Hallo onlangs ben ik geupgrade naar windows 10 waar ik al snel spijt van had. Maar aangezien mijn pc zeer slechte onderdelen heeft en traag is heb ik windows opnieuw geinstaleerd. Om zo mooi opnieuw te kunnen beginnen en te zien dat is wat sneller is, toen ik dat deed zag ik dat ik windows 10 op,ieuw heb geinstaleerd via een usb stick maar nu merk ik al snel. Dat mij product key van windows 7 niet meer geldig is dus nu zit ik met een windows 10 en een windows 7 product key mij ''proefversie van windows 10" te verspillen. Ik heb dit dringend nodig voor school. Dus ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen. Hoe kan ik windows 10 activeren. maar er was iemand die zei dat ik windows 7 moet installetren en dan activeren en dan upgrade naar windows 10 maar ja ik heb die instaltie schijn niet meer. dus ik hoopte dat een vriend er een wou lenen en nu zegt die dat dat gekoppeld is met de code. Dus wat nu?
Microsoft bellen en het verhaal uitleggen? Zo krijg ik nu ook een deze weken een nieuwe product code opgestuurd omdat die van mij niet kon activeren in windows 10.wizencrowd schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:30:
Hallo onlangs ben ik geupgrade naar windows 10 waar ik al snel spijt van had. Maar aangezien mijn pc zeer slechte onderdelen heeft en traag is heb ik windows opnieuw geinstaleerd. Om zo mooi opnieuw te kunnen beginnen en te zien dat is wat sneller is, toen ik dat deed zag ik dat ik windows 10 op,ieuw heb geinstaleerd via een usb stick maar nu merk ik al snel. Dat mij product key van windows 7 niet meer geldig is dus nu zit ik met een windows 10 en een windows 7 product key mij ''proefversie van windows 10" te verspillen. Ik heb dit dringend nodig voor school. Dus ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen. Hoe kan ik windows 10 activeren. maar er was iemand die zei dat ik windows 7 moet installetren en dan activeren en dan upgrade naar windows 10 maar ja ik heb die instaltie schijn niet meer. dus ik hoopte dat een vriend er een wou lenen en nu zegt die dat dat gekoppeld is met de code. Dus wat nu?
[ Voor 5% gewijzigd door Lawwie op 07-09-2015 17:32 ]
Je moet eerst Win7 installeren (of in ieder geval de versie van je Windows key) en dan upgraden naar Windows 10. Een schone installatie met je oude sleutel is (nog) niet mogelijk.
Beste is inderdaad om Windows 7 of 8 opnieuw te installeren en dan eventueel te upgraden naar Windows 10.wizencrowd schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:30:
Hoe kan ik windows 10 activeren. maar er was iemand die zei dat ik windows 7 moet installetren en dan activeren en dan upgrade naar windows 10 maar ja ik heb die instaltie schijn niet meer. dus ik hoopte dat een vriend er een wou lenen en nu zegt die dat dat gekoppeld is met de code. Dus wat nu?
Ondanks dat je de installatie media niet meer hebt, kun je ze wel altijd opnieuw maken. Hoe dit moet legt deze tutorial bijvoorbeeld uit.
Als Windows 10 al via een eerdere upgrade geïnstalleerd was zal die automatisch activeren na een clean install.wizencrowd schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:30:
Hoe kan ik windows 10 activeren. maar er was iemand die zei dat ik windows 7 moet installetren en dan activeren en dan upgrade naar windows 10 maar ja ik heb die instaltie schijn niet meer. dus ik hoopte dat een vriend er een wou lenen en nu zegt die dat dat gekoppeld is met de code. Dus wat nu?
Je hardware ID is al bekend bij Microsoft en je kan de code invoeren fase van de setup overslaan. Als de installatie klaar is zal Windows automatisch activeren.
Opnieuw Windows 7 installeren is dus niet nodig. Je kan meteen Windows 10 installeren. Let wel dat je de juiste versie kiest die je had (Home of Professional). Media kan je maken met de Media Creation Tool van Microsoft.
Eventueel als Windows 10 nog geïnstalleerd is kan je ook een refresh doen. Zelfde effect.