Toon posts:

€2000,- l Development & Game Computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe computer.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen (4K?).
- Web/Software Development.
- Programmeren.
- 3D tekenen.
- Sporadisch overclocken in de toekomst.
- Het draaien van ruimtesimulators(Space engine, Stellarium).
- Unity.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal €2000,- kosten. Assemblage zal ik zelf doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze topic gaat alleen over de computer zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Case.
- CPU.
- CPU Cooler.
- GPU.
- Motherboard.
- PSU.
- RAM.
- SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Asus, Samsung, Fractal.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een systeem dat een tijdje meekan(4-5 jaar). En verder zou ik het apprecieren als het systeem een beetje stil is.

Ga je overklokken?
Ik ben van plan om in de toekomst te gaan overklocken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik advies willen vragen aan de mensen die vaker een computer hebben samengesteld of mijn build goed is voor mijn eisen. Als ik iets over het hoofd zie dan hoor ik het graag.

Verder ben ik ook nog op zoek naar een CPU Cooler die past op een 1151 CPU/Motherboard.

Ook vroeg ik me af of iemand me een goede cool paste kan suggereren.

Alvast bedankt,

Build_

Build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 368,95€ 368,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 207,95€ 207,95
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING€ 778,77€ 778,77
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 107,95€ 107,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 108,95€ 108,95
1Corsair RM750€ 119,-€ 119,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 178,98€ 178,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.870,55

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2015 19:05 ]

• Darsstar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:10
Socket 1151 is qua CPU koeler backwards compatible met 115x sockets.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik heb eigenlijk niets aan te merken op die build.... aardig jaloers ook :)
Koeler er bij (zoals Darsstar aangaf is elke 115x koeler compatible) en je kunt weer even vooruit met die build! :D

[ Voor 7% gewijzigd door TheTinusNL op 07-09-2015 19:35 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Bij de meeste koelers krijg je gewoon goede koelpasta bij, dus dat hoef je niet los te kopen.
Omdat je gaat overklokken en dit nog binnen je budget past kun je kiezen voor een erg goede en stille luchtkoeler (bijv. pricewatch: Noctua NH-D15) of je zou een closed loop koeler kunnen nemen. (bijv. pricewatch: NZXT Kraken X61)

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik inderdaad een 1150 CPU Cooler aanschaffen.

Heeft iemand nog iets aan te merken op deze build?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:30
Na mijn ervaring is een Corsair voeding duur en kwalitatief bagger tegenover de prijs, een S12G series van seasonic heeft een gold certificaat en is intern qua componenten ook nog beter. Verder zie ik een samsung SSD een Crucial BX Series is inprincipe het zelfde maar wel een 10'tje goedkoper.

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 16:18
Goede built, ga je erg veel plezier aan beleven. Inderdaad even de voeding vervangen door (bijv) een seasonic, zoals Demian ook zegt.
Normaal gesproken ben ik het ook met Demian eens, dat de crucial ook goed is, maar een Samsung is net even wat sneller, en een tientje ga je op dit budget echt niet merken..
4K gaming gaat je waarschijnlijk niet heel erg goed lukken, maar je kan het altijd proberen. Daar is gewoon nog bijna geen hardware voor te krijgen.

Verwijderd

Zelf ga ik toevallig binnenkort ook weer een computer in elkaar zetten. Met een i7 6700 of een i5 6600. Niet de K variant want ik ga toch niet overklokken. Nu zie ik wat posts over de CPU-koelers voorbij komen. Ik heb zelf nog een Scythe Big Shuriken 2 Rev. B liggen. Is dat nog wat voor deze nieuwe i7 6700 of i5 6600 processors? Of gewoon een andere cooler meebestellen?

De koelers die Bart877 aanhaalt vind ik erg prijzig. Ik ben benieuwd wat een goed en betaalbaar alternatief is voor de koeling van de i7 6700 (of voor de i5 6600).

• Markt42
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-03 21:32
4K gamen gaat hier over het algemeen prima mee lukken. Als niet alles op ultra staat dan haal je vrij gemakkelijk 60Fps. Ik heb zelf de reference 980TI en die is wat luidruchtig. Maar ik haal wel bij de meeste games op high-ultra 60Fps.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:48:
Zelf ga ik toevallig binnenkort ook weer een computer in elkaar zetten. Met een i7 6700 of een i5 6600. Niet de K variant want ik ga toch niet overklokken. Nu zie ik wat posts over de CPU-koelers voorbij komen. Ik heb zelf nog een Scythe Big Shuriken 2 Rev. B liggen. Is dat nog wat voor deze nieuwe i7 6700 of i5 6600 processors? Of gewoon een andere cooler meebestellen?

De koelers die Bart877 aanhaalt vind ik erg prijzig. Ik ben benieuwd wat een goed en betaalbaar alternatief is voor de koeling van de i7 6700 (of voor de i5 6600).
De Noctua zien eruit alsof erop gepoept is en zijn duur maar wel erg goed. Voor kwaliteit betaal je en zolang de kleur niet geurt en de kast geen raam heeft...

Goed alternatief is de Scythe Mugen 4 (PCGH) Op de review pagina van de Mugen PCGH staat eeen goede review met een groot overzicht van veel goede en minder goede koelers.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Verwijderd

Okee, bedankt, dat zijn goede tips. En alvast succes TS met dit mooie systeem! :)
Pagina: 1