Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 10:14
Ik heb een idee en zou graag willen weten of er al zo iets bestaat.

Medewerkers krijgen nu een telefoon van het werk en gebruiken deze ook voor hun prive zaken. Terwijl ze ook zelf een mobiel hebben. Ik zou graag een systeem willen hebben dat alle medewerkers een kaartje krijgen met daar op een code, die ze vervolgens kunnen gebruiken om een tweede nummer op hun mobiel te zetten met hulp van een app. Of via de provider een soort VOIP. Dit zou veel kosten kunnen besparen.
Net zo iets als tweedenummer.nl(bestaat helaas niet meer)

Alvast bedankt Matthijz98

[ Voor 2% gewijzigd door Matthijz98 op 07-09-2015 16:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Er zijn voip apps en er zijn doorschakel services.
Wat heb je precies gevonden en waar moet het aan voldoen?

Welk probleem probeer je op te lossen?
Wil je geen mobiele contracten meer afsluiten en ga je eisen dat medewerkers zelf een mobiel hebben.

Daarnaast refereer je naar een URL die niet bestaat

Dit is erg summier allemaal

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 07-09-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet een dualsim telefoon geven. Dan kunnen zowel prive als werk sim in 1 telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 14:58
Dit lijkt me wel wat : http://www.simore.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Misschien dat ik er overheen lees, of het gewoon niet begrijp.
Maar wat probeer je nu voor mekaar te krijgen.
Wil je dat prive en zakelijk in 1 telefoon komt? (Dual sim)
Of wil je goedkoper bellen (meeste bedrijven bundels bel je volgens mij al gratis onderling)
Wil je dat mensen niet prive mogen bellen met zakelijk toestel?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zoekt nu een omweg een kink in het proces: als de werkgever niet "afdwingt" dat zakelijke apparatuur alleen voor werk wordt gebruikt en prive apparatuur volledig niet voor werk wordt gebruikt, heb je niet alleen een uitdaging met het printen van je visite-kaartjes maar ook een probleem met de fiscus, x aantal applicaties die wel/niet syncen maar ook zeker een probleem met authorisatie zoals via SMS-code.

Oftewel; je vraagstelling is zeer valide maar je zoekt nu een omweg voor een probleem wat er in de eerste plaats niet had mogen/moeten zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We verwachten hier een beetje meer eigen initiatief. Wat heb je zelf al gevonden met betrekking tot dit onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 10:14
Hann1BaL schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:16:
Er zijn voip apps en er zijn doorschakel services.
Wat heb je precies gevonden en waar moet het aan voldoen?

Welk probleem probeer je op te lossen?
Wil je geen mobiele contracten meer afsluiten en ga je eisen dat medewerkers zelf een mobiel hebben.

Daarnaast refereer je naar een URL die niet bestaat

Dit is erg summier allemaal
het probleem wat zich nu voor doet is dan medenwerkers een mobiel(geen smartphone krijgen van hun werk) maar de meeste mensen halen de sim kaart er uit en stoppen die in hun eigen smartphone en beschouwen hun werk nummer dan ook als hun privé nummer. Dit bregt twee problemen met zich mee 1 meer kosten voor ons 2 mensen worden vaak prive gebeld tijdens werk.

Wat ik nu al heb gevonden is tweedenummer.nl (bestaat helaas niet meer) En skype maar dit werkt alleen als de persoon een internet verbinding heeft. Ik wil echt een twee de nummer die gewoon altijd werkt.
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:17:
Waarom niet een dualsim telefoon geven. Dan kunnen zowel prive als werk sim in 1 telefoon.
De meeste mensen hebben al een smartphone en wij willen juist een oplossing bieden waarbij we niet iedereen een vrij duren telefoon hoeven te geven. Maar de mensen toch twee nummers hebben
Ja dit is ongeveer wat ik zoek dit is dan wel een hardware oplossing en geen software maar dit is zeker een optie.
DarkSide schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:28:
Misschien dat ik er overheen lees, of het gewoon niet begrijp.
Maar wat probeer je nu voor mekaar te krijgen.
Wil je dat prive en zakelijk in 1 telefoon komt? (Dual sim)
Of wil je goedkoper bellen (meeste bedrijven bundels bel je volgens mij al gratis onderling)
Wil je dat mensen niet prive mogen bellen met zakelijk toestel?
Ik wil voorkomen dat mensen hun werk nummer voor privé zaken gaan gebruiken en de meeste medewerkers geven aan dit best te willen doen maar ze hebben geen zin om een tweede telefoon bij zich te dragen.
MAX3400 schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:30:
Je zoekt nu een omweg een kink in het proces: als de werkgever niet "afdwingt" dat zakelijke apparatuur alleen voor werk wordt gebruikt en prive apparatuur volledig niet voor werk wordt gebruikt, heb je niet alleen een uitdaging met het printen van je visite-kaartjes maar ook een probleem met de fiscus, x aantal applicaties die wel/niet syncen maar ook zeker een probleem met authorisatie zoals via SMS-code.

Oftewel; je vraagstelling is zeer valide maar je zoekt nu een omweg voor een probleem wat er in de eerste plaats niet had mogen/moeten zijn.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar je hebt gelijkt dat dit probleem zich eigenlijk nooit had moeten voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Aangezien ik zelf verantwoordelijk ben voor een groot deel van onze mobiele infra een paar tips:

Meer kosten: Dat is sterk afhankelijk van de mobiele contracten. De meeste providers leveren voor zeer redelijke bedragen abonnementen met ongelimiteerd bellen en SMS'en binnen NL, met redelijke databundel. Het privegebruik "zie je bij normaal gebruik niet"

Ook kun je er voor kiezen dat personeel betaalt indien kosten boven bedrag X, maar dat kost vrij veel tijd en geld aan administratie en het kan makkelijker zijn om het voor lief te nemen. Vooral het nakijken en verwerken in de salarisbetaling is veel werk. Het vastleggen niet: Je maakt een contract waarin staat dat de kosten per maand max X mogen zijn en overlegt de T&C's van het contract. Alle kosten daarboven worden ingehouden op salaris.

Prive gebeld worden op het werk kan ook als men 2 telefoons bij zich heeft en dat stop je niet met de oplossingen die je voor ogen hebt. Ook kun je je afvragen of je technisch wilt afdwingen dat mensen niet prive bellen, anders dan personeel afrekenen op functioneren. Ze kunnen sowieso ook appen, messages sturen via (web)apps voor privedoeleinden.
De meeste mensen hebben al een smartphone en wij willen juist een oplossing bieden waarbij we niet iedereen een vrij duren telefoon hoeven te geven. Maar de mensen toch twee nummers hebben
Dit klinkt mij als een slecht idee: Dus omdat werknemer A een smartphone heeft, krijgt hij die niet en werknemer B wel, omdat die met een oude Nokia rondloopt? Hoe ga je afdwingen dat mensen hun privetelefoon voor zakelijke doeleinden gaat gebruiken? En daarbij, je wilt privegebruik limiteren? Hoe dwing je dat af als ze wel prive-eigendom moeten gaan gebruiken?

Wat als iemands telefoon defect gaat? Krijgt de werknemer dan wel een telefoon? Zo ja, wat houdt mensen tegen om te zeggen dat hun telefoon defect is, een telefoon van de zaak krijgt en hun privetelefoon verkopen? (Ik vind dat hun goed recht overigens.)

Ik zou mij niet wagen aan meten met verschillende maten.

My 2 cents: Sta privegebruik toe, beheer de kosten en het scheelt je heel veel werk. Met een mobiele telefoon en nummer van de zaak zorg je ook dat mensen in hun eigen tijd soms nog zakelijk bereikbaar zijn. Het is een beetje geven en een beetje nemen.

Nu wordt het erg gecompliceerd. Ik weet dat mij reactie geen antwoord geeft op je vragen, maar een andere kijk op het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:02
Hann1BaL schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:47:

My 2 cents: Sta privegebruik toe, beheer de kosten en het scheelt je heel veel werk. Met een mobiele telefoon en nummer van de zaak zorg je ook dat mensen in hun eigen tijd soms nog zakelijk bereikbaar zijn. Het is een beetje geven en een beetje nemen.
Mijn uitbreiding op dit idee, een FUP? Ik vind zelf ook dat het een beetje geven en nemen is en met een FUP zou je de personen die hier echt zwaar misbruik van maken eruit kunnen pikken.

Mocht dit idd echt niet wenselijk zijn, dan is VOIP de beste oplossing. De partij waar ik zelf zit (Voys) heeft bijvoorbeeld een App waarmee je met je zakelijke nummer gewoon kan bellen op iedere telefoon. Maar zal dit helpen? Mensen kunnen net zo gemakkelijk de app gebruiken om ook privé te bellen, dus of je hiermee veel opschiet, ik betwijfel het.

[ Voor 23% gewijzigd door Jeroen797 op 09-09-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Zakelijk en Prive echt scheiden is lastig. De meeste mensen vinden het niet fijn om met 2 telefoons rond te lopen. En zullen (misschien ongemerkt) alsnog prive dingen afhandelen op het zakelijke nummer.
Vroeger hadden wij een speciaal zakelijk netwerk, waarbij we gratis onderling konden bellen (of tegen sterk gereduceerd tarief, dat weet ik niet meer 100% zeker) als je collegas belde op het verkorte nummer.
Als ik een collega belde op zijn normale 06 dan werd het volle pond gerekend.
Wij hadden toen een maand bedrag. En als iemand er overheen ging, ging er een belletje bij de administratie.
Werd er een uitdraai gemaakt van alle nummers die je gebeld had die maand en mocht je je verantwoorden.
Was het allemaal zakelijk, was het geen punt. Kwamen de meeste kosten voor prive dingen. Dan mocht je gaan lappen. Simpel.

Dit is tegenwoordig niet meer van deze tijd. Volgens mij zijn de meeste zakelijke abbos al behoorlijk ruim.
En deel je de kosten samen. De een belt en verbruikt minder data dan de andere. En deze minuten en/of data komen dan beschikbaar voor de collega's.
Gezamenlijk verbruik je dus gewoon binnen je bundel van je abbo. Dit levert vrijheid en makkelijke administratie op voor de werkgever. De werkgever is gewoon een vast bedrag kwijt per maand.

Wij mogen prive bellen etc. Als blijkt dat iemand misbruik van zijn telefoon maakt, dan krijgt hij gewoon een rekening gestuurd. Maar zover ik weet is dat nog nooit gebeurd. De limieten zijn volgens mij best ruim. En niemand gaat een party line bellen of dagelijks een duur service nummer. Dat hoort een beetje bij de opvoeding en staat ook in de overeenkomst die je tekent.

Verder hebben wij een Choose your Own beleid. Helaas is dit beperkt tussen een paar modellen.
Maar je mag ook gewoon zelf een telefoon in de winkel kopen. En daar je zakelijke sim in stoppen.
Je bent dan wel verplicht om binnen 48u weer online te zijn als je telefoon stuk gaat of gestolen word.
Ik heb dan ook nog een oude smartphone liggen als backup.
Collega's die wel veel bellen of heel veel spotify in de auto draaien hebben wel 2 toestellen of zijn overgestapt op een dual sim telefoon.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Ook een duit in de zak, wij krijgen ook zakelijke nummers en een zakelijke telefoon. In de praktijk komt het er op neer dat men die zakelijke SIM in een andere telefoon schuift, en combo gaat bellen (dual-SIM), en een hele lading loopt inderdaad met twee telefoons. Een enkeling neemt voor privé gebruik een SIP provider en gebruikt dat om iig te kunnen bellen, maar praktisch is anders. Het feit is dat er gewoon meer dan alleen bellen/SMS-en gebeurt, zeker in het bedrijf waar ik in zit. Een enkele klant whatsappt zelfs... dus om zakelijk alles 'via app' (dus VOIP e.d.) te laten lopen en een BYOD policy te gebruiken is wat ruim genomen.

Komt ook nog eens bij dat je op die manier mensen dwingt naar een telefoon die dit ondersteunt, en een vrij stevig security beleid. Data integriteit heeft ook reflectie op smartphones, dus worden er bepaalde policies en een MDM profiel gepushed naar de telefoon als men er voor kiest een eigen telefoon te gebruiken voor zakelijk nut. Hierin zitten wat certificaten, een lock/unlock beleid (code/wachtwoord en geen fingerprints allowed), en een stukje encryptie-moet-aanstaan.

De praktijk is dat mensen dit maar doen op hun privé telefoon, maar met alleen de zakelijke SIM er in, en zoals eerder in het topic staat: "nominaal gebruik" aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:26
Matthijz98 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:34:
[...]

het probleem wat zich nu voor doet is dan medenwerkers een mobiel(geen smartphone krijgen van hun werk) maar de meeste mensen halen de sim kaart er uit en stoppen die in hun eigen smartphone en beschouwen hun werk nummer dan ook als hun privé nummer. Dit bregt twee problemen met zich mee 1 meer kosten voor ons 2 mensen worden vaak prive gebeld tijdens werk.
En een 2e nummer op hun huidige telefoon verhelpt dit probleem hoe precies? Ze laten nog steeds hetzelfde toestel aan staan en moeten steeds "kiezen" welke sim/ welk nummer voor het bellen wordt gebruikt.
Daarnaast is de kans dan ook groot / groter dat ze privé bellen voor het werk (verkeerde belnummer gekozen) en dit willen declareren.
De kosten die erbij komen kijken wanneer dat gebeurt (heb je weer controles/ afhandeling van declaraties e.d. nodig) is gemiddeld genomen al groter dan wat je hiermee bespaart.

Met een "2e nummer" kan je alleen voorkomen dat ze toch met hun zakelijke telefoon privé bellen als je alles gaat controleren. => Kost tijd en daarmee geld
Privé worden gebeld tijdens het werk voorkom je ook niet, sterker nog, daar biedt zo'n 2e nummer geen uitkomst voor. Ze hebben nu toch al hun eigen telefoon mee en aan staan op het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Lijkt me niet de beste oplossing om dit te gaan afdwingen.

Als jij niet wilt dat mensen hun zakelijke sim in een prive toestel stoppen dan moet je zorgen voor fatsoenlijke toestellen en daar ook een keuze in bieden (Bij. iPhone 6, Samsung S6 en een windows phone).

Wat betreft kosten zou ik wat naar je abonnementen gaan kijken. Veel telco's bieden onderling bellen gratis aan en kan je met zn allen van 1 grote bundel gebruik maken. Verder weet ik dat Vodafone vrij flexibel is in zakelijke oplossingen. Sommige bedrijven (volgens mij CAP) hebben abonnementen waarbij zij overdag de kosten betalen maar savonds en in het weekend (en buitenland) betaald de werknemer zelf. Je moet je afvragen of al deze extra administratie een kosten besparing oplevert.

* GrooV loopt met 2 telefoons rond en gebruikt beide zowel zakelijk als prive

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 09-09-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 14:58
Ik denk dat het voor TS niet zozeer een 'kostending'is, maar meer dat de zakelijke lijn bezet gehouden wordt door gezever ove babyluiers en hoe laat de film begint oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
http://www.voiceworks.com/nl

Is een mobiele aanbieder op het KPN netwerk (4G+ bundels tot 16GB). Integreert mobiel met vast en kan meerdere 06 (of netnummers) binnen laten komen op een enkele simkaart. Via een app of web kan je de instellingen aanpassen.

Dit werkt zelfs op oude Nokia's. Daarnaast kan je voicemail ook afhankelijk maken van de tijdzone waar je in bevind en kan je afzonderlijke instellingen toepassen per nummer.

TLDR: Je mobiele telefoon krijgt alle functies krijgt je ook krijgt met een vast toestel icm telefooncentrale.

[...]

[...]

Ik wil voorkomen dat mensen hun werk nummer voor privé zaken gaan gebruiken en de meeste medewerkers geven aan dit best te willen doen maar ze hebben geen zin om een tweede telefoon bij zich te dragen.

[...]
Ik ben groot voorstander om werknemers te voorzien van Windows Mobile toestellen (~150 euro) incl abonnement en gematigd privé gebruik. Wanneer de kosten te gek wordt kan je het via een clausule verhalen op de werknemer.

Waarom zou iemand het privé telefoontje niet opnemen wanneer het plaats vind op een privé toestel maar wel wanneer het plaats vind op een zakelijk toestel? De kosten voor mobiel bellen en data is dermate laag dat het 24/7 bereikbaar zijn zeker waard is.

[ Voor 54% gewijzigd door Deveon op 09-09-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:07
Je kan dat als werkgever gewoon expliciet verbieden. Maar dan moet je ook in staan voor de gevolgen...
Telefoons die in de la liggen, doorgeschakeld worden naar privé, personeel wat niet te bereiken is in geval van problemen buiten kantoortijden waar geen standby/consignatiedienst voor beschikbaar is.

Duosim is het dichtste wat bij je gewenste technisch oplossing ligt. Maar dan moet je dat als werkgever zelf faciliteren. Ken maar weinig mensen die zich een specifiek toestel voor privé gebruik laten voorschrijven door de werkgever.

Dus daar ga je oorspronkelijke doel mee voorbij. Het terug dringen van kosten.

Gedragscode zoals eerder is aangegeven is de beste (meeste gebruikelijke) methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:24
Idd,

Bij ons is het ook zo.
We hebben allemaal tegenwoordig smartphones van de zaak. Ikzelf loop met beide telefoons van de zaak. Een andere collega heeft zijn telefoon er uit gedaan en gebruikt alleen die van de zaak.
Ga je over je bundel heen iedere maand, dan gaan ze dat onderzoeken en mag je even komen praten.

Je denkt gewoon veel te moeilijk. Dit moet beleid zijn en niet technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 15:52
Het is afhankelijk van het feit hoe belangrijk het zakelijke aspect van het nummer voor de buitenwereld is. Is het geen punt dat de telefoon wordt opgenomen met alleen de naam van de persoon, zonder het bedrijf te noemen, zou je (een deel van) het abonnement kunnen vergoeden. Geef iedereen die nu een mobiel abonnement van de zaak heeft een belvergoeding van € 10 of € 20 (wanneer je aannemelijk kunt maken dat ze voor het werk telefonisch bereikbaar moeten zijn is die vergoeding belastingvrij).
Dat is de simpelste en goedkoopste oplossing. Geen contracten met telco's, geen kosten voor telefoons die velen niet gebruiken en bij anderen af en toe vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:05
[...]

Dit bregt twee problemen met zich mee 1 meer kosten voor ons 2 mensen worden vaak prive gebeld tijdens werk.
Maar als mensen tijdens hun prive tijd zakelijk gebeld worden dan wil je natuurlijk weer wel dat ze opnemen. Lekker krom vind ik dat altijd.

Mijn ex werkgever heeft dit ook gedaan door iedereen een zakelijke telefoon te geven die niet prive gebruikt mocht worden. Resultaat iedereen deed de telefoon in het weekend thuis in een la en keek maandag ochtend wel of er een oproep binnen gekomen was. Dat was dan weer niet de bedoeling.

Wat je wil is overigens niet mogelijk. Je kunt niet simpel een tweede nummer aan elke telefoon toevoegen. Je kunt wel zakelijk forwarden maar dan gaan alle gesprekken uitgaand wel via het prive nummer.

[ Voor 12% gewijzigd door alwind op 09-09-2015 14:50 ]

Pagina: 1