Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
Onlangs heb ik een tweede router (Linksys EA4500 ) aangeschaft, welke ik heb geconfigureerd als access point. Alles werkt prima, behalve het Guest Netwerk. Deze heb ik ingeschakeld in de router en een wachtwoord op gegeven. Hij ziet het netwerk vervolgens ook, maar als ik verbinding maak, duurt het al erg lang.

Vervolgens als hij dan eenmaal verbinding heeft gemaakt met het open netwerk, zou ik op mijn browser een login scherm moeten krijgen waar ik het wachtwoord in zou moeten kunnen geven, om internet te verkrijgen. Helaas krijg ik geen login te zien.... Heb diverse computers, telefoons en besturingsystemen geprobeerd, maar helaas.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt.

Mike

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

michealmcdermot schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:40:

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Er is vast iemand die jou kan helpen maar gezien het feit dat geen enkel device kan verbinden, vermoed ik zomaar dat de fout tussen keyboad & stoel zit. Misschien is het handig om even een paar correcte screenshots (of overtypen) van de Linksys te posten zodat anderen een blik kunnen werpen op de actuele configuratie. Scheelt ons een hoop raden en jou een hoop extra posten omdat anderen vragen stellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

michealmcdermot schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:40:
...welke ik heb geconfigureerd als access point...
guest werkt niet in AP mode.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
DukeBox schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:51:
[...]

guest werkt niet in AP mode.
Dat is niet het antwoord waar ik naar op zoek was :9 ;).

Jammer, maar helaas dus. Bedankt in ieder geval voor de heads up.

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

michealmcdermot schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:50:
Dat is niet het antwoord waar ik naar op zoek was :9 ;).
Het probleem zit hem in dat guest nu ook geen dhcp meer heeft.Stel dit heb je gefixed loop je tegen het volgende punt aan en dat is dat je voor de gebruikte ip range in guest een static route op met nemen in je router voor dat subnet. Er zijn niet veel routers die dat ondersteunen (met standaard firmware).
Daarnaast is het guest netwerk dan ook niet meer gescheiden en dus 'onveilig'.
Uiteraard is daar ook wel weer wat op te vinden maar met de huidige setup maak je het jezelf dan wel extra moeilijk.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 07-09-2015 23:21 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Thx voor de duidelijk uitleg!

Pagina: 1