Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke kabel? (interne USB pinheader?)

Pagina: 1
Acties:

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-11 14:39
Onlangs heb ik hier een tweedehands kast aangeschaft, welke in prima staat is.

Enkel werken de USB 2.0 front aansluitingen niet (was ook gemeld bij de advertentie).

Nu komt dit volgens mij omdat de kabel van de USB 2.0 frontpanel naar het moederbord (ASROCK Z77 Extreme 4) ontbreekt. Nu heb ik proberen te zoeken, en volgens mij moet dit een pinheader kabel zijn. Alleen zie ik op het frontpanel dat de aansluiting 8 pinnetjes heeft, pinheaders vind ik alleen nergens terug met 8 pinnen... Er staat nog JP2 boven de aansluiting, hier word ik helaas ook niet veel wijzer van.
Zie onder voor een foto van de betreffende aansluiting, iemand enig idee welke kabel ik moet hebben?

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/6hr29wg2f/20150905_153019.jpg

Alvast bedankt!

Mike

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Op het moederbord zit vrijwel zeker (manual downloaden wil niet :-( ) zie plaatje onderaan de pagina: https://communities.intel.com/thread/14480 9 pins headers, eigenlijk zijn het 10 pins headers maar 1 pinnetje ontbreekt en in de connector die erin moet zit dat gat dan dicht zodat je hem niet verkeerdom kan aansluiten. Dit soort pinheaders vind je op vrijwel alle moederborden.

Wat denk ik dat eerder een probleem is is dat de aansluiting van het printje in de behuizing niet standaard is !
Dus ik denk dat het een kabel is die bij de behuizing zat die weg is. Wat voor behuizing is het ?

[ Voor 5% gewijzigd door peterpv op 07-09-2015 21:56 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Is dat niet 2x USB 1.0 4-pin naast elkaar gesoldeerd? Als er 2 USB poorten zijn is het waarschijnlijk dat - al is dat vreemd gezien ik USB 3.0 zie - en gebruikte de fabrikant een custom kabel. Een 8-pin header kan je gemakkelijk vinden in een electronicazaak - je moet alleen zelf nog pinnetjes versteken (tenzij je een kant-en-klare kabel vindt).

Het zou wel helpen als je de leverancier van de case vermeldt.

Overigens zie ik rechtsonder op de foto het type kabel dat waarschijnlijk zou passen. Wat doet die kabel?

[ Voor 16% gewijzigd door YellowOnline op 07-09-2015 22:12 ]

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-11 14:39
Op het moederbord zit de volgende aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/8jcnznpj7/2015_09_09_10_25_15_Z77_Extreme4.jpg

Dus ik denk dat je gelijk hebt PeterPV mbt de 9 pins header!

De kast is een thermaltake overseer rx-i V3 (dom dat ik er dat nog niet bij had gezet), maar van de handleiding word ik ook niets wijzer. "zie moederboard handleiding voor aansluiten USB 2.0"...

De onderste aansluiting is volgens mij voor het HDD docking station, maar dit kijk ik vanavond thuis even na.

De betreffende kabel was niet door de fabrikant aangeleverd bij aankoop, aldus de verkoper (hij had dit ook netjes aangegeven).

Alvast bedankt voor het mee denken!

[ Voor 11% gewijzigd door michealmcdermot op 09-09-2015 11:43 ]

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.