetheren krijg ik constant een nieuw netwerk toegewezen, zit nu op netwerk 15. Ik heb een vermoeden dat het daar aan ligt. Iemand ideeen hoe ik dat kan resetten of iets?

Die driver troepprogramma's blijf ik heel ver van weg.
Dat is alleen als last resort, als ik echt geen drivers voor een apparaat kan vinden.
De drivers voor deze adapter zijn prima te vinden, dus zon programma is niet noodzakelijk.
Die programma's doen vaak meer schade, dan dat ze iets oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 13:24 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als ik je probleem in het engels google zie ik diverse oplossingen. Nogal divers. (filter drivers, registry fix, bepaalde service herstarten etc etc) In plaats van die te herhalen gewoon hetgeen wat ik heb gegoogled:

https://www.google.com/se...t+no+wifi+icon+windows+10

(driver installatie programma ver weg van blijven, want ook die hebben een business model waar je links of rechts zult moeten gaan betalen)

[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 10-09-2015 15:47 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal al geprobeerd.
Weinig behoefte aan lmgtfy.
Ik heb het zelf echt wel gegoogled.
Dit is niet de eerste keer op het forum, ik geef ook heel vaak advies, hier en op hardware.info.
Ik ben geen beginnertje, je hoeft mij echt niet uit te leggen om google te gebruiken, dit heb ik allemaal al geprobeerd, daarom stel ik de vraag hier.
Sorry hoor, maar word hier een beetje pissig van. Mensen die het over een laptop, of amd chipset hebben, of dat ik google moet gebruiken.
Lekker nuttig allemaal. Lees eerst de topicstart... Zo moeilijk is het niet. Als ik reageer op een topic, lees ik ook eerst het hele verhaal.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 15:59 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ik zie in de google oplossingen o.a.

oude filter drivers weggooien:
code:
1
2
3
Step 2: Enter the following command and hit the Enter key:

reg delete HKCR\CLSID\{988248f3-a1ad-49bf-9170-676cbbc36ba3} /va /f

Netwerk adapters leeg:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    Click Start
    Type: regedt32
    Press enter
    Using the left pane, navigate to:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network
    Once in the above folder, right-click on Config and choose Delete
    Close Registry Editor
    Reboot!!

Zie niet dat je dit hebt geprobeerd, dus noem het maar. Verder inderdaad veel oplossingen waar de adapter disabled was, of wifi op de laptop (ja ik weet het, dat is geen laptop, en er staat niets in de manual dat er een wifi disable is) disabled is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg toch dat ik alle dingen al geprobeerd heb? Inclusief bovenstaande.
De bovenste is een oplossing als je een upgrade gedaan hebt naar windows 10 (en bepaalde driverproblemen kreeg), dat loste dus niets op, en de 2e oplossing, dat werkte ook niet, er staat niet eens een config bij mij. 8)7
Luister, ik heb al 5 pagina's aan google dingen geprobeerd. Anders zou ik de vraag hier niet stellen. Dat probeer ik nu al 10x te zeggen.
Ik ben geen noob, ik probeer het eerst zelf op te lossen. Dus alles van google proberen, en de adapter disablen, enable, drivers verwijderen, opnieuw installeren, alles wat ik kan verzinnen behalve windows opnieuw installeren.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 17:18 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:06:
er staat niet eens een config bij mij. 8)7
ejh, dat is redelijk essensiele informatie.

draait je je "wlan autoconfig"(wlansvc)? Zoniet, welke foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:42:
[...]

ejh, dat is redelijk essensiele informatie.

draait je je "wlan autoconfig"(wlansvc)? Zoniet, welke foutmelding?
Die draaide niet. Nu aangezet bij services. Staat nu op automatisch. Hoop dat dat ok is?
Nu heb ik wel wifi instellingen bij de settings, :D maar als ik probeer te verbinden blijft het scherm waar de verbindingen moeten staan leeg.
Ga nu weer even met drivers in de weer.

Yes, yes yes. Het is gelukt. Wlansvc was dus het probleem. Top! Bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 18:56 ]

Pagina: 1