Beste Tweakers, mijn laptop wil ik wat renoveren om weer helemaal up to date te zijn voor de komende jaartjes.
Het systeem is een:
Dell XPS15 (L502x)
CPU: 2,30 Ghz, I5-2410M
GPU: Geforge GT525M
Ram: 4 Gb
Er staat Windows10 Home op.
Er zit een HD in van Toshiba, 640 Gb.
Ik zoek een SSD voor mijn laptop?
Bij het lezen van diverse topics wil ik deze graag upgraden met:
- een SSD
Als het kan wil ik mijn HD behouden voor Data opslag. Maar ik weet niet of dat kan, cq. de ruimte voor is?
- is het 'technisch' verstandig om de interne RAM te vergroten van bijv. van 4 naar 8 GB?
Wat is je budget?
Zelf denk ik aan ca. 200 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In mijn desktop heb ik onlangs op jullie advies een Crucial M550, 256 GB, geplaatst. Ben ik zeer tevreden over. Maar ik weet niet of voor mijn laptop ik dezelfde kan/mag gebruiken?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Is voor thuisgebruik. O.a. muziekprogramma (Cubase) en als het lukt wat flight- en/of trucking-games. Die mogen in lagere settings omdat ik vermoed dat de grafische kaart een bottleneck kan gaan vormen.
Aanvullende vraag vwb windows 10
Ik heb er een cleane geactiveerde versie opstaan van windows 10 home. De Vorige windows-old map is weg. Ik hoef ook niet meer terug naar w7.
Kan ik na vervanging van de HD 'makkelijk' overgaan naar W10 op de nieuwe SSD?
Graag maak ik gebruik van jullie vakmanschap en alvast bedankt voor jullie tijd en energie
Mvg. Ton37
Het systeem is een:
Dell XPS15 (L502x)
CPU: 2,30 Ghz, I5-2410M
GPU: Geforge GT525M
Ram: 4 Gb
Er staat Windows10 Home op.
Er zit een HD in van Toshiba, 640 Gb.
Ik zoek een SSD voor mijn laptop?
Bij het lezen van diverse topics wil ik deze graag upgraden met:
- een SSD
Als het kan wil ik mijn HD behouden voor Data opslag. Maar ik weet niet of dat kan, cq. de ruimte voor is?
- is het 'technisch' verstandig om de interne RAM te vergroten van bijv. van 4 naar 8 GB?
Wat is je budget?
Zelf denk ik aan ca. 200 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In mijn desktop heb ik onlangs op jullie advies een Crucial M550, 256 GB, geplaatst. Ben ik zeer tevreden over. Maar ik weet niet of voor mijn laptop ik dezelfde kan/mag gebruiken?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Is voor thuisgebruik. O.a. muziekprogramma (Cubase) en als het lukt wat flight- en/of trucking-games. Die mogen in lagere settings omdat ik vermoed dat de grafische kaart een bottleneck kan gaan vormen.
Aanvullende vraag vwb windows 10
Ik heb er een cleane geactiveerde versie opstaan van windows 10 home. De Vorige windows-old map is weg. Ik hoef ook niet meer terug naar w7.
Kan ik na vervanging van de HD 'makkelijk' overgaan naar W10 op de nieuwe SSD?
Graag maak ik gebruik van jullie vakmanschap en alvast bedankt voor jullie tijd en energie
Mvg. Ton37
[ Voor 10% gewijzigd door Ton37 op 07-09-2015 16:58 ]