Toon posts:

macbook pro

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een paar weken bezig om mij te laten informeren over de aanschaf van een macbook pro.

Nu vraag ik mij gewoon heel simpel af waarom ik beter uit ben met een mac tegenover bijvoorbeeld een laptop met Windows en een dikke nvide kaart.

Tot nu toe ben ik meer dan 6 winkels binnen gelopen die officieel een mac dealer zijn. Maar kwa hulp zijn zij op technies vlak niet heel erg behulpzaam.

Vandaag kreeg ik b.v het antwoord dat virussen te dom zijn om op een mac te komen en dus heb ik geen virus scanner nodig... 😅

Kan iemand mij vertellen welke winkel mij wel kan voorzien van echte hulp en kennis? Regio Utrecht

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wellicht is het handig om te vermelden welke 6 winkels je allemaal binnen bent gelopen voordat we hier suggesties doen voor winkels waar je al geweest bent :)

Afgezien daarvan zul je veel beter worden geholpen als je duidelijke hebt waarom je perse een Mac wilt hebben. Afhankelijk van wat je wensen en eisen zijn, is een Windows laptop met een dikke Nvidia kaart wellicht beter dan een Mac.

Dus, stel een lijstje op met je eisen en wensen, wat je er allemaal mee wilt gaan doen, en (niet geheel onbelangrijk) wat je budget is. Op die manier kan men in de winkel (of hier) je veel beter van dienst zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:23:
Maar kwa hulp zijn zij op technies vlak niet heel erg behulpzaam.
Heb je ze ook verteld wat je allemaal met je Mac wil gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jup. Ik heb verteld dat ik veel doe kwa muziek (Ableton Live) en veel doe met Photoshop en dergelijke. Maar elke keer krijg ik zulke k#t antwoorden zoals mac is gemaakt voor photoshop, en als ik dan vraag waarom krijg ik als antwoord niet meer als omdat dat zo werkt

Ik wil gewoon weten waar ik dik 3000 euro in investeer en waarom ik dit zou doen. I.p.v bijvoorbeeld. Een envy lijn laptop van nog geen 1800 euro met 32gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12
als ik eerlijk ben betaal je bij apple veel voor het merk. maar je krijgt er ook een pracht apparaat voor terug.
Wil je eerder een laptop met een dikke videokaart en later het geheugen kunnen upgraden dan kun je beter voor een windows laptop gaan. Daar kun je nu veel lager voor instappen en op den duur het geheugen handmatig uitbreiden naar de max die de laptop ondersteund. Bij apple moet je dit vooraf kiezen en gelijk de knip trekken.

Maar wat voor iets wil je? 13 inch, 15 inch. ga je de laptop alleen gebruiken voor muziek? Is dan misschien een vast station niet veel makkelijker? en een laptop voor de kleine bewerkingen als je onderweg bent?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een reden om een MacBook Pro te kopen is vanwege OS X en de bouwkwaliteit. Als je prima uit de voeten kan met een Envy laptop met Windows van 1800 euro, dan heeft het geen zin om 3000 euro uit te geven aan een MacBook Pro.

Overigens; je kunt geen onpartijdig advies verwachten van een Apple winkel. Het zijn verkopers die daar werken, en die willen Apple's verkopen. Daar worden ze ook op afgerekend :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had iets duidelijker moeten zijn met wat ik wil doen met de laptop, mijn excuses.

Ik wil graag een scherm van 15 inch of meer.

Ik gebruik de laptop voor ableton live met het bewerken en opslaan van raw wav bestanden.

Kwa Photoshop doe ik veel op het gebied van 3d renderingen en daarnaast wil ik gewoon een laptop die minstens 5 jaar mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:05:
Een reden om een MacBook Pro te kopen is vanwege OS X en de bouwkwaliteit. Als je prima uit de voeten kan met een Envy laptop met Windows van 1800 euro, dan heeft het geen zin om 3000 euro uit te geven aan een MacBook Pro.

Overigens; je kunt geen onpartijdig advies verwachten van een Apple winkel. Het zijn verkopers die daar werken, en die willen Apple's verkopen. Daar worden ze ook op afgerekend :)
Ik hoef niet perse onpartijdig advies, ik wil iemand die niet puur commercieel een macbook probeert aan te smeren en zijn verhaal kan onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
btw hoort deze niet in het laptop aankoop advies topic? ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:06:
Ik had iets duidelijker moeten zijn met wat ik wil doen met de laptop, mijn excuses.

Ik wil graag een scherm van 15 inch of meer.

Ik gebruik de laptop voor ableton live met het bewerken en opslaan van raw wav bestanden.

Kwa Photoshop doe ik veel op het gebied van 3d renderingen en daarnaast wil ik gewoon een laptop die minstens 5 jaar mee gaat.
apple gaat maar tot 15 inch. Wil je groter dan kun je een oudere macbook pro aanschaffen. Maar sinds de retina schermen wordt er geen 17 inch macbook meer geproduceerd.
5 jaar kan een macbook wel meegaan. de mijne zit nu op bijna 5 jaar en gaat na 105 accu ladingen nog meer dan prima mee. (misschien hooguit nog de ssd inbouwen om wat snelheidswinst te boeken).
Hoe je daar mee om gaat hangt ook een beetje van jezelf af....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:08:
[...]

Ik hoef niet perse onpartijdig advies, ik wil iemand die niet puur commercieel een macbook probeert aan te smeren en zijn verhaal kan onderbouwen.
Draai het eens om, stap eens een MediaMarkt in en vraag waarom je perse een Windows laptop moet hebben. Daar ga je ook geen goed onderbouwde antwoorden op krijgen. Dat is ook een beetje te veel verwacht van scholieren die voor een paar Euro per uur in een winkel staan. In een Apple Store (geen reseller) zal je een uitgebreider verhaal krijgen over de voordelen, maar ook dat verhaal is natuurlijk erg gekleurd.
Hoe dan ook is er geen beste keuze, het is vooral een persoonlijke keuze tussen twee verschillende OS'en. Ableton live en Photoshop hebben allen versies voor Mac en Windows, dus als dat is waar je eisen ophouden dan kan men alleen zeggen dat je niet gelimiteerd bent tot een Mac. Wbt het 5 jaar meegaan, het is voor MacBooks absoluut geen probleem om zo een tijd mee te gaan, zelfs zonder herinstallaties.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 07-09-2015 20:27 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

koentjuh1987 schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:11:
btw hoort deze niet in het laptop aankoop advies topic? ;)
Inmiddels wel ja.

Ik ga dit topic echter daar niet naar toe verplaatsen, omdat het niet helemaal aan de eisen van dat subforum voldoet. Dit topic gaat daarom op slot. Je kunt een nieuw topic openen in Laptop Aankoopadvies. Houd wel rekening met de richtlijnen aldaar.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.